خرید پک غیر گلوبال، اشتباهی که جبران نمی‌شود

4.1
(9)

این غوغای پک گلوبال، پک چین و یا پک هند و اروپا به چه دلیل است؟ مگر خرید گوشی موردنظر با پک غیر گلوبال چه اشکالی دارد؟ همیشه پک گلوبال گران تر است؟ از چه طریق می‌توان پک گلوبال را از پک چین تشخیص داد؟

پک های غیر گلوبال گوشی های شیائومی از مسائلی است که این روزها به یکی از اساسی ترین مشکلات خرید گوشی هوشمند تبدیل شده. اما سوالات بسیاری در این‌باره وجود دارد که باعث سردرگمی مشتریان شده است. تصور کنید پس از تحقیق و جست و جو در رابطه با اطلاعات و قیمت گوشی‌های موبایل هوشمند و حتی دریافت راهنمایی خرید گوشی از سایت های معتبر و یا افراد آگاه، حالا تصمیم به خرید گوشی مناسب گرفته‌اید. به سراغ فروشگاه های اینترنتی گوشی موبایل و یا بازار و مغازه های خدمات فروش گوشی می‌روید و با قیمت های متفاوتی مواجه می‌شوید. شما از اطلاعات مربوط به گوشی مطمئن هستید، اما مگر تمام فروشنده‌ ها، همان موبایل را به شما ارائه نمی‌دهند؟ پس علت این اختلافات قیمت چیست؟

اگر شما نیز قصد خرید گوشی موبایل دارید و این سوالات برای شما به وجود آمده است، حتما در این مقاله با ما همراه شوید تا راه های تشخیص پک گلوبال را با هم بررسی نمائیم.

پک چین و پک هند چگونه وارد بازار ایران شد؟

شیائومی برای برطرف نمودن برخی مشکلات، به تولید گوشی های هوشمند بر اساس منطقه جغرافیایی و کشورهای فروش گوشی های هوشمند شیائومی اقدام نمود. از همین رو، ما با گوشی های شیائومی رام چین، رام هند و رام گلوبال مواجه هستیم. این موضوع باعث شده تا مشتریان شیائومی در هر کشور، با توجه به نیازها، تحریم و فیلترینگ برخی برنامه ها مانند گوگل، فرکانس های اینترنت و …، برنامه ها و دسترسی های مناسب خود را دریافت نمایند. برای مثال، کشور چین مورد تحریم گوگل واقع شده است و به جای برنامه گوگل پلی Google Play در گوشی های شیائومی پک چین، برنامه Mi picks و Get Apps وجود دارد. البته این نکته باعث سردرگم شدن شما نشود، چرا که این برنامه ها و مارکت ها، بر روی گوشی های پک گلوبال هم وجود دارند، اما علاوه بر این ها گوگل پلی نیز پشتیبانی می‌شود.

همچنین بخوانید: تغییر و آموزش تغییر ریجن (Region) گوشی شیائومی

علت اصلی این که گوشی های هوشمند شیائومی با رام چین و رام هند، بازار ایران را احاطه نمودند، قیمت ارزان گوشی های شیائومی با پک های غیر گلوبال است. واردات گوشی های با رام چین و یا هند، عموماً از مسیر قانونی اتفاق نمی‌افتد، هرچند که گاهی پیش آمده که موبایل های پک هند به صورت قانونی نیز موجود شوند، اما در هر صورت امکانات این گوشی، با توجه به کشور مقصد طراحی نشده است. این ارزانی، به منزله کیفیت پایین در متریال، عدم تطابق با امکانات کشور مقصد، عدم دریافت آپدیت و مشکلات عجیب و غریب دیگر، محسوب می‌شود. در ادامه مشکلاتی که با خرید گوشی های شیائومی با رام غیر گلوبال، و یا تبدیل رام چین و هند به رام گلوبال، برای شما پیش می‌آید را بررسی خواهیم کرد.

راه های تشخیص گوشی شیائومی با پک چین و یا رام چین؟

بسته‌بندی سالم و پلمپ

اگر قصد خرید گوشی آکبند و نو دارید، حتماً مطمئن شوید که جعبه گوشی، شیائومی پلمپ و همراه هولوگرام باشد. ممکن است برخی فروشندگان موبایل، گوشی شیائومی رام چین و هند جعبه گشایی نموده و از طریق نصب رام غیر استاندارد، ظاهر برنامه های گوشی شیائومی را به حالت گوشی رام گلوبال در آورده باشند.

به جعبه گوشی موبایل، دقت نمائید

گوشی های شیائومی با رام گلوبال، در جعبه هایی با نوشته های انگلیسی تولید و توزیع می‌شوند، بنابراین اگر اطلاعات نوشته شده بر روی جعبه گوشی شیائومی به زبان چینی باشد، محصول پیش روی شما، پک گلوبال نیست. البته در نظر داشته باشید که اگر جعبه گوشی نوشته های انگلیسی داشته باشد، به این معنا نیست که صد در صد پک گلوبال است، چرا که ممکن است جعبه گوشی رام چین و یا رام هند نیز به زبان انگلیسی تولید شده باشد.

