آموزش نحوه اتصال گوشی شیائومی به کامپیوتر

3.7
(19)

اتصال گوشی های هوشمند شیائومی به کامپیوتر یکی از چالش هایی است که احتمالاً با آن روبرو شده‌اید. اتصال گوشی شیائومی به کامپیوتر عمدتاً به منظور انتقال فایل های صوتی یا تصویری بین گوشی شیائومی و کامپیوتر شخصی صورت می‌گیرد. در این آموزش تصویری، نحوه وصل کردن گوشی شیائومی به کامپیوتر، به صورت کامل توضیح داده شده است.

در صورتی که موفق به اتصال نشدید و گوشی شیائومی شما به کامپیوتر وصل نشد، در بخش کامنت ها با ما در میان بگذارید.

اتصال گوشی شیائومی به کامپیوتر با کابل

متداول ترین و آسان ترین روش اتصال گوشی شیائومی به رایانه شخصی، اتصال از طریق کابل usb است. در این روش شما نیاز به یک کابل usb type-C دارید که همان کابل شارژر گوشی شما می‌باشد.

گام اول: یک سر کابل USB را به سوکت USB کامپیوتر خود متصل کنید.

گام دوم: سر دیگر کابل را به درگاه شارژر گوشی شیائومی خود وصل کنید.

انتخاب نوع اتصال گوشی به کامپیوتر

پس از برقراری اتصال، گوشی شما شروع به شارژر شدن کرده و یک پاپ آپ به صورت زیر به شما نمایش داده می‌شود که برای انتقال فایل باید دسترسی دوم را انتخاب کنید (طبق تصویر).

پس از ایجاد دسترسی، می‌توانید در بخش this pc در ویندوز 10 و در بخش mycomputer در ویندوز های 7 و قبل تر، به فایل های گوشی شیائومی خود دسترسی داشته باشید (طبق تصویر).

با کلیک کردن بر روی آیکون گوشی، می‌توانید به فایل های گوشی خود دسترسی داشته باشید.

پی نوشت: یکی از متداول‌ترین پوشه‌هایی که در آن می‌توانید تصاویر موجود در گالری گوشی خود را پیدا کنید، فایل DCIM می‌باشد که معمولاً تصاویر شما در این فولدر ذخیره می‌شوند و از طریق آن می‌توانید به تمام تصاویر گوشی خود از کامپیوتر دسترسی داشته باشید.

اتصال گوشی شیائومی به کامپیوتر بدون کابل (به کمک SHAREit)

در صورتی که به هر دلیل موفق به اتصال گوشی شیائومی به کامپیوتر یا لپتاپ خود نشدید، می‌توانید از برنامه های انتقال فایل برای برقراری ارتباط استفاده کنید.

نکته: برای اتصال بی سیم حتما باید سیستم شما (کامپیوتر شخصی یا لپتاپ) مجهز به wifi باشد.

در روش اتصال بی سیم گوشی شیائومی به کامپیوتر باید، ابتدا یکی از برنامه های انتقال فایل مانند SHAREit را در گوشی خود و همچنین در کامپیوتر یا لپتاپ خود نصب کنید.

لینک دانلود برنامه SHAREit برای گوشی شیائومی:

https://cafebazaar.ir/app/com.lenovo.anyshare.gps

لینک دانلود برنامه SHAREit برای لپتاپ و کامپیوتر (ویندوز):

https://dl2.soft98.ir/mobile/SHAREit.5.0.0.1.rar?1688384307

پس از نصب برنامه SHAREit در موبایل و کامپیوتر، ابتدا وارد برنامه شوید.

در نسخه اندروید شِیرایت پس از باز کردن برنامه وارد محیط زیر مو سپس با زدن دکمه send یا ارسال، وارد صفحه انتخاب برنامه یا فایل می‌شوید که در آن می‌توانید هر گونه فایل یا برنامه‌ای را انتخاب کرده و به بخش بعدی بروید.

برنامه shareit برای اتصال گوشی موبایل به کامپیوتر

همچنین بخوانید: چگونه گوشی شیائومی را به تلویزیون وصل کنیم؟ راهنمای گام به گام

پس از انتخاب فایل ها، با زدن دکمه “NEXT” یا “بعدی” به صفحه درخواست دسترسی وارد می‌شوید که در آن باید برخی دسترسی‌ها مانند بلوتوث، نقطه اتصال یا wifi دستگاه خود را به برنامه بدهید.

پس از ارائه دسترسی های لازم، دکمه “NEXT” یا “بعدی” را انتخاب کنید.

دسترسی های مورد نیاز shareit

در بخش بعدی شما باید دستگاه دیگر یعنی کامپیوتر یا لپتاپ خود را پیدا کنید و به آن وصل شوید که این کار به دو روش، HOTSPOT و اسکن کردن QR Code انجام پذیر است.

وصل شدن گوشی به کامپیوتر

توجه داشته باشید که هر روشی که برای اتصال از طریق گوشی موبایل خود را برگزیدید، در نسخه کامپیوتر نیز همان روش را برای اتصال انتخاب کنید.

پس از برقراری ارتباط، انتقال فایل ها صورت می‌گیرد و به راحتی و به سرعت می‌توانید هر گونه فایلی را به کامپیوتر یا گوشی شیائومی خود انتقال دهید.

در صورت بروز هر گونه مشکل در برقراری ارتباط و اتصال گوشی شیائومی به کامپیوتر، با ما در بخش نظرات به اشتراک بگذارید.

آیا این مطلب برایتان مفید بود؟

روی ستاره کلیک کنید تا به این مطلب امتیاز دهید!

میانگین امتیازها: 3.7 / 5. تعداد رای‌ها: 19

هیچ رای داده نشده، اولین نفر باشید!