بهترین گوشی های شیائومی در سال 2022

0
(0)

سال 2022 برای شیائومی، سالی پر کار بود. این مجموعه در حالی وارد سال 2022 شد که توانسته بود دررقابت با سامسونگ و اپل، یکی از سه گوشی پر فروش سال 2021 باشد. پس برای حفظ و ارتقا این رتبه، برنامه های جالبی داشت. در این متن به بررسی 5 مورد از بهترین گوشی های شیائومی در سال 2022 می‌پردازیم.

Xiaomi 12

شیائومی 12 سرگروه پرچمداران شیائومی در سال 2022 بود. این گوشی از چندین ماه قبل از معرفی، شایعات بسیاری را به همراه داشت. اما پس از معرفی و عرضه‌ی شیائومی 12، دیدیم با یک پرچمدار دوست داشتنی و مقرون به صرفه مواجه هستیم. کمتر کسی وجود دارد که خرید گوشی شیائومی 12 را در میان رقبای این گوشی، منطقی نداند.

طراحی شیک و ظریف گوشی پرچمدار شیائومی 12، قانون نانوشته‌‎ی ابعاد برزگ گوشی های پرچمدار را زیر پا گذاشت. این گوشی با یک فریم کوچک، باریک و مینیمال، تمام قدرتی که از یک گوشی پرچمدار خوب، مد نظر دارید را پیش روی شما می‌گذارد. از مشخصات گوشی پرچمدارXiaomi 12  باید به حضور پردازنده اسنپدراگون 8 نسل 1 اشاره داشت. این پردازنده برای اولین بار در گوشی شیائومی 12 به کار رفت که عملکردی بسیار سریع و روان از خود به نمایش گذاشت.

دوربین گوشی شیائومی 12 یک لنز اصلی 50 مگاپیکسلی ساخت شرکت لایکا در ترکیب با لنز واید 26 مگاپیکسل، اولترا واید 13 و حسگر ماکرو 5 مگاپیکسلی می‌باشد که این گوشی شیائومی را به یکی از بهترین گوشی ها برای عکاسی بدل کرد.

مشخصات کامل شیائومی 12

Xiaomi 12 Pro

بهترین گوشی شیائومی در سال 2022

در دنیای گوشی های پرچمدار، پسوندهای Pro، Plus و Ultra از این گواه دارند که قرار است امکانات بیشتری در اختیار شما قرار بدهند. شیائومی 12 به خودی خود یکی از بهترین گوشی های پرچمدار به شمار می‌آمد اما شیائومی با معرفی گوشی شیائومی 12 پرو، سقف انتظار از عنوان «بهترین گوشی شیائومی» را بالا برد.

طراحی ظاهری گوشی شیائومی 12 پرو، تفاوتی با سرگروه این مجموعه، یعنی شیائومی 12 ندارد. تنها کمی برزگ‌تر است. نمایشگر شیائومی 12 پرو 6.73 اینچ و از نوع LTPO AMOLED می‌باشد. کیفیت تصویر این گوشی شیائومی 1440 در 3200 پیکسل و تراکم پیکسلی 521 می‌باشد. بداین معنی که شیائومی 12 پرو پیشرفت قابل توجهی در صفحه نمایشگر دارد به نسبت شیائومی 12. قابلیت دالبی ویژن و روشنایی تصویر 1500 نیت هم از ویژگی‌های شیائومی 12 پرو است.

دوربین شیائومی 12 پرو از سه لنز 50 مگاپیکسل تولید شرکت لایکا می‌باشد. تصویر برداری با کیفیت در شب، از نقاط قوت این محصول است که در کنار پردازنده اسنپدراگون 8 نسل 1، شیائومی 12 پرو را به یکی از بهترین گوشی های شیائومی بدل کرده است.

به طور کلی شیائومی 12 پرو را می‌توان بهترین گوشی پرچمدار شیائومی 2022 دانست اگر از عمر باتری این گوشی چشم پوشی کنیم.

مشخصات کامل شیائومی 12 پرو

Xiaomi 12T

بهترین گوشی شیائومی 2022

شیائومی 12 تی یکی از بهترین و در عین حال مقرون به صرفه ترین گوشی های شیائومی به شمار می‌آید. این گوشی را می‌توانیم در لیست پرچمدارهای ارزان قیمت شیائومی در نظر بگیریم.

صفحه نمایش 6.67 اینچی AMOLED با رنگ‌های واقعی و کیفیت بالا، لذت استفاده از یک پرچمدار را برای شما ملموس‌تر می‌نماید. همچنین دوربین 108 مگاپیکسلی این گوشی، بسیاری از رقبا را به چالش می‌کشاند.

پردازنده‌ی شیائومی 12 تی، MediaTek Dimensity 8100-U  می‌باشد که از تست‌های متعددی سربلند بیرون آمده. هرچند می‌دانیم این پردازنده بر روی کاهش قیمت گوشی تاثیر زیادی داشته است.

