بررسی پروژکتور جدید شیائومی: Mi Smart Projector 2 و نسخه Pro

5
(1)

در سال ۲۰۱۹، شیائومی برای اولین بار از پروژکتور خود رونمایی کرد. پروژکتوری که توجه طرفداران زیادی را به خود جلب کرد، و شیائومی ثابت کرد که هنوز هم توانایی گسترش شرکت و زمینه‌های کاری خود را دارد. همچنین که این کار برای رقیبان شیائومی، جلوه‌ای از قدرت بی‌حد و مرزش بود، تا آنها با احترام و دقت بیشتری درباره او صحبت کنند. در این قسمت، به بررسی پروژکتور جدید شیائومی و نسخه پروی آن خواهیم پرداخت. با ما همراه باشید.

نگاهی به Mi Smart Projector 2

شاید این پروژکتور نور و باتری رقیبان خود را نداشته باشد، اما جمع‌ و جور و قدرتمند است. این پروژکتور، با ظاهر بامزه و دوست ‌داشتنی خود، بسیار شیک و زیباست، و می‌تواند در جمع وسایل شما، جلوه مناسب و درستی داشته باشد.

تشریح جزئیات مهم

پروژکتور Mi Smart 2 مشخصات استاندارد  و مناسبی برای قیمت و اندازه خود دارد. وضوح Full HD (یا 1080p) آن خوب است؛ چرا که بسیاری از پروژکتورهای ارزان، 720p یا کمتر هستند. در حالی که با HDR سازگاری دارد، اما نسبت کنتراست مناسبی برای کارهای با محتوای پویای زیاد را ندارد. البته اگر منصف باشیم، بسیاری از پروژکتورها در HDR بد هستند.

معمولا پروژکتورهای کوچک قابل‌حمل، شدت نور ۵۰۰ لومنی دارند. اما این پروژکتور شیائومی، تصویر کم‌نورتری را به دست می‌دهد. به هر حال، هر قدر روشنایی بالاتر باشد، کیفیت تصویر هم به طریقی بهبود می‌یابد، و به پروژکتور اجازه می‌دهد تصویر بزرگ‌تری ایجاد کند.

مثل دیگر پروژکتورهای کوچک، در این مورد هم تغییر لنز یا زوم ممکن نیست. تنها راه تغییر اندازه تصویر، حرکت دادن پروژکتور است، و فوکوس خودکار نسبتا سریع انجام می‌شود.

Android TV، HDMI و Wi-Fi

این پروژکتور کوچک، ورودی HDMI استاندارد دارد. البته با داشتن Android TV داخلی، احتمالا اصلا نیازی به استفاده از آن نخواهید داشت. با استفاده از همین ویژگی شما می‌توانید از هر سرویس پخشی که می‌خواهید استفاده کنید. همچنین که Netflix، Disney Plus، Amazon Prime و…، از قبل نصب شده‌اند. سایر موارد را می‌توانید از فروشگاه Google Play دریافت کنید.

صدا به لطف دو درایور ۵ واتی، بسیار خوب است. بیس صدا نیز فراتر از انتظار شما از این مکعب کوچک است. البته مانند هر بلندگوی دیگری، صدای زیاد آن را دچار نویز و ضعف خواهد کرد؛ هرچند که محدودیت کیفیت صوتی بسیار بالا است.

می اسمارت پروژکتور شیائومی

کنترل کوچک و نازک پروژکتور، یک دکمه اختصاصی Netflix دارد. این گزینه نسبت به سایر رقبا یک برتری ویژه است.

این پروژکتور شیائومی، به علت اندازه خود، قابل‌حمل محسوب می‌شود، اما باتری ندارد. معمولا پروژکتورهایی که باتری ندارند، توانایی استفاده از طریق پاوربانک و با کمک USB را دارند؛ اما شیائومی این مورد را هم ندارد. شما باید آن را با آداپتور ارائه‌شده به پریز برق وصل کنید. این شارژر با کابل گرد کوچک DC به پروژکتور متصل می‌شود. پس جمله خود را این‌طور تصحیح می‌کنیم: این پروژکتور قابل‌حمل و قابل‌استفاده در همه‌‌جا است، به شرطی که پریز برق در نزدیکی آن باشد. البته وقتی پروژکتور به برق متصل باشد، USB روی پروژکتور می‌تواند دستگاهی را که به آن متصل است شارژ کند.

کیفیت تصویر

پروژکتور شیائومی به نسبت رقبای مشابه خود، نسبت کنتراست تقریبا یکسانی دارد. اما تصاویر شیائومی به علت تنظیمات فوق‌العاده، از آنها بهتر خواهد بود. همچنین که جزئیات سایه‌ها در شیائومی واقعی‌تر به نظر می‌رسند.

رنگ‌ها چندان دقیق نیستند، و دمای رنگ آنها سرد یا مایل به آبی است. هیچ‌چیز بیش‌ازحد غیرطبیعی نیست، اما همه‌چیز اندکی غیرمعمول است.

شیائومی در وضوح 1080p جزئیات بیشتری را پوشش می‌دهد. البته اگر دو پروژکتور مشابه را در کنار هم نداشته باشید، چندان متوجه تفاوت‌ها نخواهید شد.

پروژکتور شیائومی جزئیات بهتری را نسبت به رقیبان خود ارائه می‌دهد.

جمع‌بندی پروژکتور جدید شیائومی: Mi Smart 2

تقریبا همه در نگاه اول، عاشق طراحی شیائومی می‌شوند: یک پروژکتور فوق‌العاده شیک و زیبا. در کل می‌توان پروژکتورهای ارزان‌تر و روشن‌تری پیدا کرد که باتری هم داشته باشند، اما نمی‌توان انتظار ظاهری به این زیبایی را از آنها داشت.

