تفاوت شیائومی می 11 لایت با سامسونگ گلکسی اس 21 5 جی

تفاوت شیائومی می 11 لایت با سامسونگ گلکسی اس 21
0
(0)

با توجه به اختلاف قیمت این دو گوشی با یکدیگر، شاید قیاس خیلی درستی نباشد، اما بنا به در خواست کاربران عزیز بررسی تفاوت شیائومی می 11 لایت با سامسونگ گلکسی اس 21 انجام شده است. از آن جا که با حرکت رو به ‌جلوی تکنولوژی، هر روز گوشی‌ های جدیدی تولید می‌‌شوند، تولید جدیدترین گوشی های شیائومی نشان دهنده‌ی همگام بودن شرکت شیائومی با علم و فنآوری و همراه با گسترش نیازهای مخاطبان است. گارانتی رسمی شیائومی نیز در کنار این ویژگی‌ها، تجربه‌ی داشتن یک گوشی جدید و بروز را برای مخاطبان لذت بخش می‌کند.

شیائومی می 11 لایت با سامسونگ گلکسی اس 21
شیائومی می 11 لایت و سامسونگ گلکسی اس 21

شیائومی می 11 لایت؛ خاص، جدید و پرفروش

یکی از جدیدترین مدل گوشی‌ های شیائومی شیائومی می 11 لایت(Xiaomi Mi 11 Lite)است که در تاریخ 17 آپریل2021 به بازار آمد. این گوشی به همراه جدیدترین مدل سری می 11 شیائومی، عرضه شد و خیلی زود در دسته‌ی پرفروش‌ ترین گوشی های شیائومی در سال 2021 قرار گرفت، اما گوشی شیائومی برای رسیدن به این جایگاه مسیری طولانی در رقابت داشته است؛ چرا که باید با یکی از محصولات سامسونگ یعنی گلکسی اس 21/5 جی Samsung Galaxy S215G رقابت می کرده است. در این مطلب فرق بین شیائومی می 11 لایت و سامسونگ گلکسی اس 215G بررسی می شود.

XIAOMI MI 11 LITE VS SAMSUNG GALAXY S21

تفاوت شیائومی می 11 لایت با سامسونگ گلکسی اس 21 5 جی

زمان عرضه ی دو گوشی هوشمند از دو برند محبوب

گوشی شیائومی مدل می 11 لایت به همراه دیگر گوشی‌ های سری شیائومی می 11 یعنی گوشی شیائومی می 11 لایت 5G  و شیائومی می 11 اولترا معرفی و حدود 2 هفته بعد در تاریخ دوم آپریل 2021 به بازار آمدند. اما جدیدترین تلفن سامسونگ با نام گلکسی اس 21 5G در تاریخ 29 ژانویه 2021 در کنار دیگر مدل های این خانواده یعنی اس +21 5G و اس 21 اولترا5G به بازار آمد.

صفحه نمایش هایی نزدیک به هم

شیائومی می 11 لایت به عنوان آخرین مدل گوشی شیائومی می در 2021 از خانواده‌ ی پرچمداران به بازار آمده، صفحه نمایشی با اندازه‌ی 6.55″  با یکی از بهترین های کیفیت صفحه نمایش گوشی های شیائومی FHD+ AMOLED Dotisplay تولید شده است. رزولوشن 2400×1080  و تراکم پیکسلی 402 ، نرخ نوسازی زیاد یعنی 60/90Hz در گوشی شیائومی مدل می 11 لایت نشان دهنده‌ی این موضوع است.

در حالی که سامسونگ اس 21 5G  نمایشگر Dynamic AMOLED با رزولوشن مشابه گوشی شیائومی 11 لایت یعنی2400×1080 ، تراکم پیکسلی 421 و نرخ تازه‌سازی120HZ تولید شده که این میزان تازه‌سازی پیش از این در گوشی شیائومی پوکو ایکس 3(Xiaomi POCO X3) دیده شده بود.

جمع بندی: با وجود بالا بودن نرخ تازه سازی در گوشی سامسونگ و پشتیبانی از HDR10+ این گوشی صفحه نمایش بهتری دارد. اما قدرت شیائومی در نمایش یک میلیارد رنگ نسبت به سامسونگ که تنها در یک لحظه 16  میلیون رنگ را نشان می‌دهد، بیشتر است.

صفحه نمایش

مقاومت صفحه نمایش

برای آن که از میزان آسیب‌ پذیری سقوط تصادفی گوشی شیائومی می 11 لایت شما جلوگیری شود، در این گوشی از محافظ صفحه گوریلا گلس 5 استفاده شده، برای قفل گشایی نیز حسگر اثرانگشت در کنار گوشی و حسگر تشخیص چهره بر گوشی تعبیه شده است.