مشخصات کامل گوشی شیائومی 12 تی

Xiaomi 12T pro

Best Xiaomi phones 2022

شیائومی با قیمتی نزدیک به شیائومی 12 پرو، عرضه شد. این گوشی با محوریت پردازنده و دوربین، رقبای خود را شوکه کرد. حتی در برخی موارد توانست رقیب بزرگی برای محبوبیت شیائومی 12 پرو باشد.

طراحی این گوشی نشان از هم خانواده بودن با شیائومی 12 دارد اما تغییراتی در ماژول دوربین، جلوه‌ی مدرن‌تری به گوشی شیائومی 12 تی پرو بخشیده.

پردازنده گوشی Xiaomi 12T Pro در حقیقت بهترین پردازنده حال حاضر شرکت کوالکام، یعنی Snapdragon 8+ Gen 1می‌باشد. حضور این تراشه، گوشی شیائومی 12 تی پرو را برای انجام بازی های سنگین، وبگردی و استفاده از اپلیکیشن‌ها متعدد و پیچیده، مناسب ساخته است.

نقطعه قوت دیگری که برای شیائومی 12 تی پرو لحاظ شده، دوربین این گوشی بالارده است. لنز 200 مگاپیکسلی با دیافراگم 1.7، هیچ حرفی باقی نمی‌گذارد. زوم در این گوشی شیائومی، یکی از دست‌آوردها تازه‌ی شیائومی است که افت کیفیت در هنگام زوم اتفاق نمی‌افتد.

شاید بتوانیم بعد از شیائومی 12 پرو، این گوشی را بهترین گوشی شیائومی بدانیم.

مشاهده مشخصات فنی Xiaomi 12T Pro

Poco F4 GT

هر زمانی که صحبت از بهترین گوشی های هوشمند باشد، قدرت پردازش بالا مد نظر قرار می‌گیرد. گوشی که در انجام بازی های سنگین، هنگ نکند و حرارتش بالا نرود. گوشی که تا مدت‌ها شاهد افت عملکرد پردازنده‌اش نباشیم. البته همخوانی پردازده مرکزی با کارت گرافیک و سایر اجزا نیز اهمیت بالایی دارد.

گوشی گیمینگ پوکو F4 جی تی، همان گزینه‌ای است که توانسته تمام استانداردهای پردازنده‌ی خوب را کسب نماید. این گوشی گیمینگ شیائومی توانست علاوه بر آزمون‌ها و تست‌های رایج گوشی های موبایل، ضایت مخاطبان را نیز به دست بیاورد. مخصوصاً از سمت گیمرها!

بهترین گوشی گیمینگ شیائومی

شیائومی برای پردازنده این گوشی، به سراغ همان انتخاب موفق شیائومی 12، یعنی اسنپدراگون 8 رفته است. این پردازنده مرکزی در همسویی با پردازنده گرافیکی Adreno 730 به خوبی عمل می‌کند. به همین دلیل شما می‌توانید تمام بازی‌ های سنگین مانند کالاف دیوتی را به سادگی، سریع و بدون هنگ و افت کیفیت در گوشی شیائومی Poco F4 GT به اجرا درآورید.

برخلاف انتظار، شیائومی Poco F4 GT گوشی ضمختی نیست و طراحی ظریف و زیبایی دارد. خطوط پشت بدنه و تریگرهای جهنده، نمایی در خور یک گوشی گیمینگ را به پوکو اف4 جی تی بخشیده. با بررسی دقیق مشخصات پوکو اف 4 جی تی، توجه می‌شویم که بهترین گوشی گیمینگ شیائومی، همین محصول می‌باشد.

مشخصات کامل Poco F4 GT

این لیست تنها شامل 5 مورد از بهترین گوشی های شیائومی در سال 2022 است. بی‌شک گزینه‌های دیگری در میان گوشی های میان رده وجود دارند که در رده بندی خود و در مقایسه با رقیبان هم قیمت، حرف‌های زیادی برای گفتن دارند. برای مثال، گوشی شیائومی ردمی نوت 11 پرو پلاس 5جی (Xiaomi Redmi Note 11 Pro+ 5G) را می‌توان بهترین گوشی میان رده شیائومی دانست.

شیائومی سال 2022 را بسیار پر کار و پر افتخار گذراند. شاید تولیدات این سال شیائومی را بتوان تا مدت‌ها به عنوان بهترین گوشی های شیائومی دانست، لکن شیائومی از همین حالا نگاه ما را به سمت گوشی های سال 2023 خود، جذب نموده است.

آیا این مطلب برایتان مفید بود؟

روی ستاره کلیک کنید تا به این مطلب امتیاز دهید!

میانگین امتیازها: 0 / 5. تعداد رای‌ها: 0

هیچ رای داده نشده، اولین نفر باشید!