گسترش فضای ذخیره سازی گوشی شیائومی 14 با UltraSpace

افزایش فضای ذخیره سازی
افزایش فضای ذخیره سازی گوشی های سری شیائومی 14
5
(1)

قابلیت UltraSpace در سری شیائومی 14 چیست؟

اخیراً شاهد رونمایی گوشی شیائومی 14 و شیائومی 14 پرو از شرکت شیائومی بوده‌ایم. در این رویداد بزرگ از بسیاری نکات ویژه این گوشی‌ها سخن رفته که شامل مواردی چون پردازنده، دوربین ویژه، بدنه و ساختار و … می‌شود. اما به نظر می‌رسد آنچه که بیشتر در پرده پنهان مانده قابلیت ارتقاء یافته فضای ذخیره سازی گوشی شیائومی 14 است که به نام UltraSpace شناخته شده است.

عرضه اخیر شیائومی از سری Xiaomi 14 به لطف مشخصات و ویژگی های برتر ارائه شده با سر و صدای زیادی روبرو شده است. این یک فناوری جدید ثبت اختراع است که شیائومی در سری Xiaomi 14 از آن استفاده می‌کند تا با به کارگیری حافظه UFS موجود، فضای ذخیره سازی گوشی را، بیشتر از ظرفیت اصلی آن افزایش دهد. با این ویژگی میتوان حافظه 256 گیگابایتی دستگاه را به 264 گیگابایت ارتقاء داد. گسترش فضای ذخیره سازی UltraSpace یک فناوری جدید امیدوارکننده است که می تواند مزایای قابل توجهی را برای کاربران ارائه دهد.

در نظر داشته باشید که گسترش فضای ذخیره سازی UltraSpace قابلیتی است که بدون افزودن حافظه فیزیکی اضافی، فضای بیشتری را در گوشی هوشمند برای فعالیت‌های شما باز می‌کند.

رم مجازی شیائومی در گوشی های میان رده چیست؟

مصرف بهینه انرژی با HyperOS و فضای ذخیره سازی شیائومی 14

شیائومی هوشمندانه از فضای اختصاص داده شده برای OP (Over-Provisioning یا به اختصار OP، یک فضای خالی در اس اس دی می باشد) در تراشه حافظه UFS برای این کار استفاده می‌کند. OP تکنیکی است که برای بهبود عملکرد و قابلیت اطمینان حافظه فلش با در نظر گرفتن بخشی از فضای ذخیره سازی مورد استفاده قرار می‌گیرد. این تکنیک برای کارهایی مانند Wear Leveling (WC)، Garbage Collection (GC) و Bad Block Mapping استفاده می‌شود.

UltraSpace چه مقدار فضا به گوشی اضافه می‌کند

این شرکت دریافت که این فضا اغلب خیلی بزرگ است، به عنوان مثال، یک تراشه حافظه 256 گیگابایتی UFS در واقع ظرفیت واقعی بیش از 266 گیگابایت دارد. به این معنی که بیش از 10 گیگابایت فضا برای OP در نظر گرفته شده است.

با این حال، مهندسان شیائومی راهی برای آزاد کردن این فضای اضافی، بدون به خطر انداختن عملکرد یا قابلیت پیدا کردند. این شرکت می‌گوید که سیستم عامل (HyperOS) را بازنویسی کرده و آن را برای استفاده از فضای بسیار کمتر بهینه‌سازی کرده است. طوریکه 8/16 گیگابایت را در مدل‌های حافظه 256/512 گیگابایتی خود پیاده کرده و به آنها «264/528 گیگابایت» فضای ذخیره‌سازی واقعی می‌دهد.

قابلیت ultraspace در سری 14 شیائومی
قابلیت ultraspace در گوشی های سری 14 شیائومی

در نتیجه، فضای ذخیره سازی شیائومی 14 پرو در نسخه 256 گیگابایتی با افزایش 8 گیگابایت فضای ذخیره سازی به 264 گیگابایت افزایش یافته است. در حالی که نسخه 512 گیگابایتی Xiaomi 14 و Xiaomi 14 Pro با 16 گیگابایت فضای ذخیره سازی به 528 گیگابایت افزایش می یابد تبدیل کند.

این افزایش قابل توجه در فضای ذخیره سازی گوشی شیائومی 14 می‌تواند برای ذخیره برنامه‌های بیشتر، عکس‌ها، فیلم‌ها و سایر داده‌ها مفید باشد. همچنین شایان ذکر است که این فناوری به هیچ سخت افزار اضافی نیاز ندارد، بنابراین هزینه گوشی هوشمند را افزایش نمی‌دهد.

با این حال، فناوری جدید گسترش فضای ذخیره سازی UltraSpace شیائومی تنها در مدل 256 گیگابایتی شیائومی 14 پرو و مدل 512 گیگابایتی شیائومی 14 و شیائومی 14 پرو در دسترس است.

آیا این مطلب برایتان مفید بود؟

روی ستاره کلیک کنید تا به این مطلب امتیاز دهید!

میانگین امتیازها: 5 / 5. تعداد رای‌ها: 1

هیچ رای داده نشده، اولین نفر باشید!