گوشی های شیائومی 5 جی از گذشته تاکنون

5
(1)

حدود یکسال می‌شود که نسل پنجم اینترنت با نام اینترنت 5 جی به ایران رسیده است. با توجه به درخواست های بالای کاربران دنیای مجازی و برگزاری کلاس های آنلاین، اینترنت 5 جی به زودی در سراسر ایران قابل بهره‌برداری خواهد شد.

اهداف ورود اینترنت 5 جی به ایران

هدف های متنوعی برای ورود اینترنت 5 جی به عنوان نسل جدید اتصالات به ایران وجود دارد:

  1. افزوده شدن به پهنای باند و سرعت اینترنت
  2. صعود به مرحله بعدی اتصال اشیای هوشمند به شبکه اینترنت
  3. امنیتی بیشتر و عملکردی مطمئن تر

توجه و دسته بندی گوشی های 5 جی در تسک میران

با توجه به رشد روزانه اینترنت 5 جی در جهان تکنولوژی، گوشی های قدیمی تر و تلفن هایی که توانایی اتصال به این نسل اینترنت برای آن ها تعریف نشده است، نمی‌توانند به نسل تازه تر اینترنت متصل گردند.

از زمانی که اینترنت 5 جی به بهره برداری در کشورهای مختلف رسید، مطرح ترین کارخانه های ساخت گوشی درصدد قرار دادن این ویژگی منحصربه فرد در ساختار گوشی های خود برآمدند. یکی از موفق ترین این شرکت ها، شیائومی بوده که با طراحی گوشی هایی که نه تنها ظاهر زیبا، دوربین مناسب یا پردازنده و باتری قوی را در کیفیت ساخت گوشی های شیائومی مدنظر قرار داده، بلکه سرعت بالای اینترنت 5 جی را در برخی از جدیدترین گوشی های شیائومی، تعبیه ساخته است. تسک میران در این مطلب پرفروش ترین گوشی های شیائومی که از اینترنت 5 جی برخوردار شده‌اند، معرفی خواهد کرد:

اینترنت 5 جی از کدام گوشی ها با شیائومی همراه شدند؟

گوشی شیائومی می مکس 3-5 جی (Xiaom Mi Max 3 5G) نخستین گوشی این شرکت بود که در سال های نخستین ورود نسل پنجم در جهان تکنولوژی پا به عرصه گذاشت. تجربه شیائومی در تولید گوشی های 5 جی تنها به همین جا ختم نشد و سری شیائومی می 10 را نیز در برگرفت. گرچه تمام گوشی های این مدل تلفن های شیائومی به اینترنت 5 جی متصل نمی‌شدند، اما اکثریت از این نسل پرچم دار گوشی شیائومی توانستند بهترین سرعت اتصالی اینترنت را در ساختار خود قرار دهند.

گوشی های سری می 10 شیائومی که می‌توانند به اینترنت 5Gمتصل شوند، عبارتند از: گوشی شیائومی می 10 (Xiaomi Mi 10) ، شیائومی می 10 لایت (Xiaomi Mi 10 Lite)، شیائومی می 10 تی 5 جی (Xiaomi MiT 10 5G)، شیائومی می 10 تی پرو 5 جی (Xiaomi MiT 10 Pro 5G)، شیائومی می 10 پرو (Xiaomi Mi 10 Pro)، شیائومی می نوت 10 لایت  (Xiaomi Mi Note 10 Lite) و شیائومی می نوت 10 (Xiaomi Mi Note 10).

پیش بینی شیائومی از پیشرفت بالای اینترنت 5G در اولین نسل های پوکو یعنی گوشی پوکو اف 2 پرو (Xiaomi POCO F2 Pro) نیز مشهود گشت تا آن را به یکی از بهترین گوشی های شیائومی تبدیل سازد.

سری می 11 شیائومی و رشد اینترنت 5 جی

افزایش محبوبیت اینترنت 5 جی در سال 2021، شیائومی را به تولید گسترده آن در پرچم داران خود بیشتر ترغیب ساخت. بنابراین در ابتدای همین سال میلادی، انواع گوشی شیائومی پرچم دار با قابلیت اتصال به وای فای 6 و بلوتوث های 5.1 به بالا، با هدف برخورداری دستگاه از اینترنت 5G رونمایی و عرضه گشتند. این نسل جدید شامل گوشی‌ های شیائومی می 11 (Xiaomi Mi 11) و شیائومی می 11 آی (Xiaomi Mi 11i)، شیائومی می 11 اولترا (Xiaomi Mi 11 Ultra) و شیائومی می 11 لایت 5 جی (Xiaomi Mi 11 Lite 5G) بودند.

