پوکو ام 4 5G و پوکو ام 4 پرو 5G

عناوین مقاله (جهت دسترسی سریع) پنهان
0
(0)

دو گوشی از یک خانواده با ویژگی هایی بسیار متفاوت

در چند روز گذشته برخی خبرگزاری های تکنولوژی، از به بازار آمدن گوشی جدیدی از سری پوکو با نام شیائومی پوکو ام 4 5 جی (Xiaomi POCO M4 5G) خبر دادند. با وجود اطلاعات ضد و نقیضی که به دست آمده، تسک میران در یک بررسی کلی شباهاتی میان این اخبار با یکدیگر یافته تا نخستین مشخصات احتمالی پوکو ام 4 5G را اعلام نماید.

قیمت گوشی پوکو ام 4 5G چقدر خواهد بود؟

به نظر می‌رسد در اواخر ماه آگوست سال آینده میلادی باید در انتظار گوشی پوکو ام 4 5G در هند باشیم. همچنین قیمتی که برای این گوشی مشخص شده برای رم 6GB و رام 128GB معادل 29184 روپیه هند تخمین زده شده است.

پوکو ام 4 5G ادامه ای برای نخستین گوشی های پوکو

همانند دیگر گوشی های شیائومی که به تازگی به بازار آمده‌اند، نسخه‌ اندروید 11 برای مدل پوکو ام 4 5G نیز در نظر گرفته شده که با MIUI 12.5 یا MIUI 13 سازگار خواهد بود. اما آن چه دلیل برتر بودن گوشی شیائومی پوکو ام 4 نسبت به اکثر گوشی های پوکو شناخته می‌شود، اتصال به نسل جدید اینترنت گوشی یعنی اینترنت 5G است.

هر چند پیش از این برخی گوشی ها مانند پوکو اف 2 پرو (Xiaomi POCO F2 Pro) در ساختار خود توانایی اتصال به اینترنت 5 جی را داشتند، اما پوکو ام 4 5G با قرار دادن جایگاه دوسیم کارت 5 جی نشان دهنده سرعت برتر اینترنت خواهد بود.

نمایشگری که تکرار می‌شود!

پوکو ام 4 5G مانند اکثر گوشی های سری پوکو صفحه نمایشی به اندازه 6.67″ دارد. همچنین تصاویر بر روی صفحه نمایش IPS-LCDاین گوشی با رزولوشن 1080×2400پیکسل با تراکم پیکسلی 386 نمایش داده می‌شوند.

جبران وزن بالا با تنوع رنگی بیشتر

این گوشی با وزن 209 گرمی، نسبت به نسل های دیگر پوکو مانند گوشی شیائومی پوکو اف 3 (Xiaomi POCO F3) سنگین تر و از نظر اندازه کمی بزرگ تر از دیگر گوشی های پوکو گشته است. همچنین طراحی این دستگاه به گونه ای است که قفل گشایی از طریق حسگر اثر انگشت کنار تلفن یا تشخیص چهره انجام می‌پذیرد. رنگ های خاکستری، بنفش، سفید و آبی برای بدنه پلاستیکی پوکو ام 4 5G مشخص شده‌اند.

چهار دوربین با چهار کیفیت متفاوت

گوشی پوکو ام 4 5G مانند گوشی پوکو ایکس 3 ان اف سی (Xiaomi POCO X3 NFC) دوربین های چهارگانه اما با کیفیت های متفاوت دارد. این کیفیت ها که برای عکاسی معمولی مناسب می‌باشند، عبارتند از: 48، 8، 5 و 2 مگاپیکسل در کنار یک دوربین سلفی با کیفیت 16مگاپیکسل.

باتری متناسب با هدف

باتری 5000mAh این گوشی با تأمین حجم زیادی انرژی، به شما اجازه می‌دهد تا ساعت ها از تماشای فیلم، بازی و گوش دادن به موسیقی لذت ببرید. احتمال دارد این ظرفیت با توان 33 وات به سرعت شارژ شود. به نظر می‌رسد کابل شارژ Type-C 2.0 و بلوتوث 5.0 برای پوکوی جدید شیائومی تعبیه گردد که آن را نسبت به مدل هایی نظیر سری می 11 در رتبه ای پائین تر قرار می‌دهد.