گوشی سامسونگ که دارای حسگر تشخیص چهره می‌باشد، حسگر اثر انگشت را زیر نمایشگر قرار داده تا باز کردن قفل برای کاربر را ساده نماید. برای محافظت از نمایشگر گوریلاگلس ویکتوس بر روی گوشی سامسونگ اس 21 نصب کرده است.

جمع بندی:اگرچه گوشی شیائومی و سامسونگ هر دو حسگر اثر انگشت و تشخیص چهره و محافظ صفحه نمایش گوریلاگلس دارند، اما محافظ سامسونگ با درجه ویکتوس نسبت به شیائومی بهتر است.

سیستم عامل مشترک و رابط کاربری متفاوت

رابط کاربری گوشی های شیائومی از قدیمی ترین تا جدیدترین گوشی های شیائومی، MIUI  بر پایه ی اندروید بوده و هست. در زمان عرضه‌ی گوشی شیائومی می 11 لایت،MIUI 12 و اندروید 11 موجود بود؛ اگر اکنون قصد خرید گوشی شیائومی می 11 لایت را دارید با بروزرسانی رابط کاربری به MIUI 12.5 از امکانات جدیدتر در گوشی هوشمند خود برخوردار خواهید شد. سامسونگ نیز سیستم عامل اندروید 11 را برای گوشی های خود برگزیده و گلکسی اس 21 را با رابط کاربری مخصوص خود یعنی One UI با نسخه ی 3.1 به بازار فرستاد.

جمع بندی: هر دو گوشی با اندروید 11 همراه شده‌ و از لحاظ رابط کاربری تقریبً یکسان عمل می‌کنند.

تفاوت بزرگ در پردازش

پردازنده

گوشی سامسونگ پردازنده ی کوالکام اسنپدراگون 888 5G با پردازش 5 هسته ای دارد و برای گرافیک از MAIL-G78 MP14 برخوردار است. درحالی که پردازنده‌ی شیائومی می 11 لایت کوالکام اسنپدراگون 732G درکنار GPU آدرنو 618 است. جمع بندی: با این توضیحات پردازنده سامسونگ قدرت بالاتری نسبت به شیائومی دارد، اما شیائومی می 11 لایت برای بازی مناسب تر است.

تنوع حافظه؛ انتخاب بیشتر

با عرضه ی شیائومی می 11 لایت 64/4 گیگ، 64/6گیگ، 128/6گیگ، 128/8گیگ، شیائومی در قسمت حافظه انتخاب های زیادی قرار داده و تنوع را برای فروش گوشی شیائومی می 11 لایت در بازار ایجاد نموده است. همچنین وجود دو جایگاه سیم کارت اجازه می دهد تا خریدارن گوشی شیائومی علاوه بر استفاده از حافظه ی داخلی گوشی می 11 لایت از حافظه ی جانبی در یکی از دو درگاه سیم کارت نیز استفاده نمایند.

در صورتی که گوشی سامسونگ تنها با دو ظرفیت 128 و 256 گیگ حافظه در کنار رم 8 گیگ و بدون جایگاه حافظه جانبی و سیم کارت دوم تولید شده است.

جمع بندی: اگرچه سامسونگ دو ظرفیت بالا را برای گوشی خود انتخاب کرده است، اما خریدار گوشی شیائومی می‌تواند با وجود تنوع ظرفیت ها و استفاده از حافظه ی جانبی، خق انتخاب بیشتری داشته باشد.

حافظه

باتری لیتیوم یون یا لیتیوم پلیمر

باتری گوشی شیائومی می 11 لایت لیتیوم پلیمر 4250mAh با شارژ سریع 33 وات است و سامسونگ اس 21 5G 4000mAh با شارژ سریع 25 وات و جنس لیتیوم یون را برای باتری خود برگزیده است.

برای اطلاع از انواع باطری می‌تواند این مطلب را مطالعه کنید.

جمع بندی: با وجود برابر بودن تقریبی باطری گوشی شیائومی و سامسونگ از نظر ظرفیت و شارژ سریع نزدیک،  باطری لیتیوم پلیمر گوشی شیائومی کیفیت بهتری دارد.

یکسان بودن کیفیت دوربین اصلی

دوربین اصلی 64MP و دو دوربین12MP سامسونگ بوده که اجازه ی فیلمبرداری 8K  را می دهد. گوشی شیائومی 11 لایت نیز از سه دوربین تشکیل 64MP، 8MP و 5MP و کیفیت فیلمبرداری4K ساخته شده و این شاید دلیلی برای تبدیل آن به یکی از ارزانترین گوشی های شیائومی در میان پرچمداران باشد.

