MIUI14 کی و با چه مشخصاتی معرفی می‌شود؟

MIUI 14
0
(0)

شیائومی فعالیت خود را با طراحی رابط کاربری موسوم به MIUI آغاز کرد و با گسترش بازار فروش گوشی های شیائومی در سراسر جهان، محبوبیت این رابط کاربری افزایش پیدا کرد. در حال حاضر کاربران شیائومی در انتظار معرفی رسمی نسل جدید این رابط کاربری، یعنی MIUI14 هستند.

البته پیش بینی می‌شد شاهد یک رابط کاربری میانه، مانند MIUI 12.5 باشیم. اما به نظر می‌رسد شیائومی قصد ندارد MIUI 13.5 را تولید کند و یک راست به سراغ ساخت MIUI14 می‌رود. در هر صورت شیائومی در تاریخ 16 اگوست سال 2023 رابط کاربری جدیدش را با نام MIUI14 معرفی می‌کند. اطلاعاتی از اسکرین شات های این رابط کاربری به دست آمده که در این مقاله بررسی می‌نمائیم.

مشخصات رابط کاربری MIUI14

رابط کاربری جدید شیائومی، بر اساس اندروید 13 طراحی شده. به نظر می‌رسد تغییرات دل نشینی را در بخش انیمیشن ها و طراحی منوها شاهد باشیم. برخی از تغییرات و مشخصات رابط کاربری MIUI14 را در ادامه می‌خوانیم:

امنیت بالاتر

شیائومی پیش از این نیز امنیت کاربران را در لیست اهداف خود قرار داده‌بود. به طوری که در رابط کاربری MIUI13 تصاویر اسناد و مدارک شناسایی را با افزودن واترمارک ایمن می‌ساخت. این بار در رابط کاربری جدید خود به سراغ تماس ها و لینک ها و برنامه های مشکوک رفته‌است. در این رابط کاربری اگر شما تماس یا لینک نامعتبری دریافت نمائید و یا در حال نصب یک اپلیکیشن خطرناک باشید گوشی شیائومی یک پیام اخطار برای شما نمایش می‌دهد.

مشخصات رابط کاربری MIUI14

با توجه به دردسرهایی که هکرها توسط گوشی های موبایل هوشمند برای افراد به وجود می‌آورند، چه بهتر که خود شرکت سازنده‌ی گوشی هوشمند شما بتواند تا حدی از این مشکلات جلوگیری نماید. شیائومی در این مسیر تلاش های مؤثری داشته که امیدواریم در رابط کاربری MIUI14 عملکرد بهتری از شیائومی ببینیم.

مرور خاطرات با گالری شیائومی

قابلیت مرور خاطرات یا memories of the day که پیش از این در گالری گوگل تجربه‌ی خوبی را رقم زد، این بار در گالری شیائومی حضور پیدا می‌کند. در شبکه‌های اجتماعی استقبال خوبی از این قابلیت را دیدیم. افراد از یادآوری تصاویری که سال گذشته در همین زمان ثبت کرده‌اند احساس خوشایندی را دریافت می‌نمایند و میل دارند تا این سالگردها را مجدداً به اشتراک بگذارند.

miui 14

البته این تنها تغییر گالری شیائومی نمی‌باشد. امکان خواندن متن از تصاویر، تغییر تازه‌ای برای کاربران گوشی های شیائومی رقم می‌زند. شما با استفاده از این فناوری، می‌توانید تصاویر را با توجه به نوشته‌ای که روی آن‌ها ثبت شده است، جستوجو نمائید. به علاوه امکان کپی کردن نوشته های روی عکس نیز برای شما فراهم آمده است.

فناوری بلوتوث LE

بلوتوث LE که مخفف low energy می‌باشد، در واقع یک فناوری بلوتوثی مناسب برای فایل های صوتی می‌باشد. این فناوری برای استفاده از هدفون و یا اتصال به اسپیکر مناسب است. چرا که مصرف کمتری در مقایسه با اتصال بلوتوث معمولی دارد.

این مصرف بهینه‌ی انرژی باعث می‌شود باتری گوشی هوشمند شما و همینطور هدفون شما بیشتر عمر کند. اما تنها ویژگی این فناوری، مصرف بهینه‌ ی باتری نمی‌باشد.

اتصال چند دستگاه

از دیگر ویژگی های تکنولوژی بلوتوث LE می‌توان به اتصال چندگانه اشاره داشت. شما می‌توانید گوشی شیائومی خود را از طریق بلوتوث به چند دستگاه متصل نمائید. برای مثال می‌توانید از دو هدفون و یا دو اسپیکر بهره ببرید و با دوست خود همزمان به یک موسیقی گوش بدهید. همچنین این فناوری باعث می‌شود کیفیت صدا تا حد چشم گیری ارتقا پیدا کند.

ظاهر برنامه‌ی ساعت

تصاویری از برنامه ی ساعت گوشی شیائومی با رابط کاربری MIUI 14 منتشر شده است. این تصاویر نشانگر برخی تحولات در جلوه های بصری این برنامه است. به نظر می‌رسد شیائومی توجه زیادی به زیبایی و آسایش بصری داشته. در بخش آلارم شاهد خطوری منحنی شکل در اطراف کادر آلارم ها هستیم. ضمناً برای بخش تایمر هم حروف اول کلمه‌ی ساعت، دقیقه و ثانیه را می‌بینیم. تغییرات رابط کاربری در بخش ساعت، محدود به این موارد نمی‌شود و انتظار می‌رود کاربران گوشی های شیائومی شاهد دسترسی راحت تر و زیباتری باشند.

زمان معرفی رابط کاربری شیائومی MIUI 14

به جز این موارد، دگرگونی های دیگری نیز در بخش اعلانات، لانچر و ویجت ها وجود دارد که اطلاعات موثقی از آن ها در دست نیست. برای تکمیل داده‌ها باید در انتظار معرفی این رابط کاربری باشیم.

آیا این مطلب برایتان مفید بود؟

روی ستاره کلیک کنید تا به این مطلب امتیاز دهید!

میانگین امتیازها: 0 / 5. تعداد رای‌ها: 0

هیچ رای داده نشده، اولین نفر باشید!