دوربین گوشی های پوکو شیائومی با هم چه فرقی دارند؟

0
(0)

عوامل گوناگونی در شهرت محصولات شیائومی نقش دارند، از کیفیت محصولات این برند تا گارانتی شیائومی که خریدار را در تمام زمینه ها آسوده خاطر می‌سازد. اما یکی از این موارد مهم در جهانی شدن خرید گوشی شیائومی کیفیت دوربین های این تلفن های هوشمند است. از آن جا که سری پوکو شیائومی تاکنون از محبوب ترین گوشی های شیائومی بوده‌اند، در ادامه این مطلب تسک میران کیفیت دوربین هر کدام از گوشی های این مجموعه را با امکانات متفاوت آن ها می‌سنجد:

تنوع کیفیت در انواع گوشی شیائومی

کیفیت دوربین گوشی های شیائومی، یکی از دلایل اصلی شهرت آن هاست. فرقی ندارد که گوشی شما میان رده و ردمی باشد یا پرچم داری از می های شیائومی. شیائومی برای تمامی سلیقه ها انوع گوشی هوشمند با کیفیت های متفاوتی طراحی کرده تا بتوانید بنابر نیازتان از آن ها استفاده نمائید. این ویژگی تنها مختص ردمی و می نیست، بلکه گوشی های سری پوکو نیز با کیفیت های مختلف دوربین بنا بر ساختار خود تولید شده‌اند.

پوکوها چگونه بر اساس نوع دوربین متفاوت می‌شوند!

گوشی های شیائومی تاکنون در تمامِ رده ها تفاوت کیفیت دوربین را نشان داده‌اند. برای نمونه گوشی شیائومی ردمی 10 (Xiaomi Redmi 10) با دوربین اصلی 50MP و گوشی شیائومی ردمی نوت 10 پرو (Xiaomi Redmi 10 Pro) با کیفیت 108MP نشان می‌دهند که شیائومی با در نظر گرفتن گوناگونی علائق به جایگاه کنونی خود در جهان رسیده است. از طرفی انتخاب ارزانترین گوشی شیائومی تا گرانترین آن ها با توجه به کیفیت دوربین نیز آسان تر می‌شود.

اما در سری پوکوی شیائومی، این کمپانی بیشتر بر تولید گوشی های مناسب گیمینگ شیائومی متمرکز شده و به نوعی آن ها را اولویت نخست بازیکنان و گزینه دوم عکاسان معرفی نموده است. با این وجود نگاهی به مشخصات دوربین هریک از این مدل گوشی های شیائومی موجود در بازار خالی از لطف نیست.

پوکو اف 2 پرو 5G؛ سلفی متحرک

گوشی شیائومی پوکو اف 2 پرو 5 جی (Xiaomi POCO F2 Pro 5G) را در اول لیست بررسی می‌گذاریم. این گوشی محبوب شیائومی با چهار دوربین 64MP ،13MP ،5MP و 2MP تولید شده که قابلیت هایی چون عکاسی در شب، اصلاح اعوجاج در عکاسی فوق عریض، محوکنندگی خودکار، واترمارک و از همه مهم‌تر کیفیت فیلمبرداری 8K با قابلیت ثبت 24 و 30 فریم در ثانیه و نیز فیلمبرداری اسلوموشن را داراست. این ویژگی ها علاوه بر تراشه و نوع صفحه دلیلی بر تبدیل اف 2 پرو به یکی از پر فروش ترین گوشی های شیائومی گشت.

البته داشتن یکی از با کیفیت ترین دوربین های سلفی یعنی20MP با امکان تشخیص فرمان دست برای بستن شاتر، زیباسازی، نور استودیوئی، فیلتر مناسب ویدئوی کوتاه و بیرون آمدن دوربین هنگام فعال ساختن آن، از نوآوری های شیائومی در زمان تولید پوکو اف 2 پرو بود.

