همه چیز درباره اکانت شیائومی (Mi Account)

آموزش ساخت می اکانت
3.5
(17)

شیائومی برای مخاطبان خود اکوسیستمی را در نظر گرفته است که تمام محصولات شیائومی بتوانند در این سیستم به خوبی و در ارتباط مستمر، عمل کنند و تجربه‌ی یک حس هوشمندی دل‌نشین را برای شما به ارمغان بیاورد. اکانت شیائومی (Mi account) در حقیقت سیم رابط این سیستم است. حساب کاربری شما در شیائومی، به منزله کارت شهروندی شما در شهر تکنولوژی شیائومی است. بنابراین حتی اگر به جز گوشی موبایل شیائومی، هیچ یک از لوازم هوشمند این کمپانی، را ندارید، باز هم باید می اکانت خود را فعال کنید تا از امکانات محسور کننده‌ای که شیائومی برای مشتریان خود در نظر گرفته است، بهره ببرید. در این مقاله راهنمای گام به گام ساخت اکانت شیائومی و امکانات اکانت شیائومی را بررسی خواهیم کرد.

اکانت شیائومی MI account چیست؟

همانطور که شما اکانتی در گوگل و یا هر اکوسیستم تکنولوژی دیگری دارید، با ایمیل و شماره تلفن خود، می‌توانید یک می اکانت (Xiaomi Account) بسازید تا از امکاناتی که شیائومی برای کاربران خود در نظر گرفته است، استفاده نمائید. در اصل کار حساب کاربری شیائومی این است که دستگاه های هوشمند ، مانند ساعت هوشمند شیائومی، ترازوی هوشمند شیائومی و یا هر یک از محصولاتی که از سیستم عامل شیائومی پشتیبانی می‌‎کنند را به یک دیگر متصل کرده و اطلاعات آن‌ها را در گوشی موبایل شما به نمایش بگذارد.

اکانت شیائومی چه امکاناتی دارد؟

شما بدون حساب کاربری شیائومی هم می‌توانید از گوشی شیائومی خود استفاده نمائید. اما بسیاری از امکانات گوشی های شیائومی، از شما می‌خواهند که به حساب کاربری شیائومی خود وارد شوید. بنابراین بهتر است هرچه سریع‌تر یک می اکانت برای خود بسازید.

امکانات اصلی حساب کاربری شیائومی، 5 مورد است که به آن اشاره خواهیم کرد:

  • دسترسی به 5 گیگابایت فضای ابری شیائومی (حافظه‌ی مجازی)
  • استفاده از فروشگاه نرم افزاری شیائومی Mi Store و سایر فروشگاه های شیائومی
  • دسترسی به Mi Home که در اصل همان اتصال چندین دستگاه شیائومی مانند ترازو شیائومی، تصفیه هوا، جاروبرقی هوشمند شیائومی، ساعت هوشمند، تلوزیون و … به گوشی موبایل است.
  • Mi TV در حقیقت پلتفرم تلوزیونی شیائومی است که با شیائومی اکانت خود، می‌توانید فیلم و سریال های به روز جهانی را مشاهده نمائید.
  • دسترسی به اطلاعات سلامتی، رژیم و ورزش که از طریق ساعت هوشمند شیائومی و تزارو دریافت می‌شود و بر روی برنامه‌ی Mi Fit به نمایش گذاشته می‌شود.

اما در حقیقت مزایای ساخت می اکانت، محدود به این موارد نمی‌شود. شما با ایجاد این حساب کاربری، می‌توانید از تم ها و لانچرهایی که شیائومی برای گوشی های موبایل خود تعریف می‌کند استفاده کنید. و یا می‌توانید اطلاعات خود، مانند یادداشت‌ها، تصاویر، ویدئوها و … را به صورت امنی حفاظت نمائید و در هر دستگاهی که به حساب کاربری خود متصل شوید، به اطلاعات خود دسترسی داشته باشید. همچنین می‌توانید در صورت پاک شدن اطلاعات داخل گوشی موبایل، می‌توانید آن‌ها را بازیابی نمائید.

