شیائومی، نازک ترین گوشی تاشوی جهان را معرفی کرد

گوشی شیائومی میکس فولد 2
0
(0)

حوالی تاریخ 11 اگوست سال 2022، روزهای مهمی برای هواداران تکنولوژی رقم خورد. مخصوصاً برای طرفداران گوشی های تاشو! شیائومی نیز ضمن سخنرانی سالانه‌ی مدیرعامل و رئیس شیائومی، لی جون، محصولاتی مانند گوشی ردمی کا 50 اولترا (Redmi K50 Ultra)، تبلیت شیائومی پد 5 پرو (Xiaomi Pad 5 Pro) و گل سرسبد روزهای پیش روی شیائومی، یعنی گوشی پرچمدار تاشو، شیائومی میکس فولد 2  (Xiaomi MIX Fold2) معرفی شدند. این مراسم علاوه بر معرفی این محصولات، یک مهمان دوست داشتنی، یعنی ربات Cyber One را نیز به مخاطبان نشان داد. ما در این مقاله قصد داریم به بررسی پرچمدار تاشوی شیائومی، یعنی Xiaomi MIX Fold 2 بپردازیم.

گوشی تاشوی شیائومی میکس فولد 2

انقلابی در ساختار با شیائومی میکس فولد 2

شیائومی مدعی یک انقلاب در ساختار فنی و ظاهری این گوشی شده‌است. با توجه به این که اصلی‌ترین بخش گوشی های تاشو، لولای آن‌ها می‌باشد، انقلابی که شیائومی از آن صحبت می‌کند را به تغییراتی در این بخش تعبیر می‌کنیم. تعبیه‌ی لولاها و ساز و کارهایی که دو صفحه نمایش را به یکدیگر متصل می‌سازد. به نحوی که پیکسل ها و کیفیت تصویر در نقطه‌ی طلاقی افت نداشته باشد، محور رقابت شرکت های سازنده ی گوشی موبایل است. البته درصورتی که سنسور دوربین سلفی در این بخش طراحی شده باشد، کمپانی های در تلاش هستند که جای‌گیری سنسور دوربین در ظاهر صفحه نمایش و عملکرد حسگر دوربین اثر منفی نداشته باشد.

حالا شیائومی بر روی ضخامت کمتر گوشی شیائومی میکس فولد 2 تمرکز کرده است. گوشی هوشمند جدید شیائومی در نهایت ظرافت طراحی شده‌است. با نگاهی به اعداد و ارقام لیست مشخصات این گوشی پرچمدار شیائومی متوجه می‌شویم که این کمپانی به هدف خود دست یافته است. شیائومی میکس فولد 2، یکی از نازک ترین گوشی های تاشوی حال حاضر بازار جهانی است. هر یک از صفحه نمایش های این دستگاه، در حالت باز، قطری در حدود 5.4 میلی متر دارند. با تا کردن گوشی، قطر دستگاه به 11.2 میلی متر می‌رسد. البته شایان ذکر است این عدد با در نظر گرفتن برآمدگی دوربین محاسبه شده‌. این گوشی در مقایسه با نسل قبلی خود، یعنی می‌ میکس فولد، بسیار باریک تر شده‌است.

شیائومی برای رسیدن به این ضخامت کم گوشی، از فناوری جدیدی تحت عنوان « ریز قطرات آب» بهره گرفته. در اصل شیائومی ساختار لولاها را ساده‌تر کرد. تنها 87 قطعه را برای این بخش از گوشی موبایل پرچمدار خود به کار برده‌است. این عمل، باعث شد تا این دستگاه 35 درصد سبک تر و 25 درصد باریک تر باشد.

دوربین های ارزشمند لایکا بر روی شیائومی میکس فولد2

در خبرنامه ی تسک میران، ارزش های همکاری شیائومی و لایکا را شرح داده‌ایم. یکی از گوشی های شیائومی که لایکا توانست ارزش آن را دو چندان نماید، شیائومی میکس فولد 2 است. پنل پشتی این گوشی میزبان سه لنز دوربین لایکا می‌باشد. دوربین اصلی 50 مگاپیکسلی IMX 766 است. شیائومی برای تصاویر اولترا واید به سراغ لنز 13 مگاپیکسلی لایکا رفت و البته لنز تله فوتو که برای مخاطبان جذابیت بالایی دارد، در این گوشی با قدرت 8 مگاپیکسلی و زوم اوپیتکال 2 برابری حضور دارد. سلفی این گوشی نیز 20 مگاپیکسل می‌باشد. از دیگر ویژگی های آن می‌توان به توانایی تصویر برداری 8K اشاره داشته باشیم.

دوربین گوشی شیائومی میکس فولد 2

پردازشی در شأن یک پرچمدار

شیائومی این پرچمدار خود را با تراشه جدید اسنپدراگون Snapdragon 8+ Gen 1 تجهیز کرد که انتظارات بسیاری را پردازنده برطرف می‌سازد. اما آنچه شیائومی میکس فولد 2 را قدرتمندتر می‌سازد، حافظه داخلی 1 ترابایت و رم 12 گیگابایتی این گوشی هوشمند تاشو است. امکانات نرم افزاری شیائومی میکس فولد 2، شما را به‌روز نگه می‌دارد. با این گوشی، از اندروید 12 و رابط کاربری MIUI 13 استفاده می‌نمائید.

Xiaomi MIX Fold 2

شیائومی میکس فولد 2 با وجود این که دومین گوشی تاشوی شیائومی است، اما کیفیت ساخت و مشخصات ارزشمندی را به مخاطبان ارائه می‌دهد. در حدی که انتظار داریم به یکی از برترین های بازار بدل شود. البته باید تا زمان عرضه‌ی گوشی میکس فولد 2 شیائومی و تحلیل و بررسی های حقیقی 2 آن، منتظر باشیم.

آیا این مطلب برایتان مفید بود؟

روی ستاره کلیک کنید تا به این مطلب امتیاز دهید!

میانگین امتیازها: 0 / 5. تعداد رای‌ها: 0

هیچ رای داده نشده، اولین نفر باشید!