بازیکنان آماده باشند!

تراشه اسنپدراگون 720G با پردازش 8 نانومتری و گرافیک آدرنو 618 و CPU هشته هسته ای به همراه جایگاه اختصاصی کارت حافظه گوشی شیائومی پوکو ام 4 5G را به یکی از گزینه های گوشی های گیمینگ تبدیل می‌‎سازد.

جدول مشخصات گوشی پوکو ام 4 5G

پوکو ام 4 پرو 5G در مسیر تولید

طبق نظر کارشناسان، احتمال به بازار آمدن گوشی دیگری از شیائومی با نام پوکو ام 4 پرو 5 جی (Xiaomi POCO M4 Pro 5G) با شباهت های بسیار به گوشی پوکو ام 4 5G مانند صفحه نمایش، تراکم پیکسلی و اندازه یکسان وجود دارد.

تعداد دوربین ها کاسته می‌شود!

یکی از نکاتی که در این گوشی کم شدن چهار دوربین گوشی پوکو ام 4 5G به سه دوربین گوشی شیائومی پوکو ام 4 پرو 5 جی است. با این تغییر طبیعی است که در کیفیت این دوربین ها نیز دگرگونی ایجاد شود. بنابراین احتمال دارد دوربین های پشتی شیائومی پوکو ام 4 پرو 5 جی با این کیفیت ها ساخته شوند: دوربین اصلی 48MP، دوربین فوق عریض2MP و دوربین ماکروی 2MP و دوربین سلفی8MP.

تلفیق کوالکام و مدیاتک برای نتیجه ای تازه

شیائومی در قسمت پردازش نیز تغییراتی برای پوکو ام 4 پرو 5G در نظر دارد. ممکن است از تراشه مدیاتک دیمنسیتی 700 5G در کنار GPU آدرنو 618 بهره برد تا تعادلی میان دو شرکت تأمین پردازنده و گرافیک خود برقرار نماید.

باتری یکسان با توان کم تر

گرچه ظرفیت باتری گوشی شیائومی پوکو ام 4 پرو  5جی با ظرفیت 5000mAh گوشی پوکو ام 4 5G برابر پیش بینی شده، اما توان شارژ سریع 18 وات آن قدرت کم تری برای شارژ سریع باتری را دارد.

برابری و برتری

می‌توان جبران این کاستی ها و قدرت های پائین تر در گوشی پوکو ام 4 پرو 5 جی نسبت به مدل دیگر را در جایگزینی بلوتوث 5.1 آن مشاهد کرد. البته باید گفت که این گوشی نیز از نظر اتصال به اینترنت 5 جی و حجم ظرفیت با گوشی دیگر مشابه باشد. البته با وجود اعلام رنگ های یکسان برای هر دو گوشی، احتمال دارد کمی در درخشندگی، بافت و درجه رنگی متفاوت باشند.

قیمت پائین تر؛ جذب کاربران بیشتر

هر چند باور بر این است که گوشی های پرو مانند پوکو ایکس 3 پرو (Xiaomi POCO X3 Pro) نسبت به نمونه های دیگر سری X در جایگاهی بهتر و با قیمت بالاتری قرار ‌گیرند، اما شیائومی با طراحی گوشی شیائومی پوکو ام 4 پرو 5 جی این موضوع را دگرگون ساخته است و احتمالاً این گوشی را در سال 2022 با قیمتی پائین تر نسبت پوکو ام 4 5G و به ارزش 15.990 روپیه وارد بازار هند می‌نماید.

جدول مشخصات گوشی پوکو ام 4 پرو 5G

منتظر کدام پوکوها در 2022 باشیم؟

با وجود اخباری که در ارتباط با تولید گوشی های پوکو ایکس 4 (Xiaomi POCO X4) و پوکو ایکس 4 پرو (Xiaomi POCO X4 Pro) نیز شنیده می‌شود، باید منتظر بود تا از سوی منابع رسمی شیائومی مشخص گردد که کدام یک از پوکوهای این شرکت در سال آینده میلادی به بازار می‌آیند.

