راهنمای خرید پاوربانک

راهنمای خرید پاوربانک
0
(0)

اتصال دائم به اینترنت، چک کردن مسیریاب و استفاده‌های روزمره از گوشی موبایل، باعث شده گوشی های هوشمند در طول یک الی دو روز حداقل به یک بار شارژ شدن نیاز داشته باشند. بنابراین خرید پاوربانک برای اکثر افراد، یک خرید ضروری به شمار می‌آید. اما به جز ظرفیت پاوربانک ها، تفاوت آن‌ها در چیست؟ آیا پاوربانکی هست که به گوشی موبایل آسیب بزند؟ پاوربانک خوب چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد؟ آیا خرید پاوربانک وایرلس به همه پیشنهاد می‌شود؟

ما قصد داریم به بررسی نکات مهم خرید پاوربانک بپردازیم. پس قبل از خرید پاوربانک، حتماً این مقاله را تا انتها بخوانید.

پاوربانک به باتری گوشی آسیب می‌زند؟

از زمانی که گوشی های هوشمند با باتری‌های غیر قابل تعویض تولید شدند، نگه‌درای صحیح از باتری گوشی موبایل اهمیت ویژه‌ای پیدا کرد. معمولاً توصیه‌هایی درباره نحوه کارکرد ایمن باتری گوشی هوشمند می‌شنویم. یکی از توصیه‌های جدی، مراقبت از باتری در مقابل جریان برق ناسالم و همینطور کابل‌های اتصال نا امن است. بنابراین کیفیت پاوربانک اهمیت بسیار زیادی پیدا می‌کند. اما پاور بانک استاندارد، هیچ آسیبی به گوشی موبایل شما نمی‌زند.

ویژگی پاوربانک استاندارد

برای اطمینان از امنیت پاوربانک باید اطلاعات آن را از دفترچه راهنما، چک کنید. چند اصطلاح در دفترچه پاوربانک‌های شیائومی وجود دارد که باهم به بررسی آن‌ها می‌پردازیم.

Over Heat Protections (مقاوم در برابر گرما) : گرمایش پاوربانک و یا حتی گوشی موبایل در هنگام شارژ شدن تا حدی نرمال است. اما اگر این حرارت از حدی بالاتر برود، باتری شما در مدت زمان کوتاهی، فرسوده می‌شود.

Over Charging Protections: این اصطلاح به این معنی می‌‌باشد که پاوربانک شیائومی قادر است مقدار جریان انتقال انرژی را به خوبی کنترل کند.

Over Current Protections: ممکن است منبع برقی که گوشی را به آن متصل می‌کنید، نوساناتی داشته باشد که به گوشی موبایل آسیب بزند. برای مثال، شارژر فندکی موبایل که می‌دانیم منبع استاندارد و امنی برای شارژ کردن گوشی موبایل نیست! این قاعده برای پاروبانک های بی‌کیفیت نیز صدق می‌کند. پاوربانک شیائومی در دفترچه راهنمای خود به شما این اطمینان را می‌دهد که بر اساس فناوری های پیشرفته، نوسانات جریان برق را به خوبی کنترل می‌کند.

Short-Circuit به معنی اتصال کوتاه نیز از نکات ایمنی یک پاوربانک است که البته در اکثر پاوربانک های استاندارد دیده می‌شود.

با بررسی این اطلاعات متوجه می‌شویم که استفاده از پاوربانک، مانند یک تیغ دو لبه است. امکان دارد هیچ آسیبی به گوشی موبایل و گجت های شما نزد و یک وسیله‌ کارآمد باشد، گاهی هم ممکن است به گوشی موبایل شما آسیب بزند و هزینه‌ی بزرگی رو دست شما بگذارد.

انواع پاوربانک

برای تقسیم بندی انواع پاوربانک، به معیارهای متفاوتی مانند ظرفیت باتری، شیوه‌ی شارژ دهد، سرعت شارژ و نوع درگاه شارژ، می‌شود استناد کرد. در این مقاله ما چند مورد اشاره خواهیم کرد تا برای خرید یک پاوربانک متناسب با نیازتان، اطلاعات کافی داشته باشید.

