بررسی 35000 برنامه، و پاک کردن بالای 12000 برنامه در گوشی های شیائومی

0
(0)

از ابتدا تا پانزدهم آگوست سال 2021 میلادی، فروشگاه برنامه‌های شیائومی Xiaomi App Store  مرحله‌ی دوم امنیت‌سازی و نیز حذف برنامه‌های دارای مشکل خود را برای امنیت هر چه بیشتر گوشی های شیائومی آغاز کرد.

گوشی های شیائومی

یافتن مشکل و برطرف نمودن آن

براساس این اقدام ، برنامه‌های امنیتی بررسی شدند و برخی از آنان حذف شدند. بنابراین فعالیت مرحله‌ی دوم امنیتی در این بازه‌ی زمانی به دو دسته تقسیم می‌گردد:

  • بررسی امنیت 35000 برنامه نصب شده و یافتن 12487 برنامه کبا خطر امنیتی در  گوشی شیائومی.
  • تشخیص خطر در حدود 1630 برنامه و حذف 772 برنامه از میان آن‌ها از طریق  ساختار ترکیبی از شناسایی مشکل  و استراتژی برطرف نمودن آن در گوشی های شیائومی تحت عنوان “برنامه‌ی راهنمای تطبیقی مشکلات رایج”.
گوشی های شیائومی

شناسایی برنامه‌هایی با کاربرد کم‌تر

در فروشگاه برنامه‌های شیائومی، 13280 برنامه که مدت زمانی طولانی در قفسه‌ی برنامه‌های بدون آپدیت و به روز رسانی قرار گرفته بودند، یا  اطلاعات پیشرفته یا وضعیت‌های عملی آن ها غیرطبیعی می‌نمود و نیز هنگام جست‌وجوی نام آن‌ها، خطر امنتی کاربران را تهدید می‌کرد، حذف شدند.

امنیت بیش‌تر گوشی های شیائومی

همچنین، فروشگاه برنامه های شیائومی با دیدگاهی امنیتی، تشخیص خودکار و امتحان دوباره‌ی هر برنامه، جهت امنیت گوشی های شیائومی به روز رسانی شده است. این قابلیت به کاربر گوشی شیائومی اجازه می‌دهد تا خطرات پنهان یا مشکلات امنیتی در برنامه‌ها را به موقع متوجه شده و با راهنمایی کاربر، نسبت به رفع آن اقدام نماید.

مرحله‌ی سوم  تشخیص

گوشی های شیائومی

در 16 آگوست نیز اپ استور شیائومی با سومین مرحله‌ی تشخیص مشکلات در برنامه‌های گوشی شیائومی، رونمایی شد که انتظار می‌رود 30000 برنامه را در مجموعه‌ی خود مورد بررسی قرار دهد.

منبع

آیا این مطلب برایتان مفید بود؟

روی ستاره کلیک کنید تا به این مطلب امتیاز دهید!

میانگین امتیازها: 0 / 5. تعداد رای‌ها: 0

هیچ رای داده نشده، اولین نفر باشید!