منابع

https://phoneaqua.com/xiaomi-poco-m4-3310.php

https://phoneaqua.com/xiaomi-poco-m4-pro-5g-5053.php

https://www.gadgetsnow.com/mobile-phones/Poco-M4-5Ghttps://www.mysmartprice.com/mobile/poco-m4-pro-5g-msp21140

نخستین رونمایی از گوشی شیائومی پوکو ام 4 5G

در تاریخ 9 نوامبر گوشی جدید شیائومی با نام شیائومی پوکو ام 4 پرو 5 جی (POCO M4 Pro 5G) در یک رونمایی آنلاین در ساعت 20:00 به وقت گرینویچ به نمایش درخواهد آمد.

مشخصات احتمالی گوشی پوکو ام 4 5G

شایعات زیادی در مورد جدیدترین گوشی پوکو وجود دارد. احتمالاً گوشی پوکو ام 4 5G از پردازنده مدیاتک دیمنسیتی 700 یا 800، اینترنت نسل 5G، رم های 6GB و 8GB ساخته شده باشد. همچنین این گوشی جدید می‌تواند شارژ سریع 33W یا 60W را برای ظرفیت 6000mAh باتری خود پشتیبانی نماید. صفحه نمایش گوشی پوکو ام 45G از نوع FHD+ و  DotDisplay به اندازه6.67″ با نرخ تازه سازی 90Hz گمان می‌شود. همچنین به نظر می‌آید بلندگوی HIFI دوگانه و حسگر اثر انگشت کنار گوشی تعبیه شده باشند.

احتمالاتی که باید تا زمان رونمایی برای اثبات آن ها صبر نمود!

گویا این گوشی مانند انواع گوشی شیائومی جایگاه دو سیم کارت نانو داشته باشد. هنوز قطعی نیست که این گوشی جدید شیائومی از کارت حافظه جانبی برخوردار است یا خیر، چرا که برای حافظه داخلی مدل پوکو ام 4 پرو 5G ظرفیت 128GB در نظر گرفته شده است. همچنین گوشی شیائومی پوکو ام 4 5G ممکن است با جک 3.5 میلی متری صدا تولید شود که در این صورت باید با Type-C همراه گردد.

برخی نظرات در مورد کیفیت 64 MP دوربین اصلی در ساختار چهارگانه این گوشی است و برخی می‌گویند ممکن است این دوربین 48 MP باشد. این تفاوتِ نظر در مورد کیفیت 16MP یا 20MP دوربین سلفی پوکوی جدید نیز وجود دارد. بنابراین برای از بین رفتن تردیدها، باید تا 9 نوامبر و رونمایی از گوشی جدید شیائومی منتظر ماند. جهت آگاهی از اطلاعات جدیدتر در مورد گوشی شیائومی پوکو ام 4 پرو 5G وبلاگ تسک میران را دنبال نمائید.

منبع

https://www.xiaomitoday.com/2021/11/02/poco-m4-pro-5g-launch-9th-nov-with-mystery-box-gifts/

امکان عرضه نسخه جدید گوشی پوکو اف 3 شیائومی هم زمان با رونمایی از شیائومی پوکو ام 4 5G

رونمایی جهانی از گوشی جدید شیائومی یعنی تلفن هوشمند پوکو ام 4 POCO M4 Pro 5G) 5G) در تاریخ نهم نوامبر سال 2021 برگزار می‌شود. بر اساس تیزر جدیدی که منتشر شده، به نظر می‌آید گوشی پوکو اف 3 (Xiaomi POCO F3) که در تابستان امسال به بازار آمد، برای بار دیگر با کمی تغییرات در رویداد 9 نوامبر، عرضه گردند. اکنون که به زمان این رونمایی نزدیک می‌شویم، نمایندگی تسک میران بر مبنای اطلاعاتی که از Gizmochina به دست آورده، علت پیش بینی تغییر اندکی در پوکو اف 3 را در این مطلب بیان می‌نماید.

