شیائومی رقیبی با قیمت مناسب برای گوشی های هوشمند

0
(0)

در چند سال اخیر همواره درخواست های روزانه خرید گوشی های هوشمند در مسیری رو به جلو حرکت کرده و بر افزایش وسعت بازار فروش تلفن های همراه موثر واقع گشته است. در نتیجه شرکت های تولید محصولات هوشمند برای سهیم شدن در این بازار هر یک به نحوی فعایت هایی را آغاز کردند. گرچه بیشتر آن ها در همان ابتدای راه با شکست مواجه شدند و جای خود را به شرکت های کره‌ای سامسونگ و آمریکائی اپل دادند؛ اما این مانعی برای ظهور شرکتی جدید با هدف جلب رضایت مشتری از قشر متوسط نبود. بنابراین شرکت چینی شیائومی در سال 2011 برای اطمینان خاطر مشتریان با گوشی های اقتصادی و گارانتی شیائومی پا به عرصه گذاشت تا در کم تر از ده سال به محبوب ترین برند گوشی در جهان تبدیل شود. دلیل این محبوبیت تولید بهترین گوشی های شیائومی با قیمت مناسب شمرده می‌شود تا همه با پرداخت هزینه ای کم به امکانات بالای گوشی هوشمند دست یابند.

شیائومی برای تمام افراد جامعه

شیائومی برای تمام افراد جامعه

آن چه که موسسان گوشی شیائومی را به خلق این برند ترغیب ساخت، تقاضای بالای گوشی های هوشمند در محدوده آسیا در کنار میزان عرضه کم گوشی نسبت به تعداد کاربران بود. بنابراین شیائومی با چنین هدفی شکل گرفت. ارائه قیمت و کیفیت گوشی های شیائومی با توجه به درخواست مشتریان، دلیلی برای افزایش سرعت رشد این شرکت در حوزه آسیا، سپس در اروپا و آمریکا گشت.

ارزان خریدن دلیلی بر کیفیت پائین نیست!

یکی از مشکلاتی که در ابتدای ورود انواع گوشی های شیائومی به بازار وجود داشت، پائین بودن قیمت گوشی های شیائومی بود. چراکه مشتریانی که با این برند آشنایی نداشتند، با مقایسه قیمت گوشی شیائومی با دیگر برندها، نسبت به ارزانی شیائومی دچار شک و تردید می‌شدند. چنین شکی به دلیل توجه کاربران به باوری قدیمی بود که ارزان بودن یک محصول را تأییدی بر عملکرد پائین آن می‌دانستند. اما به مرور زمان و با بررسی کیفیت گوشی های شیائومی توسط کاربران این باور از میان رفت. تا آن جا که در سال 2021 شیائومی در جایگاه نخست فروش گوشی های هوشمند در جهان و پیش از سامسونگ قرار گرفت.

طبقات متوسط بیشترین طرفداران شیائومی

هدف شیائومی جلب رضایت خاطر مشتریانی است که از طبقات متوسط و یا با بودجه ای کم می‌آیند. بنابراین شیائومی با تولید پرچم داران ردمی و پوکو خشنودی کاربران این گوشی ها را به دست آورده است. همچنین طرفداران گوشی های سری ردمی برای داشتن گوشی هایی نزدیک تر به پرچم داران می، می‌توانند با کمی هزینه بیشتر گوشی هایی با ویژگی های مشترک با سری شیائومی می داشته باشند؛ و این یعنی هدایت کاربران در هنگام خرید گوشی شیائومی به سوی انتخاب گوشی مناسب بنابر سلایق و اهداف گوناگون آنان

طبقات متوسط بیشترین طرفداران شیائومی

پرچم دارانی ارزان تر از رقبا

با وجود آن که هدف اصلی شیائومی جلب رضایت و اطمینان خاطر مشتریانی است که بودجه ای پائین برای خرید گوشی در نظر دارند، اما این تنها دلیل طراحی و ساخت گوشی های هوشمند این شرکت نمی‌باشد. زیرا کمپانی شیائومی طرفداران می را که به دنبال کیفیتی بالاتر از میان رده ها هستند هم مدنظر قرار می‌دهد. بنابراین شیائومی سالیانه سری گوشی های شیائومی می را برای این دسته از کاربران تولید می‌نماید. البته نباید فراموش کرد که بهترین پرچم داران گوشی شیائومی همچنان نسبت به بهترین پرچم دارهای برندهای دیگر قیمتی پائین تر و ارزان تر هستند با کیفیتی حتی بالاتر دارند.

