نبرد دوربین گوشی‌های شیائومی با دوربین فیلم برداری

5
(1)

شرکت های سازنده گوشی های هوشمند، به دل تمام ابزارهای تکنولوژی زدند و با جادوی مینیمال بودن، همواره محبوبیت و کارآمدی خود را تثبیت نموده‌اند. قابلیت تصویربرداری و عکاسی گوشی های موبایل،برای مثال، دوربین گوشی های شیائومی در ابتدا قرار نبود از وظایف اصلی آن‌ها باشد. بنابراین توقع بالایی از دوربین گوشی ها، وجود نداشت. افراد، برای عکاسی و فیلم برداری، حتی در سطح غیرحرفه‌ای نیز، گوشی های تلفن همراه را در لیست انتخاب‌های خود قرار نمی‌دادند. اما ارتقای بعضی ویژگی‌ها در گوشی های هوشمند، امکان ارتقای سطح کیفیت دوربین گوشی های موبایل را نیز فراهم آورد. ویژگی‌هایی مانند صفحه نمایش های بزرگ، رزولوشن بالاتر، پردازنده های قدرتمند تر و …

حالا این ابزار جانبی و کم اهمیت گوشی های هوشمند، به یکی از اصلی ترین میدان‌های رقابت میان برندهای گوشی موبایل تبدیل شده است. افرادی که قصد خرید گوشی موبایل دارند، سوالاتی مانند «تعداد پیکسل دوربین»، «تعداد و انواع لنز ها»، «سرعت فیلم برداری» و «کیفیت فیلم برداری دوربین گوشی» را به عنوان اصلی ترین پرسش های قبل از خرید گوشی قرار می‌دهند. در نتیجه دوربین گوشی های هوشمند، به تبع رقابت با سایر برندهای گوشی موبایل، حالا به رقابت با دوربین های عکاسی و فیلم برداری می‌پردازند.

دوربین گوشی های شیائومی کجای این رقابت ایستاده است؟

شیائومی برند جوانی است که با افزایش کیفیت در ازای قیمت هایی پائین تر از سایر رقبا، توانست در میان برندهای قدیمی‌تر و ابرقدرت گوشی موبایل، دیده شود. پس از گذشت مدت کوتاهی، شیائومی با جسارت در انتخاب ویژگی های گوشی ها، توانست رقابت را مهیج تر کند. کیفیت دوربین و لنزهای متنوعی که بر روی گوشی های شیائومی شاهدشان بودیم، توانستند چندی از حریفان را کنار بزنند. شیائومی درک درستی از ترکیب بندی لنزهای گوشی دارد. شیائومی با برگزاری فستیوال های فیلم و عکس، توانسته مخاطبان را در رابطه با کیفیت دوربین گوشی های شیائومی متقاعد نماید.

گوشی شیائومی مناسب عکاسی و فیلم برداری

برای ویرایش عکس‌ها و طراحی‌های گرافیکی خود، یک قلم هوشمند شیائومی نیاز دارید؟

با دوربین گوشی های شیائومی می‌شود فیلم برداری حرفه‌ای انجام داد؟

شیائومی در سه بخش مختلف قدرت و خلاقیت خود را افزایش داده تا تصاویر و ویدئوهای ثبت شده با دوربین گوشی ها، رضایت بخش باشد.

قدرت فنی لنزها

شیائومی در تعداد لنز دوربین گوشی ها، همواره دست و دلباز بوده و در انتخاب لنز ها نیز، خلاقیت به خرج داده است. گاهی به سراغ لنزهای سامسونگ می‌رود و گاهی از حسگرهای سونی بهره می‌برد. رزولوشن، تعداد رنگ‌هایی که نمایش می‌دهد، اندازه‌ی لنزهای دوربین و اندازه‌ی دیافراگم، مواردی هستند که برتری های دوربین شیائومی را اثبات می‌کنند. شما با شناخت هر یک از این اجزا و نحوه‌ی عملکرد آن ها، می‌توانید بهترین نتیجه ها را کسب نمائید.

نرم افزارهای دوربین شیائومی

منوی امکانات دوربین گوشی شیائومی

شیائومی امکاناتی برای بخش دوربین در نظر گرفته است که تا حد ممکن نیاز به برنامه های ویرایش عکس و تدوین فیلم، کاهش دهد. برای مثال، دسترسی های گسترده تنظیمات اصلاح رنگ و نور فیلم ها و عکس ها، در منوی مربوط به ویرایش، دردسترس است.

در بخش «بیشتر» یا «More» دوربین شیائومی، امکاناتی مانند ضبط تایم لپس، اسلوموشن و پاناروما، به عنوان آپشن‌های ابتدایی فیلم برداری در اختیار خریداران گوشی شیائومی قرار گرفته است. البته که توانایی ادیت های پیش فرض و از پیش آماده شده‌ای را در بهش VLOG وجود دارد. بنابراین، برای تولید محتوای ویدئویی، می‌توانید بر همین امکانات متکی باشید.

پردازنده‌ای آماده‌ی تدوین ویدئو با گوشی

سری به لیست گوشی های مناسب عکاسی تسک میران بزنید. ملاحظه می‌کنید که با توجه به زمان عرضه و قیمت گوشی، شیائومی بهترین پردازنده ممکن را برای این گوشی ها برگزیده. اما کمتر کسی هنگام انتخاب گوشی شیائومی مناسب عکاسی و فیلم برداری، به قدرت پردازنده اهمیت می‌دهد. هرچند توانایی چیپست های شیائومی فقط برای بازی های گوشی موبایل، مورد توجه است، اما پردازنده های گوشی های پرچمدار یا گیمینگ، توان پردازش سنگین ترین برنامه های تدوین ویدئو را دارند.

با گوشی های هوشمند شیائومی، رقیبان به گرد پای شما نمی‌رسند

فرقی ندارد که شما تولید کننده محتوای ویدئویی برای اینستاگرام باشید یا خبرنگار و یا حتی تدوینگر. آن چیزی که شما را متمایز می‌سازد، انتخاب بهترین سوژه ها و از دست ندادن آن‌ها است. ممکن است سوژه مناسب شما زمانی پیش رویتان قرار بگیرد که دوربین فیلم برداریتان همراهتان نیست. در این صورت، شما امتیاز این رقابت را به دوربینتان می‌بازید.

سنگینی تجهیزات عکاسی و قیمت بالای آن‌ها، سبب می‌شود تا شما همیشه دوربینتان را همراه نداشته باشید. در حالی که بیشترین زمانی که برای دسترسی پیدا کردن به دوربین گوشی شیائومی خود نیاز دارید، تنها چند ثانیه است. از سوی دیگر، امکان نصب برنامه های تدوین ویدئو، از ساده‌ترین تا حرفه‌ای ترین، مانند برنامه های ادوبی، بر روی این گوشی ها، وجود دارد. بنابراین می‌توانید بلافاصله پس از فیلمبرداری، در هر زمانی و هر مکانی، ویدئوها را با گوشی شیائومی، تدوین و در سریع‌تر از سایرین، منتشر نمائید.

به نظر می‌رسد برای گوشی های شیائومی فقط در انتظار خلاقیت شما هستند تا برتری خود را نسبت به دوربین های حرفه‌ای اثبات کنند.

آیا این مطلب برایتان مفید بود؟

روی ستاره کلیک کنید تا به این مطلب امتیاز دهید!

میانگین امتیازها: 5 / 5. تعداد رای‌ها: 1

هیچ رای داده نشده، اولین نفر باشید!