نحوه مخفی کردن وضعیت آنلاین و خواندن پیام در تلگرام

مخفی کردن وضعیت آنلاین در تلگرام
5
(3)

آیا تا به حال احساس کرده‌اید که کسی شما را در تلگرام زیر نظر دارد؟ به طور پیش فرض، حضور آنلاین شما در پلتفرم برای دوستان، خانواده و دیگران قابل مشاهده است. حتی مخاطبین ذخیره نشده شما می‌توانند وضعیت آنلاین یا آخرین جزئیات مشاهده شده شما را ببینند. اگر برای حریم خصوصی خود ارزش قائل هستید و نمی‌خواهید دیگران بر حضور آنلاین شما در تلگرام نظارت کنند، این راهنما راه‌حلی مناسب خواسته شما است. ما به شما می‌گوییم چگونه وضعیت آنلاین و آخرین باری که در تلگرام دیده شده‌اید را پنهان کنید. در ادامه مطلب نحوه مخفی کردن وضعیت آنلاین در تلگرام با تسک‌میران همراه باشید.

ممکن است برای بسیاری دلیل غیرفعال کردن و مخفی کردن وضعیت آنلاین در تلگرام این باشد که برای پاسخ فوری به دیگران تحت فشار قرار نگیرند. با تنظیمات پیش‌فرض تلگرام، دیگران ممکن است بدانند که شما آنلاین هستید و پاسخ ندادن به پیام‌های آن‌ها می‌تواند احساس بدی میان افراد ایجاد کند. مخفی کردن وضعیت آنلاین تلگرام برای شما در چنین شرایطی بهترین کار است.

چگونه وضعیت آنلاین خود را در تلگرام مخفی کنیم؟

  • ابتدا برنامه تلگرام را در تلفن یا رایانه خود باز کنید.
  • سپس روی سه خط در گوشه بالا سمت چپ کلیک کنید و تنظیمات را انتخاب کنید.
  • در مرحله‌ی بعد Privacy and Security را انتخاب کنید و روی گزینه Last Seen & Online ضربه بزنید.
  • سپس روی Nobody کلیک کنید و برای تأیید روی نماد بررسی ضربه بزنید.

مخفی کردن وضعیت آنلاین و آخرین وضعیت مشاهده شده در تلگرام

حتی می‌توانید زمان خواندن پیام را از دیگران پنهان کنید. برای این کار کافی است گزینه Hide Read Time را تغییر دهید. برای اثر معکوس نیز می‌توان از این روش استفاده کرد. این بدان معناست که نمی‌توانید زمان خواندن دیگران را نیز ببینید مگر اینکه در تلگرام پریمیوم مشترک شوید.

گزینه Add Except در تلگرام

وقتی Last Seen & Online را در تلگرام غیرفعال می‌کنید، سایر کاربران زمان تقریبی آنلاین شدن شما را می‌بینند، مثلاً اخیراً، در عرض یک هفته یا ظرف یک ماه. اگر غیرفعال کردن حضور آنلاین خود در تلگرام از همه یا مخاطبین شما مناسب نیست، همیشه می‌توانید از ویژگی «افزودن استثناها» یا Add Except برای دقیق‌تر شدن استفاده کنید.

می‌توانید افراد و گروه‌هایی را انتخاب کنید تا وضعیت آنلاین بودن و آخرین باری که در تلگرام مشاهده شده‌اید، از دید آن‌ها مخفی شود.

1. برنامه تلگرام را در تلفن یا رایانه خود باز کنید.
2. روی سه خط در گوشه بالا سمت چپ کلیک کنید و تنظیمات را انتخاب کنید.
3. Privacy and Security را انتخاب کنید و روی Last Seen & Online ضربه بزنید.
4. روی افزودن کاربران کلیک کنید و کاربران و گروه‌ها را انتخاب کنید.
5. اضافه کردن استثنا به Last Seen & Online در تلگرام

ردیابی دیگران در حالی که خود را در تلگرام مخفی می‌کنید!

مشترکین Telegram Premium می توانند آخرین زمان مشاهده و خواندن سایر کاربران را حتی زمانی که شما زمان خود را پنهان کرده‌اید، مشاهده کنند. این فقط در صورتی فعال است که کاربر دیگر، آن را به صورت دستی محدود نکرده باشد.

یک راه آسان برای بررسی اینکه آیا کاربر دیگر محدودیتی برای نمایش آخرین وضعیت فعالیت آنلاین و مشاهده شده برای شما ایجاد کرده است یا خیر وجود دارد. باید به «همه» اجازه دهید آخرین وضعیت حضور و آنلاین بودن شما را ببینند. اکنون، چت را باز کنید و بررسی کنید که آیا می‌توانید آخرین وضعیت حضور یا آنلاین بودن آن‌ها را ببینید. اگر بله، به این معنی است که طرف مقابل آن را محدود نکرده است.

در صورت عدم عضویت در تلگرام پریمیوم، این محدودیت برای شما نیز اعمال خواهد شد. این بدان معناست که شما نمی‌توانید نشانگر آنلاین و آخرین وضعیت مشاهده شده را برای دیگران ببینید.

آیا این مطلب برایتان مفید بود؟

روی ستاره کلیک کنید تا به این مطلب امتیاز دهید!

میانگین امتیازها: 5 / 5. تعداد رای‌ها: 3

هیچ رای داده نشده، اولین نفر باشید!