ربات سایبر وان، نوزادی که شیائومی به تربیت آن می‌پردازد

ربات سایبر وان شیائومی
0
(0)

رویداد اخیر شیائومی که در تاریخ 11 آگوست 2022 برگزار شد، به معرفی محصولات و گوشی های متفاوتی اختصاص داشت که شاید معرفی گوشی تاشوی شیائومی میکس فولد 2، بیشترین توجه را به خود جلب کرد. اما بی‌شک، شیرین زبانی‌های ربات جدید شیائومی بود که به این مراسم جان بخشید.

معرفی ربات سایبر وان شیائومی

لی جون، مدیرعامل و رئیس شرکت شیائومی از ساخت CyberOne به عنوان دومین ربات این کمپانی، بسیار هیجان زده به نظر می‌رسد. او معتقد است به زودی ربات‌ های هوش مصنوعی، وارد زندگی افراد می‌شوند. او حتی اعلام کرد هدف شیائومی از ساخت ربات هایی مانند سایبر داگ (Cyber Dog) و سایبر وان (CyberOne) ارتباط و اتصال افراد به اینترنت اشیاء هوشمند است. اما به نظر شما این اتفاق چقدر به ما نزدیک است؟ حضور این آدم آهنی های مجهز به هوش مصنوعی، چه تأثیری بر زندگی ما خواهند داشت؟

حقیقت این است که برای رسیدن به پاسخ این سوالات تنها باید صبر کنیم تا آینده به سراغمان بیاید. اما به نظر نمی‌رسد ربات سایبروان قصد آسیب به بشریت را داشته باشد. این را از گل سرخی که به دست دارد و صحبت‌های صمیمانه‌اش حدس می‌زنیم.

ربات سایبر وان در حال یادگیری است

در روز رونمایی از ربات جدید شیائومی، لی جون از سایبروان خواست که چند حرکت فیزیکی را به نمایش بگذارد. هوش مصنوعی سایبر وان اینگونه پاسخ می‌دهد:

« من تازه راه رفتن یاد گرفتم و بخش ‌های بسیاری از بدن فعلاً من به پایداری نرسیده است. اما در حال یادگیری کنگ فو هستم.»

cyber One Xiaomi

ضمن شیرین زبانی ربات شیائومی، متوجه می‌شویم که این ربات هوش مصنوعی برای شیائومی، حکم یک نوزاد را دارد که بخش‌های مختلفی از بدن، عضلات و ذهنش به مرور زمان تکامل می‌یابد. حتی می‌توان این برداشت را داشت که آموزش و تمرین‌ های ربات سایبروان شیائومی، تا مدت زیادی متوقف نمی‌شود و این فرزند شیائومی مهارت های روزافزونی را فرا می‌گیرد.

برای مشاهده‌ی اخبار گوشی Xiaomi MIX Fold2 کلیک کنید.

هوش مصنوعی شیائومی به خوبی می‌بیند

فیلم معرفی دومین ربات شیائومی نشان می‌دهد این موجود جالب، می‌تواند نگاه عمیقی داشته باشد و ابعاد اشیاء را متوجه می‌شود. در این فیلم می‌بینیم که سایبر وان وقتی یک تکه چوب پیش پای خود می‌بیند، سه بعدی بودن شی را می‌فهمد و مسیرش را تغییر می‌دهد. ماژول دوربین این ربات توسط Mi-sense توسعه یافته که برتری‌هایی برای این موجود آهنی هوشمند فراهم آورده.

تیزر رسمی شیائومی از ربات سایبر وان

ربات سایبر وان شائومی زیبایی را تشخیص می‌دهد؟

شیائومی بیان کرده است که ربات جدید این کمپانی 45 دسته از احساسات انسانی را تشخیص می‌دهد. این ربات برای به وجد آوردن تماشاچیان حاضر در سالن، یک ژست و فیگور کاراته را به نمایش گذاشت که با استقبال و تشویقی مواجه نشد. در همین لحظه، سایبر وان با بیان این که  از عدم توجه مخاطب، غمگین شده است، استقبال مورد نظرش را کسب کرد. اما این استقبال، برای درک این هوش مصنوعی شیائومی از عواطف بود.

ربات هوش مصنوعی شیائومی سایبروان

شنوایی ربات سایبر وان، در حد تشخیص 85 نوع صدای محیطی تقویت شده‌است. شاید این قابلیت شنوایی دقیق باعث شود سایبروان، با تشخیص صدای کودک در حال گریه در اتاقی دیگر و یا شرایط متفاوتی به کمک افراد بشتابد.

شیائومی این ربات را با هدف عرضه و فروش، تولید نکرده است، بلکه هدف فقط تحقیقات علمی می‌باشد. البته ارزش این ربات هوش مصنوعی شیائومی، مبلغی میان 89000 الی 104000  دلار می‌باشد.

آیا این مطلب برایتان مفید بود؟

روی ستاره کلیک کنید تا به این مطلب امتیاز دهید!

میانگین امتیازها: 0 / 5. تعداد رای‌ها: 0

هیچ رای داده نشده، اولین نفر باشید!