در صورتی که نسل بعدی پروژکتورهای شیائومی باتری داشته باشد یا ۲-۳برابر روشن‌تر از این نسل باشد، شاهد یک رقابت شگفت‌انگیز خواهیم بود که احتمال دارد شیائومی پیروز میدان باشد.

نگاهی به Mi Smart Projector 2 Pro

در این قسمت، نگاهی به جدیدترین پروژکتور 1080p شیائومی با سیستم‌عامل اندروید و بدنه پلاستیکی محکم با طراحی شیک و عالی، تحت عنوان Mi Smart Projector 2 Pro خواهیم انداخت. البته این پروژکتور تحت نام Mijia Projector 2 نیز عرضه شده است.

ظاهر و لوازم جانبی

اندازه متوسط و وزن ۳.۷ کیلوگرم، باعث شده تا این نسخه هم هنوز یک پروژکتور قابل‌حمل محسوب شود. لنز اصلی و سنسور دوربین TOF+ در جلوی آن قرار گرفته‌اند. البته یک لایه شیشه‌ای محافظ در مقابل لنز قرار گرفته تا آن را بپوشاند. فن بزرگ ورودی هوا در سمت راست، و بلندگوهای ۱۰ واتی در هر دو سمت قرار دارند.

ورودی‌ها و خروجی‌ها هم در پشت دستگاه قرار گرفته‌اند: ۲ پورت HDMI 2.0 (یکی با خروجی صدای ARC)، ۲ پورت USB 2.0، یک خروجی جک هدفون، یک خروجی S/PDIF و یک پورت اترنت گیگابیتی وجود دارد.

۴ لنت ضدلغزش هم در پایین قرار داده شده تا ثبات بیشتری ایجاد کنند.

در کنار این پروژکتور، کنترل از راه دور بلوتوثی با دو باتری قلمی، دفترچه راهنمای کاربر، کابل برق AC و پارچه تمیزکننده برای پوشش شیشه‌ای لنز نیز قرار گرفته‌اند.

کارایی و کیفیت تصویر

پروژکتور می اسمارت ۲ شیائومی، می‌تواند صفحه‌ای ۴۰ تا ۲۰۰ اینچی را نمایش دهد، و به علت نور قدرتمندی که دارد، می‌تواند هم در شب و هم در روز استفاده شود. طبق معمول، هرچه تصویر کوچک‌تر باشد، شدت نور و رنگ و کیفیت بیشتری خواهد داشت.

پروژکتور جدید شیائومی

کیفیت تصاویر و کنتراست آنها عالی است و به لطف سیستم نوری و لنز ایمن، گرد و غبار هم وارد نمی‌شود و تصویر واضح‌تری به دست می‌دهد.

Android TV

همه برنامه‌های اندرویدی را می‌توان با دانلود فایل APK آنها، به راحتی نصب کرد. اگر به Google Play نیاز دارید، مدل Global را تهیه کنید. البته توجه کنید که مدل چینی ارزان‌تر از مدل Global است.

جمع‌بندی نهایی برای نسخه Pro پروژکتور شیائومی

در نهایت، با تمام آنچه بیان شد، باید توجه داشته باشید که در صورتی که به کیفیت و شدت نور خیلی علاقه دارید، این نسخه مناسب شما خواهد بود. در غیر این صورت، شما می‌توانید با هزینه کمتر، نسخه معمولی را تهیه کنید، که برای خانه‌های کوچک و کم‌نور می‌تواند گزینه مناسب‌تری باشد.

این پروژکتور هم همانند برادر کوچک‌تر خود، باتری ندارد و نمی‌تواند بیرون از خانه استفاده شود، اما می‌تواند در خانه و در میان جمع‌های دوستانه، یک سرگرمی سریع و باکیفیت را برای شما به ارمغان بیاورد.

کدام‌یک مناسب‌تر است؟

این سؤال می‌تواند به موارد بسیاری ارتباط داشته باشد. اولین مورد این است که شما می‌خواهید از پروژکتور خود برای چه منظوری و در کجا استفاده کنید. اگر اتاق هدف شما یک اتاق خواب کوچک است، هیچ تفاوتی در بین این دو مورد وجود ندارد، مگر این‌که برای نسخه Pro باید هزینه بیشتری انجام شود. اما در صورتی که می‌خواهید در اتاق پذیرایی پرنوری از آن استفاده کنید، بهتر است گزینه دوم را تهیه کنید، که قدرت و شدت نور بیشتری دارد.

یا اگر در اتاق شما چندان سر و صدا نمی‌شود، همان نسخه معمولی مناسب‌تر خواهد بود. اما اگر قصد دارید که پروژکتور خود را در کارگاه یا محل شلوغ و پررفت‌وآمدی استفاده کنید، بهتر است نسخه Pro را بخرید که نتیجه بسیار بهتری به دست می‌دهد.

در نهایت، اگر شما صرفا به دنبال خرید بهترین گزینه هستید و هزینه آن برایتان اهمیتی ندارد، نسخه Pro می‌تواند گزینه دوست‌داشتنی‌تری باشد. چرا که تجهیزات قدرتمندتری را هم در خود گنجانده است.

آیا این مطلب برایتان مفید بود؟

روی ستاره کلیک کنید تا به این مطلب امتیاز دهید!

میانگین امتیازها: 5 / 5. تعداد رای‌ها: 1

هیچ رای داده نشده، اولین نفر باشید!