قیمت ردمی نوت 8 پرو

قیمت ردمی نوت 8 پرو
0
(0)

ویژگی های ردمی نوت 8 پرو و ردمی نوت 8

شاید برای شما هم پیش آمده باشد که در مقایسه‌ی دو گوشی از یک نام تجاری با اندکی جزئیات در نام‌گذاری، دچار تردید شده باشید. دو تا از گوشی‌های میان‌رده‌ی شیائومی که ممکن است چنین حالتی برای شما ایجاد کنند، ردمی نوت 8 و ردمی نوت 8 پرو است. قیمت ردمی نوت 8 پرو و ردمی نوت 8،  زمان رونمایی و حتی ویژگی‌های این دو گوشی به یکدیگر نزدیک بوده و هستند. اما چه نکاتی آن‌ها را متمایز می‌کند؟

  • بدنه و ظاهر

اولین تفاوت در رنگ‌بندی این دو گوشی، مشخص است. شیائومی ردمی نوت 8 را در سه رنگ Neptune Blue، Moonlight White و  Space black تولید کرده، درحالی که Redmi Note 8 Pro با پنج رنگ Pearl White،Forest Green، Mineral Grey، Dark Blue و Coral Orange  تنوع رنگی بیشتری را ایجاد کرده است.

نسبت نمایشگر 6.3 اینچی FHD Dot Drop Display به بدنه‌ی ردمی نوت   90% بوده که این در برابر اشغال فضای نمایشگر کم‌تر است. چراکه Redmi Note 8 Pro با صفحه‌ی 6.53 اینچی  FHD Dot Drop Displayخود 91.4% از گوشی را گرفته است. هر دوی این گوشی‌ها رزولوشن 2340×1080 دارند با این تفاوت که Redmi Note 8 Pro با گواهی‌نامه‌ی نور کم آبی TÜV از چشمان شما هنگام استفاده‌ی بیش از حد گوشی، محافظت می‌کند. هم Redmi Note 8 Pro با وزن 198.8 گرم و هم ردمی نوت 8 با 190 گرم وزن، برای مقاومت و محافظت در برابر صدمات از گوریلاگلس5 استفاده کرده‌اند.در پائین بدنه‌ی هر دو گوشی بلندگو، جایگاه ورودی کابل شارژType-C  ، جک هدفون 3.5 میلی‌متری و میکروفون قرار داده شده است.

  • باتری و دوربین

در زمینه‌ی باتری، ردمی نوت 8 باتری 4000 میلی‌آمپری دارد که با 18 وات شارژ سریع، گوشی شما را به سرعت شارژ می‌کند. با اینکه RedmiNote 8 Pro نیز شارژ سریع 18 وات را انجام می‌دهد، اما ظرفیت باتری آن 4500 میلی‌آمپر است.

تعداد دوربین هر دو گوشی در بدنه‌ی پشتی 4 عدد می‌باشد. دوربین عکاسی با دیدفوق‌عریض 8مگاپیکسل، ماکروی 2 مگاپیکسل و حسگر عمقی 2مگاپیکسل در این دو محصول مشترک است. تفاوت دوربین‌های ردمی نوت 8 و ردمی نوت 8 پرو در دوربین اصلی و سلفی است. چراکه دوربین Redmi Note 8 Pro 64 مگاپیکسل، از دوربین اصلی 48مگاپیکسلی ردمی نوت 8 کیفیت بالاتری دارد. از طرفی Redmi Note 8دوربین سلفی 13مگاپیکسل داشته و سلفی Redmi Note 8 Pro 20مگاپیکسل است.هر دوی این گوشی‌های از بلندگوی خطی با کیفیت بالا بهره‌مندند.

  • ظرفیت و پردازنده

Redmi Note 8 با سه ظرفیت 3GB+ 32GB ، 4GB+64GB و 4GB+128GB در  دسترس است. اما ظرفیت Redmi Note 8 Pro بدین صورت است :

رم LPDDR4  6GB +رام 64GB/128GB + حافظه‌ی UFS2.1 .

درست است که دو گوشی، جایگاه کارت حافظه دارند، اما جایگاه کارت حافظه‌ی جانبی ردمی نوت 8 از شکاف مخصوص سیم کارت مجزاست.

ردمی نوت 8 پرو پردازنده‌ی مخصوص بازی Helio G90T با گرافیک  ARM Mali G76 MC4 دارد، ولیکن ردمی نوت 8 در پردازشگر خود از کوالکام اسنپدراگون 665 هشت هسته‌ای با گرافیک AdrenoTM 610 استفاده می‌کند. سری Redmi Note 8مانند دیگر مجموعه‌ گوشی‌های شیائومی همچنان در حال ارتقاست. تا آن‌جا که در هفته‌ی گذشته نسخه‌ی ردمی نوت 8 (2021) نیز به بازار آمد. تا این گوشی با ترکیب ویژگی‌های Redmi Note 8 و Redmi Note 8 Pro در دسترس باشد. بنابراین در خرید یک گوشی شیائومی به یاد داشته باشید که شیائومی همیشه در تلاش برای رسیدن به بالاترین کیفیت برای خدمتی بهتر است.

آیا این مطلب برایتان مفید بود؟

روی ستاره کلیک کنید تا به این مطلب امتیاز دهید!

میانگین امتیازها: 0 / 5. تعداد رای‌ها: 0

هیچ رای داده نشده، اولین نفر باشید!