ایرپاد ها و مدیریت عمر باتری آن

0
(0)

ایرپادها نسل تکامل یافته هندزفری و هدفون هستند. این وسایل خیلی زود به یکی از دوست داشتنی ترین لوازم جانبی هوشمند تبدیل شدند. هندزفری ها برای زندگی ما حس دل انگیز شنیدن موسیقی در هر فضا و مکان را به ارمغان آوردند. اما استفاده از آن‌ها دشواری‌هایی مانند قطع شدن سیم‌ها و یا افت کیفیت صدا را به همراه داشت. تولیدکنندگان نوعی از ایرپادها به نام ایربادزها با برطرف ساختن این مشکل‌ ها و نیز افزودن امکانات بیشتر افراد بسیاری را مجذوب این گجت کاربردی نمایند.

چه افرادی حتماً باید ایرپاد داشته باشند؟

ایرپاد یا هدفون بی سیم با کیفیت برای برخی افراد ضروری است. گروه اول اشخاصی هستند که در طول روز تماس های تلفنی زیاد و بلند مدت دارند. اگر شما هم جزو این دسته از افراد باشید، به خوبی درک می‌نمائید که استفاده از موبایل در هر شرایطی ممکن نیست. برای نمونه صحبت کردن با گوشی، در خیابان‌ های شلوغ، احتمالاً دردسر و یا حداقل استرس دزدیده شدن موبایلتان را به همراه دارد. استفاده از ایربادز حتی هنگام رانندگی نیز، برای شما راحت تر خواهد بود. البته که مزایای ایرپاد ها برای افراد پر مشغله بسیار بیشتر از این موارد است، اما بررسی تمام نکات قوت این گجت در این مقاله نمی‌گنجد.

علاقه‌مندان به شنیدن موسیقی و پادکست، گروه دوم هستند. ایرپاد بهترین همراه برای دانشجویان و کارمندانی که در طول روز زمان زیادی را در مسیر رفت و آمد هستند، می‌باشند. شما می‌توانید به راحتی در طول مسیر به کتاب صوتی و یا پادکست محبوبتان گوش دهید، بی آنکه نگران دست و پاگیر بودن سیم هندزفری خود باشید. طرفداران موسیقی که در جست و جوی فرصت شنیدن موسیقی با کیفیت هستند، می‌توانند با انتخاب یک ایرپاد قدرتمند احساس لذت یک موسیقی خوب را در تمام روز، با خود داشته باشند.

افرادی که باید ایرپاد داشته باشند

نقطه ضعف ایرپاد ها

به نظر می‌رسد با خرید یک ایربادز با کیفیت از گره خوردن هندزفری و اتصالات مداوم آن راحت می‌شوید؛ بنابراین دیگر هیچ چیز باعث قطع شدن موسیقی متن زندگیتان نمی‌شود. متأسفانه درست در لحظه‌ای که رویای موسیقی باکیفیت و بی قطع و وصلی را در سر می‌پرورانید و به سمت فروشگاه می‌روید تا یک ایرپاد زیبا و سبک بخرید، باید شما را متوقف نمائیم.

فارغ از این که هدفون بی‌سیم کدام برند را پسندیده‌اید، باید در رابطه با بزرگترین ایراد این محصول به شما آگاهی بدهیم. ایرپادی که می‌خرید خیلی زود به یکی از محبوب ترین و کاربردی ترین وسایل شما تبدیل می‌شود. اما بعد از مدتی استفاده، متوجه می‌شوید که باتری ایرپاد شما بسیار زودتر از آنچه توقع دارید تمام می‌شود.

علت ضعف باتری در ایرپاد چیست؟

ظرفیت باتری در گوشی موبایل‌ تا حد زیادی بستگی به حجم و اندازه فیزیکی باتری دارد. برای مثال در گوشی موبایل شیائومی پوکو ایکس 3 پرو (Xiaomi POCO X3 Pro) می‌توانیم رابطه ظرفیت باتری و حجم و بزرگی باتری را متوجه شویم. شرکت‌های سازنده موبایل برای حفظ زیبایی موبایل‌ها مجبور به استفاده از باتری‌هایی با قطر و اندازه کمتر هستند. اما اگر دستگاه هوشمندی مانند پوکو ایکس 3 (Xiaomi POCO X3) بتواند باتری بزرگی داشته باشد، بی‌شک قدرت شارژدهی بالاتری نیز خواهد داشت. بر همین اساس می‌توان گفت که نباید توقع زیادی از باتری هدفون بی سیم خود داشته باشید. چرا که باتری ایرپادها بسیار کوچک هستند.

ساختار ایرپادهای شیائومی

ساختار شارژ دهی ایرپاد

ایرپادها بر بدنه‌ هر یک از گوشی‌ های هدفون خود باتری لیتیوم یونی دارند. همچنین جعبه ایربادز هم به عنوان یک مخزن انرژی، مانند پاوربانک عمل می‌نماید. می‌دانیم که هر بار استفاده از از شارژ 100 درصد تا 10 درصد گوشی های هوشمند، یک چرخه (cycle) محسوب می‌شود. در رابطه با ایرپادها نیز همین روند صدق می‌نماید. هر قدر که تعداد چرخه های شارژ باتری گوشی هوشمند و یا هدفون بی‌سیم شما بیشتر باشد، عمر باتری کوتاه تر خواهد بود. علت این است که با هر بار خالی شدن باتری دستگاه، باتری فشار مضاعفی برای شروع شارژدهی متحمل می‌شود.

شارژ ایرپاد شیائومی

مراقبت ویژه از باتری ایرپاد

کمپانی شیائومی به ساخت محصولاتی با باتری قوی مشهور است. البته که این اصل در ساختار ایربادز شیائومی کاملا مشهود است. شیائومی به ناچار ظرافت را برای رسیدن به یک قدرت قابل قبول در باتری ایرپاد، قربانی کرده است. برای این کار شیائومی از باتری نسبتاً بزرگ‌تری بهره ببرد. البته که طراحی مینیمال ایرپادهای شیائومی ظاهر بزرگ جعبه ایرپاد را جبران می‌نماید. در مدل هایی مثل Earphone 2 Basic  و Xiaomi Airdots pro و Air 2 SE شما شاهد یک بدنه کاملاً ساده و زیبا هستید. اگر با سایز بزرگ این کِیس ایرپاد مشکلی نداشته باشید، می‌توانید از باتری قدرتمندتری استفاده نمائید.

هرچند نمی‌توان از افزایش حجم باتری نیز انتظار معجزه داشته باشید. بهتر است در کنار انتخاب یک باتری مناسب، نحوه استفاده از ایرپاد خود را نیز بهینه سازی نمائید. در این راستا به شما پیشنهاد می‌دهیم شارژ ایرپاد خود را بین 20 درصد تا 80 درصد نگاه دارید تا چرخه شارژ ایرپاد کمتر باشد.

در نهایت به شما توصیه داریم که این عیب را از ایرپادها بپذیرید و اجازه ندهید این ایراد جزئی، لذت استفاده از این گجت های کوچک و دوست داشتنی را از شما دریغ نماید.

آیا این مطلب برایتان مفید بود؟

روی ستاره کلیک کنید تا به این مطلب امتیاز دهید!

میانگین امتیازها: 0 / 5. تعداد رای‌ها: 0

هیچ رای داده نشده، اولین نفر باشید!