آیا پوکو ام 3 عکاسان را جذب می‌نماید؟

گوشی شیائومی پوکو ام 3 (Xiaomi POCO M3) پس از پوکو اف 2 پرو 5G، با سه دوربین پشتی تولید شد. اما کیفیت 48MP دوربین اصلی، ماکروی2MP و حسگر عمقی 2MP این گوشی را برای عکاسان در ابتدای لیست انتخابی قرار نمی‌دهد. ویژگی های تصویربرداری گوشی پوکو ام 3 نیز نسبت به پوکو اف 2 پرو کم تر بوده و با تایم لپس، ویدئوی اسلوموشن  120فریم در ثانیه و 1080pبا رزولوشن 1920×1080 برای تصویربرداری حرفه ای عکاسان قابل خریداری می‌گردد.

در رده بندی کیفیت گوشی های شیائومی بر اساس دوربین سلفی، پوکو ام 3 شاید با 8MP نتواند رتبه ای مشابه سلفی پوکو اف 2 پرو به دست آورد، اما با تایم لپس، زیباسازی هوشمند، قدرت تشخیص بستن شاتر با علامت دست در رده بندی کیفیت گوشی های شیائومی باقی می‌ماند.

تفاوت دوربین پوکو ام 3 پرو 5G با پوکو ام 3

ویژگی مشترکی که در گوشی های شیائومی پوکو ام 3 و شیائومی پوکو ام 3 پرو (Xiaomi POCO M3 Pro) وجود دارد، تعداد و کیفیت دوربین های سه گانه، سلفی و حتی برابری برخی امکانات فیلمبرداری و عکاسی ای این دو دستگاه می‌باشد. دوربین سلفی 8MP پوکو ام 3 پرو می‌تواند در هر ثانیه 30 فریم را با رزولوشن 1920×1080 ثبت نماید. همچنین این دوربین در عکاسی پرتره، عمق و گوشه ها را تحت کنترل خود در آورده و با استفاده از زیباسازی هوشمند، عناصر اضافه را درست نماید.

شیائومی پوکو ایکس 3 را ادامه می‌دهد!

مدل های پوکو ایکس 3 به علت برخورداری از امکانات موردعلاقه مخاطبان، به طور دائم در حال باز تولید هستند. در نخستین نسل این گوشی ها شاهد استفاده از دوربین اصلی 64MP از برند Sony IMX682 می‌باشیم. سه دوربین پوکو ایکس 3 ان اف سی (Xiaomi POCO X3 NFC) برای عکاسی فوق عریض، عکاسی از جزئیات و تشخیص عمق به ترتیب 13MP 2MP و 2MP ساخته شده‌اند. همچنین در ساختار این گوشی فلش نوری LED در تکمیل ویژگی هایی چون عکاسی از ارتفاعات، فیلترهای یخی، طلائی و سایبرپانک، حالت شب، شش حالت نوردهی طولانی و فیلمبرداری 4K با حالت هایی چون Vlog، ویدئوی ماکرو، منشوری و غیره به کار برده شده است.

برتری گوشی پوکو ایکس 3 NFC تنها در زمینه پردازنده نیست؛ بلکه دوربین سلفی 20MP آن با حالت پرتره، تایمر سلفی و تشخیص چهره از این گوشی را یکی از بهترین گوشی های شیائومی می‌سازد.

پوکو ایکس 3 پرو؛ دو فیلم با یک دوربین

اما گوشی پوکو ایکس 3 پرو (Xiaomi POCO X3 Pro)، قدرت عکاسی خود را نسبت به مدل قبلی کم پائین تر آورده و در تراشه قدرتمندتر عمل می‌نماید. البته کیفیت دوربین های اصلی و عکاسی زاویه دید فوق عریض این گوشی نسبت به پوکو ایکس 3 ان اف سی کم تر و به 48MP و8MP شده‌اند. شباهت این دو گوشی پوکو، در استفاده از حسگرها عمقی و دوربین ماکروی 2MP برای عکاسی از موضوعاتی است که تا 4 سانتی متر عکس های کوچک می‌گیرند. این چهار دوربین گوشی پوکو ایکس 3 پرو، در تاریکی شب با فعال ساختن Night mode از مناظر بسیار وسیع عکس می‌گیرد یا بر صفحه نمایش شما دو فیلم را نمایش دهند.