پاوربانک با فناوری شارژ سریع

فراموش نکنید پاوربانک را برای چه کاری می‌خرید! شما می‌خواهید در مدت زمانی که خارج از منزل هستید و شارژ باتری گوشی موبایتان کم شده، سریعاً گوشی را به یک منبع برق ایمن متصل کنید. احتمالاً دوست ندارید برای مدت طولانی گوشی موبایل را همراه پاوربانک حمل کنید. مخصوصاً اگر در حال پیاده‌روی و یا رانندگی باشید، استفاده طولانی مدت از پاوربانک برای شما آزاردهنده خواهد شد. بنابراین، انتخاب خود را به پاوربانک های فست شارژ محدود نمائید. البته حتماً توجه داشته باشید که گوشی موبایل شما هم باید از فناوری فست شارژ پشتیبانی کند.

یکی از بهترین گزینه‌ها برای خرید پاوربانک فست شارژ، پاور بانک 18 واتی شیائومی است. مشخصات Powerbank Mi3 را در لیست زیر برای شما فراهم آورده‌ایم. همچنین برای مطالعه بررسی دقیق این محصول و مشاهده قیمت، روی لینک زیر کلیک کنید.

پاوربانک شارژ سریع شیائومی Mi3


Mi 18W Fast Charge Power Bank 3
10000mAh
Micro-USB/USB-Cنوع درگاه ورودی
لیتیوم پلیمرنوع باتری
10000mAhظرفیت
دو خروجی USB-Aنوع درگاه خروجی

نقاط قوت:

  • کیفیت بسیار بالا
  • مجهز به فناوری شارژ سریع دو طرفه
  • مجهز به تراشه باکیفیت برای تضمین ایمنی در برابر تنش‌های ولتاژی و آمپری
  • دارای دو پورت خروجی USB
  • دارای یک درگاه ورودی- خروجی USB-C
  • دارای یک پورت ورودی Micro-USB
  • قابلیت همگام سازی با گوشی موبایل، ایربادز، ساعت هوشمند

نقاط ضعف

  • جذب لکه و اثر انگشت بر روی بدنه

راه های اتصال به پاوربانک

با پاوربانک، شما یک منبع برق برای شارژ کردن گوشی موبایل و گجت های خود، همراهتان دارید. اما اگر بخواهید هم گوشی موبایل و هم ایربادزتان را به صورت همزمان شارژ کنید، باید زمان زیادی را صرف کنید تا به نوبت دستگاه‌ها را شارژ کنید.

اکثر پاوربانک ها دو مسیر اتصال دارند که به شما اجازه می‌دهد همزمان دو گوشی و یا گجت را شارژ کنید. اما در سال های اخیر، با افزودن فناوری شارژ بی سیم در گوشی های هوشمند، تغییراتی هم در ساختار پاوربانک ها به وجود آمد تا بتوانند از شارژ وایرلس یا بی سیم پشتیبانی کنند.

شیائومی با تولید پاوربانک بی سیم (Wireless) بخش اعظمی از توجه بازار را به خود اختصاص داد. پاور بانک وایرلس شیائومی دو درگاه USB در اختیار شما می‌گذارد و یک دستگاه را نیز به صورت بی سیم شارژ می‌کند. به این صورت شما می‌توانید همزمان سه دستگاه را شارژ کنید. پاوربانک Xiaomi Wireless Power Bank 10000 می‌تواند با توجه به نیاز هر دستگاه، میزان جریان ورودی را کنترل کند و به هیچ یک آسیبی نرساند. مشخصات این پاوربانک 10000 میلی آمپری شیائومی را در جدول زیر مشاهده می‌کنید.

Xiaomi 10W Wireless Power Bank 10000mAh

بررسی کامل Xiaomi 10W Wireless Power Bank 10000

USB-Cنوع درگاه ورودی
لیتیوم پلیمرنوع باتری
10000mAhظرفیت
USB-Aنوع درگاه خروجی

در پایان به شما توصیه داریم قبل از خرید پاوربانک، به سوالات زیر پاسخ بدهید:

  • گوشی شما از فست شارژ پشتیبانی می‌کند؟ (اگر پاسخ مثبت استف بهتر است انتخاب شما یک پاوربانک فست شارژ باشد.)
  • آیا گوشی شماا را شارژ بی‌سیم پشتیبانی می‌کند؟ (اگر پاسخ منفی است، خرید پاوربانک وایرلس لزومی ندارد.)
  • آیا بیش از 2 بار شارژ شدن گوشی موبایل درر طول روز را مد نظر دارید؟
  • چه تعداد پورت ورودی برای شما کافی است؟
  • پاوربانکی که انتخاب کردید، ایمنی کافی را دارد؟

آیا این مطلب برایتان مفید بود؟

روی ستاره کلیک کنید تا به این مطلب امتیاز دهید!

میانگین امتیازها: 0 / 5. تعداد رای‌ها: 0

هیچ رای داده نشده، اولین نفر باشید!