چگونه کش گوشی شیائومی را پاک کنیم؟

پاک کردن کش گوشی شیائومی
3.8
(6)

در صورتی که حافظه پنهان گوشی شیائومی خود را به حال خود رها کرده‌اید و مدام مشکل نرم افزاری دارید، هرچه زودتر دست بجنبانید و به پاک کردن کش گوشی شیائومی خود اقدام کنید.

در بسیاری از مواقع ممکن است مشکلات پیش آمده در دستگاه به خاطر انباشت طولانی مدت حافظه کش باشد؛ چرا که برنامه‌های مختلف بسیاری در گوشی موبایل در حال فعالیت هستند. جالب است بدانید که حتی با بازبودن برنامه بدون اینکه فعالیتی انجام دهید نیز در حال استفاده از کش گوشی شیائومی خود هستید.

علاوه براین نیز ممکن است مشکلات مکرری را با نرم افزار یا یک برنامه خاص تجربه کنید، یا داده‌های آلوده و فایل باگ‌دار در کش ذخیره شده باشد. به این منظور مدیریت برنامه‌ها اهمیت بسیاری دارد پس با پاک کردن حافظه پنهان به گوشی خود جانی تازه بدهید.

فرقی نمی‌کند دستگاه شما گوشی شیائومی ردمی 12 باشد یا گوشی هوشمند پوکو F5 pro یا گوشی موبایل شیائومی 13 لایت؛ با پاک کردن حافظه پنهان، همه فایل‌های موقت گوشی و فایل‌هایی که واقعاً به آن‌ها نیاز ندارید، حذف می‌شوند. بدین ترتیب معمولاً مشکلات مربوط به نرم‌افزار گوشی یا برنامه‌های آن برطرف می‌شود.

نحوه پاک کردن کش گوشی شیائومی

برای پاک کردن کش گوشی شیائومی باید طبق مراحل زیر در قسمت تنظیمات اقداماتی را انجام دهید:

  • در ابتدا برنامه تنظیمات را باز کنید
  • روی About phone ضربه بزنید
پاک کردن کش گوشی شیائومی
پاک کردن کش گوشی شیائومی – تصویر 1
  • وارد قسمت Storage شده و گزینه Free up را انتخاب کنید
پاک کردن کش گوشی شیائومی
پاک کردن کش گوشی شیائومی – تصویر 2
  • سپس با ضربه زدن روی گزینه clean up ضربه بزنید.
پاک کردن کش گوشی شیائومی - تصویر 3
پاک کردن کش گوشی شیائومی – تصویر 3

با این کار کش سیستم روی گوشی شیائومی شما پاک می‌شود و تمام فایل‌های ذخیره شده موقت آن نیز حذف می‌شوند. نگران نباشید، این فایل‌ها در دسته‌ی فایل‌های اصلی، تصاویر یا رسانه نیستند، آنها فقط فایل‌هایی هستند که توسط گوشی برای انجام سریع کارها استفاده می‌شوند.

هنگامی که حافظه پنهان حذف شد، تلفن شما دوباره یک کش جدید در سیستم ایجاد می‌کند. در نظر داشته باشید که نیازی نیست حافظه پنهان گوشی خود را همیشه پاک کنید، فقط زمانی که در نرم افزار آن یا برنامه‌ای در حال اجرای گوشی هوشمند با مشکل مواجه شدید، کش را پاک کنید.

تنظیم حذف خودکار حافظه پنهان گوشی شیائومی

همچنین شما می‌توانید گوشی شیائومی خود را طوری تنظیم کنید که هر زمان که آن را قفل می‌کنید، حافظه پنهان به‌طور خودکار حذف شود. برای انجام این کار به Settings > System App Settings > Security > Select Boost Speed سپس Clear Cache را فشار دهید و زمان مورد نظر را انتخاب کنید؛ 1 دقیقه، 5 دقیقه، 10 دقیقه یا 30 دقیقه.

فعال کردن این ویژگی حافظه پنهان گوشی شما را به محض قفل شدن پاک می کند. به عنوان مثال، اگر آن را برای پنج دقیقه تنظیم کنید، پس از قفل شدن تلفن شما برای بیش از پنج دقیقه، حافظه پنهان تلفن پاک می شود.

استفاده از اپلیکیشن Cleaner برای پاک کردن کش گوشی شیائومی

گوشی های شیائومی دارای یک برنامه داخلی Cleaner هستند. این برنامه برای افزایش سرعت گوشی شما و حذف فایل‌ها و داده‌های اشتباهی که به آن‌ها نیاز ندارید طراحی شده است.

یکی از مواردی که در مرکز توجه Cleaner قرار دارد، پاک کردن Cache است، بنابراین اگر می‌خواهید یک روش واقعاً سریع برای پاک کردن کش سیستم در تلفن شیائومی خود داشته باشید، از برنامه Cleaner استفاده کنید. نحوه انجام این کار به این صورت است: برنامه امنیتی MIUI را باز کنید و سپس گزینه Cache را انتخاب کنید و دکمه Clean Up را بزنید. با این کار کش گوشی شما پاک می‌شود.