مشتری رکن اصلی در قیمت گذاری مناسب شیائومی

مناسب بودن قیمت گوشی های شیائومی بیش از هر چیز مدیون وجود کاربرانی است که در زمینه های گوناگون همراه آن می‌باشند:

قیمت گذاری مناسب شیائومی
  • خرید اینترنتی و اعتماد مشتریان به سایت های فروش آنلاین شیائومی، واسطه های فروش و در نتیجه قیمت گوشی های شیائومی را کاهش می‌دهد.
  • تبلیغات شیائومی به صورت گسترده انجام نمی‌گردد، چراکه بهترین گوشی های شیائومی از نظر کاربران از طریق شبکه های مجازی به دیگران معرفی می‌شوند. بنابراین قیمت مناسب شیائومی به هزینه بسیار اندک تبلیغات مجازی نیز وابسته می‌شود.
  • کیفیت بالای گوشی های هوشمند در کنار خدمات پس از فروش مناسب شیائومی بر اساس نظرات و نیازهای کاربران در جهان تنظیم شده تا بهترین را به مشتریان شیائومی با قیمتی پائین ارائه نماید. چنین ویژگی با سال ها تجربه و شناخت علائق خریداران گوشی های شیائومی از طریق پشتیبانی، آمارگیری و غیره ایجاد شده است.
  • جلب رضایت تعداد بالای مشتریان باعث بالاتر رفتن فروش می‌شود و شیائومی به خوبی از این ویژگی بهره برده است. تنوع در طراحی، رنگ، ظرفیت و کیفیت گوشی های شیائومی بر این موضوع تأیید می‌نمایند. برای مثال تفاوت دوربین اصلی شیائومی می 10 تی (Xiaomi Mi 10T) با شیائومی می 10 تی پرو (Xiaomi MI10T Pro) ، تنوع در ظرفیت های گوشی شیائومی ردمی 9 (Xiaomi Redmi 9) که بر قیمت آن تأثیرگذار است و یا طراحی ویژه با رنگ های زرد و آبی در گوشی شیائومی پوکو ام 3 (Xiaomi POCO M3) توجه شیائومی به نظرات و اهداف کاربران را نشان می‌دهد.
  • دقت طراحان و سازندگان گوشی های شیائومی موجب شده تا امکانات و کیفیت مطلوب، قیمت و گارانتی شیائومی را تکمیل ساخته و کاربر بتواند در مدت زمانی طولانی از گوشی برای اهداف گوناگون خود استفاده نماید. نمونه این دقت و توجه به خواسته های مخاطب در ساخت جدیدترین گوشی شیائومی یعنی شیائومی می 11 (Xiaomi Mi 11) مشهود است که کاربر بتواند هم از بالاترین کیفیت دوربینِ موجود در بازار یعنی 108 مگاپیکسل برای عکاسی و هم از نرخ نوسازی 120 هرتز برای بازی روان و بدون وقفه لذت ببرد.
  • همچنین تولید بیشتر قطعات گوشی های هوشمند درون کارخانه شیائومی بر قیمت محصولات این شرکت تأثیر ویژه دارد و تا حد بسیاری قیمت آن ها را کاهش می‌دهد.

جمع بندی

تنوع در گوشی های شیائومی جهت ارائه بهترین کیفیت با قیمت مناسب برای تعداد بالای کاربران می‌باشد. بنابراین هدف شیائومی جلب رضایت مشتریان بسیاری در جهان است تا با فروش بالای این گوشی ها با گارانتی شیائومی اصل و به قشر متوسط جامعه، آنان را خشنود سازد. چراکه خشنودی مشتریان باعث گسترش فروش مجازی و رشد عرضه تلفن های هوشمند متناسب با تکنولوژی روز می‌گردد تا تمامی افراد یک جامعه از بهترین امکانات و کیفیت با کم ترین هزینه برخوردار شوند.

آیا این مطلب برایتان مفید بود؟

روی ستاره کلیک کنید تا به این مطلب امتیاز دهید!

میانگین امتیازها: 0 / 5. تعداد رای‌ها: 0

هیچ رای داده نشده، اولین نفر باشید!