می میکس آلفا

می میکس آلفا
5
(1)

چه ویژگی‌هایی در می میکس آلفا آن را برجسته می‌کرد؟

وجود یک  گوشی هوشمند مانند گوشی شیائومی می میکس آلفا، در زندگی انسانِ امروز بسیار اهمیت دارد. یک گوشی که خلاف انتظار چند سال گذشته‌ پیشرفت خود را در تمام موارد نشان دهد و بتواند نیازهای انسان را برطرف نماید.

می میکس آلفا یکی از گوشی‌های شیائومی است که با داشتن قابلیت‌ها و طراحی منحصربه‌فرد پلی میان نسل جدید و قدیم گوشی‌های هوشمند است. ولیکن نکته‌ای که در ارتباط با آن وجود دارد این است که به دلیل ساختار فنی پیچیده، این گوشی به‌طور رسمی به بازار نیامد؛ اما خصوصیات آن توانستند در باقی گوشی‌های شیائومی خود را به نمایش گذارند.

اما چه مواردی ساخت می میکس آلفا را پیچیده کرده است؟

در برگرفتن صفحه‌نمایش اطراف بدنه‌ی گوشی مهم‌ترین سختی در تولید این گوشی است. هدفِ استفاده از نمایشگر سرتاسری گوشی در اطراف بدنه‌ی می میکس آلفا، قرار گرفتن گزینه‌هایی چون ساعت، آنتن، میزان شارژ باتری، اینترنت، صدا، خاموش و روشنی را بر روی لبه‌ی منحنی گوشی، میزان دید وسیع و احساسی از قرارگیری آینده در دستان کاربران بود.

طراحی می میکس آلفا به‌گونه‌ای بود تا از آلیاژ تیتانیوم که در صنایع هوایی، شیشه‌ا‌ی سرامیکی ظریف و محافظ دوربین با جنس یاقوت کبود ساخته شود که قدرت و سبکی بالایی را ایجاد کند. هدف از استفاده‌ی آلیاژ تیتانیوم  قدرت 3 برابری آن نسبت به فولاد ضد زنگ و قوی‌تر بودن 1.3 برابر از آلیاژ آلومنیومی گوشی‌های سری 7  شیائومی بود.

استفاده از یاقوت کبود به‌عنوان مقاوم‌ترین ماده پس از الماس، در اطراف دوربین گوشی نیز یک تکنولوژی بی‌نظیر می‌بود. سرامیک ظریف نیز ظاهر می میکس آلفا را زیباتر می‌ساخت.

دوربین‌های Mi Mix Alpha با چیدمانی سه‌گانه در نظر گرفته شده بودند. دوربین اصلی با 108 مگاپیکسل، دوربین تله‌فوتوی 12 و زاویه دید فوق‌عریض 20 مگاپیکسلی، می میکس آلفا را برای تجربه‌ی عکاسی دلپذیر، مناسب می‌کرد. همچنین درنظر گرفته شده بود تا این دوربین‌ها اجازه‌ی بزرگ‌نمایی تا 8 برابر را برای کاربر به‌وجود آورند.

باتری می میکس آلفا نانو_سیلیکون بر پایه‌ی لیتیوم یون با ظرفیتی 4050 میلی‌آمپری بر ساعت و امکان شارژ 40 وات طراحی شده بود. از طرفی این باتری نخستین باتری برای شارژ شدن در دمای10- درجه در نظر گرفته شده بود که نتیجه‌ی آن را در گوشی‌های سری جدید شیائومی مشاهده می‌کنیم.

پردازنده‌ی این گوشی اسنپدراگون +855 که مخصوص 5G طراحی گشته بود. قرار بر این  بود گوشی می میکس آلفا، رم 12 گیگابایتی با قدرت خواندن و نوشتن فوق‌العاده بالای UFS3.0 512GB  داشته باشد.

        حسگر اثر انگشت این گوشی در صفحه‌ی خلاقانه و مبتکرانه‌ی آن نمایشی از انعطاف را ایجاد می‌کرد. به این معنا که ساختار محافظ نمایشگر باید به گونه‌ای می‌بود که از تغییر شکل پس از چندین بار استفاده از حسگر اثرانگشت، مانع خراب شدن آن شود.

اگرچه این گوشی به دلیل پیچیدگی ساختار، تاکنون به بازار نیامده است، اما بسیاری از ویژگی‌های آن در سایر گوشی‌های پس از آن استفاده شده است: مانند دوربین 108 مگاپیکسل، باتری لیتیوم یون، شارژ در دمای 10- درجه. استفاده از این ویژگی‌ها، حاکی از آن است که ممکن است مشکلات ساخت  می میکس آلفا دیر یا زود برطرف شود و امکان تولید انبوه این گوشی شیائومی نیز به وجود آید.

آیا این مطلب برایتان مفید بود؟

روی ستاره کلیک کنید تا به این مطلب امتیاز دهید!

میانگین امتیازها: 5 / 5. تعداد رای‌ها: 1

هیچ رای داده نشده، اولین نفر باشید!