1- همچنین بخوانید: افزایش سرعت بازی و گیم در گوشی شیائومی2- همچنین بخوانید: ۶ راه افزایش سرعت عملکرد در گوشی های شیائومی

نحوه پاک کردن کش برنامه در گوشی‌های شیائومی

با این حال، اگر مشکلاتی که با آن مواجه هستید مربوط به یک برنامه باشد، حتی ممکن است نیازی به پاک کردن کش سیستم نباشد. اگر علت اصلی مشکل گوشی شما به یک برنامه خاص مربوط می‌شود، می‌توانید به سادگی کش آن برنامه خاص را پاک کنید. در ادامه مراحل پاک کردن کش برنامه را توضیح می‌دهیم:

  • برنامه تنظیمات را باز کنید
  • انگشت خود را به پایین بکشید و روی «برنامه‌ها» یا Apps ضربه بزنید
  • وارد قسمت Manage apps شده
  • برنامه مورد نظر را باز کنید
  • در پایین صفحه، گزینه‌ای را “Clear data” می‌بینید، روی آن ضربه بزنید
  • سپس می‌توانید با انتخاب گزینه clear cache حافظه پنهان آن را پاک کنید.

تفاوت کش مرورگر در مقابل کش سیستم و برنامه چیست؟

خوب، ما دو نوع اصلی کش را که در گوشی شیائومی خود با آن مواجه خواهید شد، پوشش داده‌ایم: کش سیستم و کش برنامه.

اما نوع دیگری از کش روی گوشی شما وجود دارد و می‌توانید آن را نیز پاک کنید. همه مرورگرها کش ذخیره می‌کنند، چه کروم، چه سافاری یا Mi Browser شیائومی.

چرا باید کش مرورگر را پاک کنیم؟

  • در صورت داشتن مشکل، عملکرد مرورگر شما را بهبود می‌بخشد.
  • تمام کوکی‌های ذخیره شده را حذف می‌کند.
  • به روزترین نسخه‌های سایت‌هایی را که بازدید می‌کنید نشان می‌دهد.

نحوه پاک کردن کش مرورگر در کروم

در ادامه‌ی بحث پاک کردن کش گوشی شیائومی، نگاهی هم به مرورگرها می‌اندازیم. در ابتدا مرورگر کروم:

  • در ابتدا مرورگر کروم را باز کنید
  • روی منو (بالا سمت راست) ضربه بزنید
  • بر روی History > Clear Browsing Data ضربه بزنید
پاک کردن کش گوشی شیائومی
پاک کردن کش گوشی شیائومی – تصویر 4
پاک کردن کش گوشی شیائومی
پاک کردن کش گوشی شیائومی – تصویر 5
  • اگر می‌خواهید همه چیز را حذف کنید، ALL-TIME را انتخاب کنید
  • کادرهای «کوکی‌ها و داده‌های سایت» و «تصاویر و فایل‌های ذخیره‌شده» را علامت بزنید
  • روی CLEAR کلیک کنید.
پاک کردن کش گوشی شیائومی
پاک کردن کش گوشی شیائومی – تصویر 6

نحوه پاک کردن کش گوشی شیائومی در مرورگر Mi

  • مرورگر Mi را باز کنید
  • روی دکمه More/Menu ضربه بزنید
  • به History > Clear Browsing Data بروید
  • برای حذف همه چیز، ALL-TIME را انتخاب کنید
  • با این کار تمام حافظه پنهان، کوکی‌ها و سابقه سرچ حذف می‌شود
  • از طرف دیگر، می‌توانید فقط برای پاک کردن کش را انتخاب کنید

شما اکنون می‌توانید هر نوع حافظه پنهانی را که در گوشی شیائومی با آن مواجه می‌شوید پاک کنید. چنانچه که پیشتر گفتیم در صورتیکه با نرم افزار گوشی، برنامه‌های آن یا هر مرورگری که استفاده می‌کنید مشکل دارید، این کار را انجام دهید.

اگر با گوشی شیائومی خود مشکل دارید و این مشکلات مربوط به نرم افزار هستند، پاک کردن حافظه پنهان می‌تواند کمک کند. اگر اینطور نیست، مشکل ممکن است مربوط به سخت افزار باشد، و این بدان معناست که باید با تعمیرات گوشی شیائومی تماس بگیرید.

تسک‌میران؛ همراه با اطمینان

شرکت تسک میران، نمایندگی گوشی شیائومی در ایران، با ارائه خدمات مختص گوشی‌های شیائومی و همچنین ارائه 5 سال گارانتی مورد اطمینان، بهترین گزینه برای تعمیر گوشی و تعهد به ضمانت کالا است. ناگفته نماند که این شرکت از قطعات اصلی گوشی شیائومی برای تعمیر و جایگذاری سخت افزار گوشی‌ها استفاده می‌کند.

آیا این مطلب برایتان مفید بود؟

روی ستاره کلیک کنید تا به این مطلب امتیاز دهید!

میانگین امتیازها: 3.8 / 5. تعداد رای‌ها: 6

هیچ رای داده نشده، اولین نفر باشید!