مقایسه ردمی 9 ای (Redmi 9A) با ردمی 9 سی (Redmi 9C)

مقایسه گوشی ردمی 9 ای و ردمی 9 سی
5
(1)

شیائومی با عرضه‌ی خانواده‌ی ردمی9، توجهش را به گروهی که قصد ندارند برای خرید گوشی مبلغ بالایی بپردازند، منعطف نموده است. البته که در میان اعضای همین خانواده نیز شاهد قیمت‌های متفاوتی بودیم. دو گوشی اقتصادی شیائومی اما با کیفیت ردمی 9 ای (Redmi 9A) و ردمی 9 سی (Redmi 9C) از بهترین گزینه‌ها برای خرید گوشی ارزان قیمت به شمار می‌آیند. با توجه به تفاوت قیمتی که میان این دو گوشی شیائومی وجود دارد، شاید انتخاب برای مشتریان کمی دشوار بشود. اگر شما هم تصمیم دارید موبایلی در بازه‌ی قیمتی کمتر از چهار میلیون تهیه نمائید، تا انتهای این مقاله همراه ما باشید.

تفاوت جزئی در ظاهر، سلیقه‌ی شما پیروز میدان را مشخص می‌کند!

با توجه به قیمت این دو گوشی موبایل شیائومی متوجه می‌شویم که نباید توقع ظاهر لوکس داشته باشیم. به جز طراحی بدنه و نحوه قرار گرفتن ماژول دوربین‌های گوشی، در مشخصات ظاهری گوشی ردمی 9َA و گوشی ردمی 9C، تفاوتی وجود ندارد.

xiaomi redmi 9a smart phone

پنل پشتی هر دو گوشی موبایل از جنس پلاستیک است. اگرچه کیفیت جنس بدنه گوشی های شیائومی ردمی 9 ای و شیائومی ردمی 9سی به شما احساس ارزان قیمت بودن موبایل را القا نمی‌کند. نوع بافت پلاستیک در گوشی ردمی 9 ای، به گونه‌ای است که از به جا ماندن رد اثر انگشت، جلوگیری می‌نماید.

شیائومی در گوشی ردمی 9C دوربین دوگانه، بر روی یک مربع در سمت چپ تعبیه کرده که جلوه‌ی بیشتری به ظاهر موبایل بخشیده. در مقابل، ردمی 9A دارای یک دوربین است که به همراه فلش، به صورت عمودی قرار گرفته است.

با نگاه به دوربین‌ها، صدای پیروزی به گوش می‌رسد!

با اولین نگاه به دوربین‌ها، متوجه می‌شویم یکی از اساسی‌ترین علت‌های تفاوت قیمت بین ردمی 9 ای و ردمی 9سی، کیفیت دوربین گوشی‌ها می‌باشد. ردمی 9 سی فقط یک لنز فوق عریض کم دارد تا کیفیتی همانند هم خانواده‌ ارزشمند خود، گوشی ردمی9 داشته باشد. شیائومی با در نظر گرفتن دیافراگم f/1.8 برای این محصول، جذب نور را افزایش داده تا دوربین گوشی ردمی 9 سی، دست کمی از ردمی 9 نداشته باشد.

همانطور که مشخص است، گوشی ردمی 9 ای در این بخش مغلوب تعداد لنزهای ردمی 9سی می‌شود. بنابراین اگر کیفیت دوربین برای شما اولویت دارد، تا همین بخش مقاله برای شما کافی می‌باشد، اما توصیه می‌کنیم اندکی صبر داشته باشید و به تماشای پایان رقابت بنشینید.

تفاوت ارقام در پردازنده، به معنی تفاوت در قدرت پردازش می‌باشد؟

گوشی اقتصادی ردمی 9 سی، به تراشه‌ی Helio G35 و گوشی شیائومی ردمی 9ای به تراشه‌ی Helio G25 مجهز است. بنابراین اعداد و ارقام پیش بینی می‌شود، گوشی ردمی 9سی عملکرد بهتری در پردازش داشته باشد. نکته‌ حائز اهمیت این است که در این بازه‌ی قیمتی، شما توقع پردازنده‌ی بسیار قوی از گوشی موبایل ندارید. برای مثال قصد اجرای بازی‌های سنگین را ندارید. بنابراین تفاوت بسیار کمی که در پردازنده این دو مدل مشاهده می‌کنیم، چشم‌گیر نمی‌باشد. اما در هرصورت می‌توان گفت، شیائومی ردمی 9سی به تراشه‌ قوی‌تری مجهز شده‌ است. بنابراین سرعت پردازش و عملکرد روان‌تری از را گوشی ارزان قیمت ردمی 9c شاهد هستیم.

گوشی ردمی 9 ای شیائومی

شیائومی گوشی ردمی 9a با دو ظرفیت حافظه‌ی داخلی 32 گیگابایت با رم 3 گیگ و 64 گیگابایت با رم 4 گیگ عرضه نموده. گوشی ردمی 9c هم با همین مشخصات حافظه، در بازار موجود است.

ظرفیت باتری بالا، نقطه قوت هر دو رقیب

باتری هایی که شیائومی برای اعضای خانواده‌ ردمی 9 استفاده کرده، ارزش خرید این گوشی های شیائومی را تا حد قابل توجهی افزایش داد. باتری 5000 میلی آمپری در هر دو موبایل عملکرد یکسان و مطلوبی دارد. اگر تفاوت پردازنده‌ها را به عنوان یک مزیت برای ردمی 9 پذیرفته‌اید، باید این تفاوت اندک را در عملکرد باتری نیز لحاظ نمائید.

بنا به سرعت پردازش کمتر در گوشی ردمی 9 ای، نگهداری شارژ بهتر انجام می‌شود و ردمی 9سی به دلیل پردازش سریع‌تر، در رقابت بین باتری‌ها مغلوب می‌شود.

مقایسه گوشی ردمی 9c و ردمی 9a

اگر نظر تسک میران را بخواهید…

گوشی ردمی 9 سی و حریفش ردمی 9 ای شیائومی، هر دو از موبایل‌هایی محسوب می‌شوند که شرکت تسک میران در بازار ایران موجود نموده است. این موبایل‌ها تحت گارانتی تسک میران می‌باشند و شما می‌توانید با اطمینان خاطر نسبت به تهیه موبایل موردنیاز خود، اقدام نمائید.

 حال شاید هنوز هم بین خرید این این دو گوشی ارزان قیمت شیائومی مردد هستید، باید بگوئیم در رقابت میان این دو گزینه، اگر بخواهید با افزایش مبلغ کمی به بودجه خودتان، کیفیت بهتری را تجربه نمائید، گوشی ردمی 9سی انتخاب بهتری به شمار می‌آید. هرچند این نکته نیز شایان ذکر است که، تفاوت میان مشخصات این دو گوشی پایین رده شیائومی به قدری نمی‌باشد که ارزش خرید هیچ یک را پائین بیاورد.

 در آخر، هر کدام از محصولات زیر گروه ردمی 9، از ارزش خرید بالایی برخوردار هستند و از سمت شرکت تسک میران، خدمات پس از فروش دریافت می‌نمایند.

آیا این مطلب برایتان مفید بود؟

روی ستاره کلیک کنید تا به این مطلب امتیاز دهید!

میانگین امتیازها: 5 / 5. تعداد رای‌ها: 1

هیچ رای داده نشده، اولین نفر باشید!