اطلاعات اولیه Xiaomi 14 Ultra لو رفت!

گوشی موبایل Xiaomi 14 Ultra
5
(4)

انتظار می‌رود شیائومی در فصل دوم سال 2024 از گوشی موبایل Xiaomi 14 Ultra رونمایی کند. به طور دقیق، انتظار می‌رود این دستگاه به همراه دیگر دستگاه‌های پرچمدار سری Pad 7 شیائومی در آوریل آینده عرضه شود. همچنین به نظر می‌رسد که ایستگاه چت دیجیتال، اطلاعاتی درباره اندازه باتری و قابلیت‌های شارژ 14 Ultra فاش کرده است.

باتری، شارژ، دوربین و پردازنده گوشی Xiaomi 14 Ultra

در پست اخیر Weibo، مشاور DCS گفت دستگاهی به نام Venti، که به نظر می‌رسد یک اسم رمز باشد، به یک باتری 5180 میلی آمپر ساعتی مجهز شده است. وی همچنین اضافه کرد که این دستگاه با پشتیبانی از شارژ سیمی ‌90 واتی و شارژ بی‌سیم 50 واتی وارد بازار خواهد شد.

در حالی که فاش کننده نام دستگاه را به صراحت ذکر نکرده است، گمان می‌رود که او می‌تواند در مورد گوشی موبایل Xiaomi 14 Ultra صحبت کند. در مقایسه، شیائومی 13 اولترا یک باتری 5000 میلی آمپر ساعتی دارد و دارای قابلیت شارژ سیمی ‌90 وات و شارژ بی‌سیم 50 وات برخوردار است.

افشای اخیر توسط همین اطلاعات نشان داد که این دوربین با چهار لنز 50 مگاپیکسلی در پنل پشتی همراه خواهد بود. بنابر اظهارات؛ حسگر اصلی دوربین 1 اینچی Sony LYT-900 است. این سنسور، نسخه بهینه شده سونی IMX989 است و فرمت اپتیکال آن 1 اینچ است.

همچنین گفته شده که فناوری Dual Conversion Gain کیفیت تصویر را با کاهش میزان نویز بهبود می‌بخشد. انتظار می‌رود لنز دستگاه از دیافراگم متغیر بین f/1.6 – f/4.0 پشتیبانی کند. علاوه‌براین، قادر به ارائه‌ی فواصل کانونی ‌0.5x، 1x، 3.2x و 5x می‌باشد. حتی می‌تواند میزان نور ورودی به سنسور تصویر را ثابت ‌گرداند.

گوشی موبایل Xiaomi 14 Ultra نیز مانند گوشی شیائومی 14 و شیائومی 14 پرو، با اسنپدراگون 8 نسل 3 وارد بازار خواهد شد. همچنین انتظار می‌رود که بر روی اندروید 14 مبتنی بر HyperOS اجرا شود. گمانه‌زنی‌ها حاکی از آن است که دستگاه شیائومی با کد 24030PN60G که توسط مرجع EEC در ماه اکتبر تأیید شد، می‌تواند همان گوشی Xiaomi 14 Ultra باشد.

حسگر اثر انگشت اولتراسونیک در گوشی شیائومی 14 اولترا

چت دیجیتال داخلی چین گزارش کرده، پرچمدار رده بالا، شیائومی 14 اولترا، حسگر اثر انگشت اولتراسونیک دریافت می‌کند. اسکنر اثر انگشت اولتراسونیک توسط Goodix ساخته شده همچنین در زیر نمایشگر قرار می‌گیرد. شیائومی 14 اولترا تنها گوشی هوشمند در این خط پرچمدار خواهد بود که به حسگر اثر انگشت اولتراسونیک مجهز خواهد شد.

در مقایسه با سنسورهای اثر انگشت نوری سنتی، پالس‌های ساطع شده توسط حسگرهای اولتراسونیک می‌تواند اثر انگشت مختصِ هر کسی را برای تولید داده‌های عمق سه‌بعدی شناسایی کند. همچنین به دقت بالاتری دست یابند که در مراحل مختلفِ استفاده از گوشی، کارایی بالایی دارد.

هنگامی‌ که امواج اولتراسونیک اثر انگشت را شناسایی می‌کند، نیازی به روشن شدن صفحه نمایش با روشنایی بالا نیست. مهمتر از آن، گوشی‌های هوشمند با حسگر اثر انگشت اولتراسونیک را می‌توان با دست‌های خیس باز کرد. تلفن‌های سنتی با اثر انگشت نوری، معمولاً در چنین مواردی باز نمی‌شوند.

Digital Chat Station اولین شرکتی بود که مشخصات و تاریخ عرضه Redmi K60 و Xiaomi 14 را به طور دقیق گزارش داد. انتظار می‌رود گوشی موبایل Xiaomi 14 Ultra با گوشی‌هایی مانند سامسونگ گلکسی اس 24 اولترا، Oppo فایند ایکس 7 پرو و ویوو ایکس 100 پرو پلاس (یا اولترا) در بازار چین رقابت کند.

آیا این مطلب برایتان مفید بود؟

روی ستاره کلیک کنید تا به این مطلب امتیاز دهید!

میانگین امتیازها: 5 / 5. تعداد رای‌ها: 4

هیچ رای داده نشده، اولین نفر باشید!