مدیرعامل شیائومی از رقابت خودروهای الکترونیک می‌گوید

ماشین شیائومی
0
(0)

شیائومی برای توسعه کسب‌وکار خود، در حال تولید خودروهای برقی خودران است. حدود دو ماه پیش، او نمونه‌ای از فناوری خودران خود را به نمایش گذاشت. مدیرعامل شرکت، لی جون، بر این باور است که حتی اگر در ۱۰ سال گذشته، تسلا این بازار را رهبری کرده باشد، اما باز هم غول فناوری چینی به‌موقع وارد این رقابت بر سر خودروهای الکترونیک خواهد شد.

این سخن شاید کاملا بلندپروازانه به نظر برسد، اما او در کتاب خود ذکر کرده بود که «بازار EV، تنها انتخاب و مسیر پیش روی شرکت است». گزارش مالی سه ماهه گذشته هم نشان می‌دهد که تیم تحقیق و توسعه در حال حاضر بیش از 1000 کارمند دارد. و تلاش‌های شرکت در این حوزه، تا به حال حدود 88.3 میلیون دلار هزینه به همراه داشته است.

خودروی خودران شیائومی

طبق احتمالات و شایعات، به نظر می‌رسد اولین خودروی شیائومی در نیمه اول 2024 به تولید انبوه خواهد رسید؛ و به احتمال زیاد، در کارخانه‌های خودش تولید خواهد شد. البته برخی گزارش‌ها ادعا دارند که شیائومی کار بر روی مهندسی نمونه اولیه را به پایان رسانده و وارد مرحله یکپارچه‌سازی نرم‌افزار شده است.

افراد آشنا با جریان، معتقدند که اولین خودروی شیائومی، یک سواری مجهز به سیستم LiDAR با قیمتی در حدود 300هزار یوان (43هزار دلار / 1.242میلیارد تومان) خواهد بود. اما شایعاتی هم وجود دارند که در هنگام عرضه، شاهد مدل‌های مختلف با قیمت‌هایی بین 200هزار یوان (29هزار دلار / 828.4میلیون تومان) تا 300هزار یوان (43هزار دلار / 1.242میلیارد تومان) خواهیم بود.

آیا این مطلب برایتان مفید بود؟

روی ستاره کلیک کنید تا به این مطلب امتیاز دهید!

میانگین امتیازها: 0 / 5. تعداد رای‌ها: 0

هیچ رای داده نشده، اولین نفر باشید!