نتیجه چنین عرضه ای، افزایش درخواست گوشی های نسل پنجم نسبت به سالیان گذشته شد. بنابراین مدل گوشی های جدید شیائومی 11 تی (Xiaomi 11T)، شیائومی 11 تی پرو (Xiaomi 11T Pro) و شیائومی 11 لایت 5 جی/ان ای (Xiaomi 11 Lite 5G NE) برای گسترش گزینه های انتخابی مشتریان در 15 سپتامبر رونمایی شدند.   

ردمی نوت 10 پرو 5 جی؛ یکه تاز میان رده ها

تنها پرچم داران شیائومی نیستند که قابلیت اتصال به اینترنت پرسرعت 5 جی را دارند. چرا که با طراحی گوشی های جدید شیائومی در سال 2021 و همزمان با عرضه گوشی های نسل جدید 5 جی این کمپانی در اوایل سال جاری، میان رده ردمی نوت 10 پرو 5 جی (Xiaomi Redmi Note 10 Pro 5G) تکرو در اینترنت 5 جی هم رده های خود شناخته شد.

پیش از این نیز شیائومی تجربه ای مشابه در گوشی شیائومی ردمی نوت 9 تی (Xiaomi Redmi Note 9T) داشت و بر اساس ساختار آن اینترنت 5G را بر روی این دستگاه آزمایش کرده بود. بنابراین این میان رده ها علاوه بر قیمت مناسب، از امکاناتی چون طراحی نوین، رنگ های زیبا، دوربین های مدور و اینترنت پر سرعت، نیز بهره مند گشتند.

پوکوها برای بهترین سرعت

طراحی و ساخت گوشی های پوکو ایکس 3 جی تی (POCO X3 GT) ، پوکو ام 3 پرو 5 جی  (POCO M3 Pro 5G) و پوکو اف 3 (POCO F3) با اینترنت 5G نشان دهنده توجه شیائومی به علاقه مندان به بازی یا تماشای ویدئو و جست و جو در اینترنت است تا آنان را به سطح بالای لذت و سرعت هدایت نماید. بنابراین دارندگان این گوشی ها دیگر هراسی از قطع یا کم شدن سرعت اینترنت، هنگام بازی یا تماشای فیلم نخواهند داشت.

آینده اینترنت

شیائومی گوشی هایی که قرار بر تولید آن ها در آینده نزدیک یا دور می‌باشد، با ویژگی اینترنت 5 جی معرفی کرده است. از نمونه این تولیدات، می‌توان به گوشی شیائومی می میکس آلفا (Xiaomi Mi Mix Alpha) که تنها مدل مفهومی آن رونمایی شده و یا گوشی شیائومی میکس 4 (Xiaomi Mix 4) که احتمال بسیار زیاد تا پایان 2021 به بازار خواهد آمد، اشاره کرد.

با سرعت اینترنت قدم بردارید!

خوب یا عالی بودن یک گوشی تنها با کیفیت دوربین مناسب و تبدیل آن به بهترین گوشی شیائومی برای عکاسی یا بهترین پردازنده در گوشی های شیائومی مشخص نمی‌شود. بلکه عامل دیگری چون ساختار متناسب با سریع ترین اتصال اینترنت نیز می‌تواند یکی از مهم ترین عوامل در خرید گوشی شیائومی نیز محسوب گردد.

بنابراین و با توجه به رشد اینترنت 5G در آینده نزدیک در ایران، هنگام خریداری یکی از تلفن های شیائومی به اتصالات آن نیز توجه نمائید تا بتوانید برای سال های طولانی از گوشی خود با اینترنت 5 جی و گارانتی شیائومی استفاده کنید. مهمترین گوشی های شیائومی که تاکنون با اینترنت 5 جی به بازار آمده‌اند، در جدول زیر قابل مشاهده می‌باشند:

آیا این مطلب برایتان مفید بود؟

روی ستاره کلیک کنید تا به این مطلب امتیاز دهید!

میانگین امتیازها: 5 / 5. تعداد رای‌ها: 1

هیچ رای داده نشده، اولین نفر باشید!