جمع بندی: برابر بودن دوربین اصلی گوشی سامسونگ و شیائومی کمی انتخاب را دشوار می‌کند. همچنین کیفیت بالاتر دوربین عکاسی با فوق عریض سامسونگ این تردید را بیشتر می‌نماید. اما اگر طرفدار عکاسی سلفی هستید، گوشی شیائومی کیفیت بهتری در این زمینه ارائه می‌دهد.

کیفیت دوربین

گوشی شیائومی می 11 لایت5G؛ ادامه‌ی راه شیائومی می 11 لایت

گوشی شیائومی می 11 لایت با مهم ترین قابلیت هایی که ذکر شد تاکنون توانسته در رتبه ی پرفروش ترین گوشی های شیائومی و جهان قرار بگیرد. این ویژگی ها با وجود شتاب سنج، حسگر مجاورتی، موتور خطی، نورسنج تصمیم برای خرید گوشی شیائومی می 11 لایت را آسان‌تر می نماید. ممکن است ساختار  5Gدر گوشی سامسونگ اس 21 5G شما را در انتخاب گوشی شیائومی 11 لایت دچار تردید نماید، اما نباید فراموش کرد که شیائومی می 11 لایت (Xiaomi Mi 11 Lite 5G) 5G نیز برای مناطقی که از اینترنت 5G بهره‌مندند، تولید شده است.

جمع بندی: با وجود آن که گوشی شیائومی می 11 لایت از قابلیت اینترنت 5G برخوردار نیست، اما مدل می 11 لایت 5G این فقدان را برای کسانی که به دنبال چنین سرعتی هستند، جبران می‌نماید. اما باید توجه داشت که  5G بودن یک گوشی، قیمت را گرانتر می‌نماید.

تفاوت شیائومی می 11 لایت با سامسونگ گلکسی اس 21

مشخصات دیگر

دیگر تفاوت شیائومی می 11 لایت و سامسونگ اس 21 5G نوع بلوتوث آن ها است. در گوشی پرچمدار شیائومی بلوتوث5.1  و در گوشی ساسونگ 5.0 استفاده شده است. گرچه گوشی های سری ردمی شیائومی نظیر شیائومی ردمی نوت 8 پرو (Xiaomi Remi Note 8 Pro) رادیو داشتند، اما اکثر پرچمداران شیائومی از رادیو برخوردار نیستند که این یکی دیگر از فرق های شیائومی 11 لایت در برابر سامسونگ است. تفاوت دیگر در رنگ گوشی هایست که شیائومی می  11 لایت در رنگ های Boba Black،Peach Pink  و Bubblegum Blue و سامسونگ  گلکسی اس 21  5Gبه رنگ های Phantom Gray، Violet Phantom، Phantom White وPhantom Pink تولید شده است.

تفاوت شیائومی می 11 لایت با سامسونگ گلکسی اس 21

جمع بندی: بنابراین بلوتوث شیائومی 11 لایت نسخه ی بهتری نسبت به سامسونگ دارد، اما از نظر تنوع رنگ و وجود رادیو در سامسونگ آن را ویژه تر کرده است.

قیمت های بهترین گوشی های 2021 چقدر است؟

شیائومی می 11 لایت یکی از پرچمداران شیائومی است که با حافظه های متفاوت به بازار آمده است.

جهت اطلاع از قیمت گوشی های جدید شیائومی اینجا کلیک کنید.

گوشی سامسونگ گلکسی اس 21 5G نسبت به گوشی شیائومی می 11 لایت حدود 12 میلیون تومان قیمتی بالاتر دارد و این خود یکی از عوامل تأثیرگذار در انتخاب گوشی شیائومی از نظر کاربران می‌باشد.

جمع بندی: به طور کلی قیمت گوشی شیائومی می 11 لایت نسبت به سامسونگ اس 21 5G پائین تر است و همین می‌تواند دلیلی بر انتخاب آن برای کسانی باشد که به دنبال یک پرچمدار با ویژگی های مناسب و قیمت ارزان هستند.

تفاوت شیائومی می 11 لایت با سامسونگ گلکسی اس 21

منابع

https://taskmiran.com/mi-11-lite-6gb-128gb

https://www.samsung.com/us/smartphones/galaxy-s21-5g/highlights/?modelCode=SM-G991UZVAXAA

آیا این مطلب برایتان مفید بود؟

روی ستاره کلیک کنید تا به این مطلب امتیاز دهید!

میانگین امتیازها: 0 / 5. تعداد رای‌ها: 0

هیچ رای داده نشده، اولین نفر باشید!