تشخیص گوشی شیائومی پک چین و پک گلوبال

زبان گوشی های شیائومی رام چین

طبیعی است که در هنگام خرید گوشی جدید، ذهنتان مشغول قیمت گوشی، توضیحات مربوط به گارانتی موبایل، تفاوت قیمت در رنگ ها و ظرفیت های گوشی و یا خیلی موارد دیگر باشد. اما هرگز فراموش نکنید که مرحله اصلی خرید گوشی این است که از اصالت گوشی که به شما فروخته می‌شود اطمینان حاصل نمائید. بنابراین، به این موضوع توجه داشته باشید که گوشی شیائومی پیش روی شما، از چه زبانی پشتیانی می‌نماید. گوشی های پک چین، منو و کیبورد چینی دارند و زبان فارسی بر روی آن‌ها نصب نخواهد شد مگر با نصب رام غیر رسمی از سمت فروشنده.

گوشی شیائومی رام چین

خبری از گوگل نیست

همانطور که می‌دانید، برنامه های گوگل، بر روی گوشی های موبایل، در کشور چین ارائه نمی‌شوند. بنابراین بر روی گوشی های هوشمند شیائومی با پک و یا رام چین، خبری از برنامه های گوگل نیست و به جای آن شاهد انبوهی از برنامه های چینی خواهید بود که در ایران کاربردی ندارند.

راه تشخیص گوشی شیائومی با رام هند و پک هند

  • جعبه گوشی را بررسی نمائید.

گوشی شیائومی پک هند و رام هند، از روی جعبه محصول، به راحتی قابل تشخیص هستند. چرا که پشت جعبه نوشته شده است: Made in India. این نکته به شما کمک می‌نماید که بدون حتی باز کردن پلمپ بسته، بتوانید تشخیص دهید که پک گلوبال شیائومی به شما فروخته نمی‌شود. البته به تازگی شاهد گوشی های شیائومی رام هند هستیم که نام کشور تولید کننده آن، «چین» ثبت شده است.

گوشی شیائومی رام هند

مطمئن شوید پک شما گلوبال است.

تمام راه‌ های گفته شده برای تشخیص گوشی های گلوبال شیائومی، ممکن است شما را دچار خطا و اشتباه نماید و یا حتی امکان تغییر این ویژگی ها از سمت فروشنده نیز وجود دارد. اما چگونه می‌شود با اطمینان خاطر گوشی شیائومی خرید؟

شیائومی این امکان را برای شما فراهم آورده است که قبل از خرید، و حتی قبل از بازکردن پلمپ جعبه، از گلوبال بودن گوشی شیائومی مطمئن شوید.

روی جعبه گوشی یک کد IMEI وجود دارد. شما می‌توانید این کد را داخل سایت شیائومی، وارد لینک mi.com بشوید و کد را وارد نمائید. اطلاعات دقیق گوشی و کشور را مشاهده خواهید کرد.

تشخیص پک گلوبال از طریق IMEI

اما در هر صورت، خرید گوشی از گارانتی معتبر شیائومی، بهترین راه پیشگیری از بروز مشکلات گوشی های غیر گلوبال شیائومی می‌باشد. گارانتی تسک میران موظف به واردات قانونی گوشی های شیائومی است و به شما اطمینان می‌دهد که گوشی شیائومی خریداری شده، پک گلوبال می‌باشد.

تشخیص گوشی شیائومی پک گلوبال

تبدیل رام چین به رام گلوبال چه اشکالی به وجود می‌آورد؟

احتمالاً شما نیز شنیده‌اید که با نصب رام کاستوم و یا سایر روش های آنلاک بوت لودر، می‌شود رام گوشی را به گلوبال تغییر داد. اما این کار گوشی شما را پس از چند ماه به یک گوشی موبایل قدیمی تبدیل می‌کند. علت واضح است. هر کمپانی فقط به رابط کاربری رسمی خود دسترسی دارد تا بتواند آپدیت جدید در اختیار کاربران قرار دهد. از سوی دیگر، پک های غیر گلوبال گوشی ها، از اینترنت نسل 4.5G پشتیبانی نمی‌نمایند. علت این اتفاق، تفاوت فرکانس ها، در هر کشور است. بر تمام این مشکلات، کند شدن عملکرد دستگاه و باگ های پیچیده و مداوم را هم اضافه نمائید. با این حساب، تغییر پک هند یا چین، به پک گلوبال، مشکل پک چین و هند گوشی های شیائومی را برطرف نمی‌سازد، بلکه مشکل را دو چندان می‌نماید.

راه حل چیست؟

همانطور که می‌دانید، خرید گوشی موبایل هوشمند، یک تصمیم‌گیری سخت و پیچیده است. قیمت گوشی های هوشمند و مقدار استفاده از این گوشی ها، به قدری زیاد است که نمی‌شود بدون راهنمایی و تحقیق، خرید نمائیم. بنابراین اگر گوشی مناسب خود را انتخاب کردید، حتما به سراغ نمایندگی و گارانتی های معتبر شیائومی بروید. این کار باعث می‌شود هیچ مشکلی برای گوشی هوشمند شما به وجود نیاید. شما حتی اگر قصد خرید اینترنتی گوشی موبایل را داشته باشید، گارانتی تسک میران به شما این امکان را می‌دهد که پس از تحویل گوشی هوشمند خود، و بررسی صحت و سلامت گوشی، در صورت وجود هرگونه مشکل و یا عدم اصالت پک گلوبال، تلفن همراه را مرجوع نمائید.

آیا این مطلب برایتان مفید بود؟

روی ستاره کلیک کنید تا به این مطلب امتیاز دهید!

میانگین امتیازها: 4.1 / 5. تعداد رای‌ها: 9

هیچ رای داده نشده، اولین نفر باشید!