تغییر نام گوشی های شیائومی در نسخه های جهانی!

اگر به فوریه سال 2021 بازگردیم، به یاد می‌آوریم که شرکت شیائومی در چین از گوشی ردمی کِی 40 (Xiaomi Redmi K40)، ردمی کِی 40 پرو (Xiaomi Redmi K40 Pro) و ردمی کِی 40 پرو+ (+Xiaomi Redmi K40 Pro)  رونمایی نمود. سپس گوشی شیائومی ردمی کی 40 در بازار هند با نام شیائومی می 11 ایکس (Xiaomi Mi 11X) و در جهان با نام پوکو اف 3 شناخته شد. همچنین گوشی ردمی کی 40 پرو پلاس در هند همان شیائومی می 11 ایکس پرو (Xiaomi Mi 11X Pro) نام گرفت و هنگام ورود به بازار جهانی نام خود را به شیائومی می 11 آی (Xiaomi Mi 11i) تغییر داد.

پوکو اف 3 با پردازنده ای جدید!

بنابراین اطلاعات، احتمال دارد نسخه جدید گوشی شیائومی پوکو اف 3 بر اساس تغییر نام گوشی از ردمی کی 40 پرو، در تراشه نیز بهبود یابد و آن را از اسنپدراگون 870 به اسنپدراگون 888 تبدیل نماید. اگر این تغییر در پردازنده پوکو اف 3 اعمال گردد، این گوشی به گروه با کیفیت ترین گوشی های اقتصادی شیائومی وارد می‌شود.

مرحله بعدی؛ پوکو اف 3 پرو

اگر تغییرات گفته شده به وقوع بپیوندند، باید به زودی منتظر گوشی پوکو اف 3 پرو (Xiaomi POCO F3 Pro) به عنوان جانشینی برای یکی از پرفروش ترین گوشی های شیائومی در سال 2020 بود. گوشی هوشمندی که با ویژگی های برتر خود در میان رقبا به آغاز راهی در تولید انبوه و گسترده انواع گوشی شیائومی پوکو یاری رساند: گوشی شیائومی پوکو اف 2 پرو (Xaiomi POCO F2 Pro).

مشخصات گوشی پوکو ام 4 پرو 5G

پیش از این تسک میران اطلاعاتی از گوشی پوکو ام 4 پرو 5G منتشر نموده بود. برای یادآوری باید گفت که این گوشی به عنوان ادامه ای برای گوشی های جدید میان رده شیائومی با نام ردمی نوت 11 5 جی (Xiaomi Redmi Note 11 5G) که به تازیگ در چین عرضه شده، می‌باشد. انتظار می‌رود گوشی پوکو ام 4 پرو 5G با مشخصاتی چون صفحه نمایش IPS LCD FHD، اندازه 6.6″، نرخ تازه سازی 90Hz و نیز دوربین سلفی 16MP در کنار دوربین های دوگانه 50MP+8MP وارد بازار شود.

همچنین گویا این گوشی مجهز به تراشه مدیاتک دیمنسیتی 810، با ظرفیت 8GB+128GB8، قابلیت شارژ سریع 33W برای باتری 5000mAh قیمتی مناسب تولید شود تا با سیستم عامل اندروید 11 و رابط کاربری MIUI 12.5 و حسگر انگشت کنار گوشی، برای کسانی که قیمت و کیفیت گوشی شیائومی را نقطه قوت آن می‌دانند، تجربه ای نوین خلق نماید.

منبعhttps://www.gizmochina.com/2021/11/08/poco-f3s-new-variant-may-launch-with-poco-m4-pro-5g-on-november-9

آیا این مطلب برایتان مفید بود؟

روی ستاره کلیک کنید تا به این مطلب امتیاز دهید!

میانگین امتیازها: 0 / 5. تعداد رای‌ها: 0

هیچ رای داده نشده، اولین نفر باشید!