تصاویر ضبط شده در گوشی پوکو ایکس 3 پرو می‌توانند با کیفیت 4K و با رزولوشنی معادل 3840×2160 پیکسل و 30 قاب در هر ثانیه ارائه داده شوند. دوربین سلفی گوشی پوکو ایکس 3 پرو 20MP است که بر صفحه نمایش قرار گرفته و ثبت تصاویر با فعال سازی حالت شب و ویدئوهای دوگانه نیز در این دوربین طراحی شده است.

ایکس 3 جی تی برای آنان که تنوع می‌خواهند!

جدیدترین گوشی های شیائومی در سال 2021 تنوع گسترده این برند را نشان دادند. وجود پوکو ایکس 3 جی تی (Xiaomi POCO X3 GT) در میان این گستردگی با دوربین های سه گانه که کیفیت رکن اصلی آن 64MP است، جای تأمل دارد. دوربین زاویه دید فوق عریض این گوشی با میدان دید 120 درجه، 8MP و دوربین ماکرو 2MP ساخته شده است. امکانات فیلمبردرای و عکاسی پوکو ایکس 3 جی تی تلفیقی از دو گوشی دیگر خانواده پوکو X است. یعنی می‌توان با استفاده از آن تایم لپس حرفه ای، ویدئوی Vlog و 4K البته با کیفیت 3840×2160، اسلوموشن 120، 240 و 960 فریم در ثانیه ثبت نمود.

اگرچه 16MP کیفیت دوربین سلفی پوکو ایکس 3 جی تی نسبت به سلفی هم خانواده های این گوشی کیفیت کم تری شناخته می‌شود، اما با زیباسازی هوشمند و ویدئوهای کوتاه توانسته برای خود امتیازی کسب نماید.

پوکو اف 3؛ به جزئیات توجه می‌نماید!

در سال 2021 شیائومی بیشتر تمرکز خود را بر روی قدرت و سرعت گوشی های پوکو قرار داده است. بنابراین گوشی شیائومی پوکو اف 3 (Xiaomi POCO F3) را تنها با دوربین سه گانه 48MP، زاویه دید فوق عریض 8MP با میدان دید 119 درجه و دوربین تله ماکروی 5M برای سوژه هایی به فاصله 3 تا 5 سانتی تولید نمود. تایم لپس در شب، نمایش جهان موازی، ثبات قاب های ویدئو، میزان بالایی از بزرگ نمایی، بسته شدن آهسته شاتر، کیفیت 4K با رزولوشن 3840×2160 با 30 قاب در ثانیه و اسلوموشن با بالاترین کیفیت 1080P و 960 قاب در ثانیه و همچنین دوربین سلفی 20MP با قابلیت عکاسی در تاریکی شب و ثبت قاب های ویدئویی آن را به یکی از پرفروش ترین گوشی های شیائومی 2021 در جهان مبدل کرده است.

نکته آخر

در خرید گوشی هوشمند، توجه داشته باشید که داشتن یک گوشی تنها با نوع یا تعداد دوربین و کیفیت آن ها تعیین نمی‌شود. یادمان باشد که تهیه گوشی شیائومی با گارانتی معتبر تسک میران و نیز قیمت و کیفیت گوشی شیائومی، خرید را لذت بخش تر می‌نماید.

آیا این مطلب برایتان مفید بود؟

روی ستاره کلیک کنید تا به این مطلب امتیاز دهید!

میانگین امتیازها: 0 / 5. تعداد رای‌ها: 0

هیچ رای داده نشده، اولین نفر باشید!