شیائومی Mix Fold 3 عرضه شد! هر چیزی که Z Fold 5 نیست

شیائومی میکس فولد 3
1
(1)

شیائومی اولین گوشی تاشو خود را در سال 2021 عرضه کرد اما متأسفانه، هیچ یک از تاشوها خارج از چین عرضه نشد. اما با توجه به اخباری که به گوش می‌رسد، به نظر می‌آید احتمال عرضه Mix Fold 3 در بازار جهانی، بالا باشد.

طراحی شیک Mix Fold 3 به انتخاب شما می‌تواند در دو نوع با الیاف کامپوزیت یا پشت شیشه‌ای ارائه شود. ضخامت مدل فیبر کامپوزیت در هنگام تا کردن، 10.86 میلی‌متر و هنگام باز کردن 5.26 میلی‌متر است، در حالی که وزن آن 255 گرم است. لازم به ذکر است که مدل شیشه‌ای 10.96 میلی متر ضخامت و 259 گرم وزن دارد.

به هر حال این محصول به باریکی HONOR Magic V2 نیست، اما در جایگاه یک گوشی تاشو همچنان باریک است.

ارتقاء سخت افزاری Mix Fold 3 که مدت‌ها به تاخیر افتاد

بزرگترین ارتقاء سخت افزاری، ممکن است فقط در لولای اختصاصی دستگاه اتفاق افتاده باشد. شرکت شیائومی می‌گوید که این لولا طراحی سبک‌تر و باریک‌تری را ارائه می‌کند و برای 500.000 فولد تعیین شده است.

لولای جدید برای اولین بار در خط Mix Fold، طراحی بدون توقف را ارائه می‌دهد، به این معنی که صفحه نمایش Mix Fold 3 می‌تواند تا حدی بین 45 تا 135 درجه باز شود. این یک ارتقاء برای گوشی های شیائومی است که دیرهنگام اتفاق افتاده است، زیرا تاشوهای قبلی آن می‌توانستند به طور کامل بسته شوند و چیزی در این بین وجود نداشته باشد. این ارتقا به این معنی است که Fold 3 می‌تواند در حالت فلکس برای پخش ویدیو، عکاسی و موارد دیگر استفاده شود.

شیائومی هیچ رتبه IP خاصی برای دستگاه تاشو جدید خود ذکر نکرده است. بنابر این ما به این باور می‌رسیم که دستگاه دارای گواهینامه حفاظت از نفوذ قابل توجهی نیست. پس کسانی که به مقاومت در برابر آب اهمیت بالایی برایشان دارد، ممکن است کمی دچار تردید در خرید خود شوند.

Mix Fold 3 چه چیز دیگری را در بسته‌بندی خود دارد؟ (صفحه نمایش و دوربین ها)

یک صفحه نمایش 6.56 اینچی اولد FHD+ گوشی هوشمند (21:9، 120 هرتز، دارای محافظ Victus 2) و یک صفحه نمایش تاشو 8.03 اینچی LTPO OLED (21601916 x ،120 هرتز، شیشه با لایه نازک) در این دستگاه موجود است.

تلفن‌های تاشو به طور سنتی در مورد دوربین به توافق رسیده‌اند، اما به نظر می‌رسد Mix Fold 3 تا حدی این روند را تغییر داده است. شیائومی تاشو یک سیستم دوربین چهارگانه در قسمت پشتی دارد که شامل دوربین اصلی 50 مگاپیکسلی IMX800 (با OIS)، لنز 12 مگاپیکسلی فوق عریض (میدان دید 125 درجه) و یک جفت دوربین تله فوتو 10 مگاپیکسلی (x3.2 و x5) است.

به ندرت می توان دو دوربین تله فوتو را روی یک دستگاه تاشو مشاهده کرد، و Vivo X Fold و Fold Plus X تنها دستگاه‌های موجود در این زمینه بودند. بنابراین کسانی که به زوم عالی دوربین اهمیت می‌دهند باید این قابلیت تاشو را در نظر داشته باشند. در غیر این صورت، یک دوربین سلفی 20 مگاپیکسلی در هر صفحه در دسترس است.

در مورد مشخصات اصلی، Mix Fold 3 دارای پردازنده اسنپدراگون 8 نسل 2 اورکلاک شده، باتری 4800 میلی آمپر ساعتی، شارژ سیمی 67 واتی و شارژ بی سیم 50 واتی است.

از دیگر ویژگی‌های شایان ذکر می‌توان به بلندگوهای دوگانه با پشتیبانی از Dolby Atmos ،MIUI Fold 14 در بالای اندروید 13 و NFC اشاره کرد.

قیمت و در دسترس بودن Xiaomi Mix Fold 3

Xiaomi Mix Fold 3 در حال حاضر تنها در چین عرضه می‌شود و از 8999 یوان (1239 دلار) برای مدل پایه 12/256 گیگابایتی شروع می‌شود. مدل رده بالای 16 گیگابایتی/1 ترابایتی نیز 10999 یوان (1515 دلار) خرج خواهد داشت. فروش این دستگاه از 16 آگوست (25 مرداد ماه) در بازار آغاز می‌شود.

هنوز هیچ صحبتی در مورد در دسترس بودن این دستگاه مطرح نشده است. با این حال، شایان ذکر است که IFA (از بزرگ‌ترین رویدادهای حوزه‌ی فناوری با تمرکز روی لوازم الکترونیکی، لوازم خانگی و گجت‌های مختلف روز دنیا) چند هفته دیگر است، بنابراین ما انتظار داریم که هر گونه برنامه ریزی برای عرضه جهانی این مدل گوشی، در آنجا اعلام شود.

منبع خبر:

Androidauthority.com

آیا این مطلب برایتان مفید بود؟

روی ستاره کلیک کنید تا به این مطلب امتیاز دهید!

میانگین امتیازها: 1 / 5. تعداد رای‌ها: 1

هیچ رای داده نشده، اولین نفر باشید!