راهنمای ساخت حساب کاربری شیائومی

ساخت اکانت شیائومی مانند ساخت حساب کاربری گوگل می‌باشد و به هیچ وجه کار سخت و زمان‌بری نیست.

با هم قدم به قدم پیش می‌رویم تا ساخت اکانت شیائومی شما کامل شود.

«توجه داشته باشید اینترنت گوشی باید متصل باشد.»

  1. وارد تنظیمات (Setting) گوشی شیائومی خود بشوید و از منو، گزینه‌ حساب کاربری (Mi account) را پیدا کرده و وارد آن شوید.
  2. در این مرحله باید انتخاب کنید که از چه طریقی می‌خواهید حساب کاربری بسازید. شماره تلفن همراه، ایمل، جیمیل یا حساب فیسبوک گزینه های شما برای ساخت می اکانت است. البته توصیه می‌شود از شماره تلفن همراه و یا ایمیل معتبر استفاده بفرمائید. چرا که اگر دسترسی شما به حساب کاربری شیائومی قطع شود، به دلایل امنیتی، دسترسی مجدد دشوار خواهد بود.(توجه: در هنگام ثبت شماره تلفن ایران، پیش شماره را 98 انتخاب کرده و 0 ابتدای شماره تلفنتان را وارد نکنید.)
  3. در این مرحله یک کد 6 رقمی برای شما پیامک و یا ایمیل می‌شود که باید در کادر مربوطه وارد نمائید. این کد جهت احراز هویت و اعتبار سنجی ایمیل و یا شماره موبایل شماست.
  4. شیائومی از شما می‌خواهد یک کد 8 الی 16 رقمی مشتمل بر اعداد و حروف، به عنوان رمز حساب کاربری خود، تعریف نمائید. البته باید بگویئم که این سیستم به کوچک و بزرگ بودن حرف، حساس است. توجه داشته باشید رمز عبور شما باید حتماً در ذهنتان بماند. ترجیحاً در برنامه‌ مدیریت پسوردهای خود، ثبت نمائید و محفوظ نگه‌دارید.

اکانت شیائومی شما ساخته شد. حالا می‌توانید امکانات مورد نظر خود را تنظیم نمائید تا حساب کاربری خود را تقویت نمائید.

ساخت اکانت شیائومی
  1. گزینه Sync جهت انتقال اطلاعات، مخاطبین، گالری و … بر روی فضای ابری شیائومی Mi Cloud می‌باشد و Find my device جهت اطلاع از موقعیت مکانی گوشی موبایل و سایر دستگاه‌های شیائومی، مانند ایربادز و ساعت هوشمند شماست. این دو گزینه را فعال نمائید. برای اطلاع از امکان پیدا کردن گوشی موبایل شیائومی، کلیک نمائید.
  2. در این بخش اطلاعات حساب کاربری شیائومی خود را مشاهده می‌نمائید. می‌توانید بر روی گزینه Account security

کلیک کرده و ایمیل خود را وارد کنید. شما از این قسمت می‌توانید رمز عبور خود را تغییر دهید.

3. در بخش Cloud یا همان فضای ابری، می‌توانید مشخص کنید که کدام برنامه‌ها بر روی فضای ابری شیائومی بک آپ گیری کنند. توجه داشته باشید که ظرفیت Mi Cloud محدود به 5 گیگابایت است. بنابراین بهتر است برنامه‌های مهم مانند گالری و مخاطبین خود را انتخاب نمایئد.

از شیائومی دور نباش

شرکت شیائومی برای ایجاد تجربه کاربری دل انگیز، همواره در تلاش است. قابلیت های می اکانت در این راستا، محبوبیت زیادی برای شیائومی خریده است. بی‌درنگ حساب کاربری شیائومی خود را تکمیل نمائید تا هرگز از شیائومی دور نشوید.

اگر در مسیر نصب اکانت شیائومی، دچار مشکل شدید، در بخش کامنت‌ها، شما را راهنمایی خواهیم کرد.

آیا این مطلب برایتان مفید بود؟

روی ستاره کلیک کنید تا به این مطلب امتیاز دهید!

میانگین امتیازها: 3.5 / 5. تعداد رای‌ها: 17

هیچ رای داده نشده، اولین نفر باشید!