نخستین تصویر مفهومی از سری گوشی‌های شیائومی 12

0
(0)

در پایان امسال جدیدترین پرچم دار شیائومی رونمایی می‌شود. پیش از این خبر طراحی گوشی جدیدی از شیائومی در تابستان سال 2021 و هم زمان با حذف نام می از شیائومی شنیده شد. در این خبر اعلام شد که شیائومی 12 (Xiaomi 12) جدیدترین گوشی شیائومی از دسته پرچم دارها می‌باشد. بر اساس رونمایی های سالیان گذشته این شرکت چینی، به نظر می‌رسد گوشی مدل جدید شیائومی در پایان سال میلادی جاری در هند نمایش داده شود. از طرفی احتمالاً معرفی رسمی این گوشی هوشمند در نیمه ماه دسامبر باشد. به این معنا که بین ماه فوریه و حتی مارس سال آینده باید منتظر گوشی شیائومی 12 در اروپا بود.

تصویر مفهومی گوشی شیائومی 12

طرح اولیه گوشی شیائومی 12 بر چه اساس است؟

در حال حاضر در مورد تصویر احتمالی از شیائومی 12 اطلاع زیادی موجود نیست. گرچه این موضوع طراحان گرافیک را از فعالیت باز نمی‌دارد، همان‌گونه که «جرمین اسمیت» طراح مفهومی را در خلق تصویر از گوشی شیائومی 12 متوقف نکرده است. طرح مفهومی که او از شیائومی 12 خلق کرده بر اساس پتنتی می‌باشد که سال گذشته برای تولید گوشی هوشمند با دوربین زوم به شیائومی اهدا گشت و نمونه آن در خبری پیش از این توسط نمایندگی تسک میران منتشر شد.

صفحه نمایشی با گوشه های گرد در شیائومی 12

طراحی این گوشی با صفحه نمایشی دارای کناره های منحنی همراه است که آن را برجسته می‌نماید. گوشه های نمایشگر گردتر شده‌اند، همچنین این طراحی می‌تواند تِرِند گوشی های شیائومی در سال 2022 باشد. البته با توجه به توئیتی که از Ice University به دست آمده به نظر می‌آید گوشی گلکسی اس 22 پلاس هم گوشه های منحنی داشته باشد.

تصویر مفهومی گوشی شیائومی 12

تقارن کم تر در شیائومی 12

گویا شیائومی حفره های کوچک را بر صفحه نمایش شیائومی 12 قرار خواهد داد. به نظر می‌رسد لبه ها کاملاً متقارن ساخته نشوند؛ یعنی در کنار گوشی، صفحه نمایش بسیار باریک باشد، اما همچنان قسمت پائین گوشی که به چانه گوشی مشهور است قابل دیدن بماند و همچنین سمت چپ بالای گوشی فضایی برای جای دادن دوربین سلفی تعبیه گردد.

چالش جدید شیائومی: دوربین زیر صفحه نمایش

«جرمین» این نکته را که احتمال تولید بیشتر گوشی های شیائومی در سال 2022 با دوربین سلفی زیر صفحه نمایش وجود دارد، در طراحی خود لحاظ کرده است. در نتیجه در طراحی خود دوربین زیر صفحه نمایش را مانند گوشی شیائومی میکس 4  (Xiaomi Mix 4) طراحی کرده است.

شیائومی 12 بدون هیچ دکمه ای

در تصویرسازی پتنت شیائومی 12 دکمه ها و اتصالات قابل دیدن نیستند. با این وجود، احتمال دارد اتصالات و دکمه ها که در زمان عرضه این گوشی بر روی نمایشگر یا بدنه تعبیه گردند.

تصویر مفهومی گوشی شیائومی 12

دوربین 200MP یا 50MP ؟

در بدنه پشتی طرح مفهومی شیائومی 12، سیستم دوربین مرکزی غول پیکری بسیار مشخص است. در این نمونه، بزرگ تر بودن دوربین بالایی از دو دوربین دیگر در ساختاری سه گانه دیده می‌شود. دوربین بالایی به عنوان دوربین اصلی و به طور واضح زیر دوربین زاویه دید فوق عریض قرار دارد. این ساختار همچنین شامل لنز پریسکوپ زوم شده و در دایره پائینی آن فلش LED نیز قرار گرفته است.

تصویر مفهومی گوشی شیائومی 12

حدسیات در مورد کیفیت این جدیدترین پرچم دار شیائومی بسیار است. برخی می‌گویند شیائومی 12 ممکن است نخستین گوشی هوشمند این شرکت باشد که از دوربین 200MP جدید سامسونگ استفاده می‌کند. در خبری دیگر که از DCS منتشر شده، شاید دوربین های دیگر (لنزهای زاویه دید فوق عریض و تله فوتو پریسکوپ) حسگرهای 50MP باشند و شیائومی 12 به جای استفاده از حسگر 200MP در هر سه دوربین از کیفیت 50MP بهره ببرد.

منبع

https://www.gizchina.com/2021/10/20/first-look-at-the-xiaomi-12-series-special-design/

اخباری تازه از گوشی شیائومی 12 و گوشی جدیدی با نام شیائومی میکس 5

به تازگی اخباری به دست آمده که حاکی از تولید انبوه نسل بعدی گوشی های پرچم دار شیائومی است. تسک میران بر طبق اطلاعات به دست آمده از برخی منابع زمان عرضه گوشی شیائومی 12 را حداقل یک ماه پیش از شیائومی 12 پرو و شیائومی 12 اولترا اعلام نمود. همچنین کارشناسان از طراحی شیائومی میکس 5 (Xiaomi Mix 5) به عنوان نسل بعدی میکس ها سخن گفته‌اند.

شیائومی رقیب تولید سامسونگ

با توجه به تولید انبوه گوشی های شیائومی، به نظر می‌رسد این شرکت راه سامسونگ را برای تولیدات بیشتر دنبال می‌نماید. به گفته دیجیتال چت استیشن، گویا گوشی جدید شیائومی، که از آن با نام شیائومی 12 یاد می‌کنند، در این ماه وارد بازار می‌شود. یعنی حدود دو هفته پس از رونمایی گوشی های سری شیائومی ردمی نوت 11.

تصویر سمت چپ گوشی سامسونگ و تصویر سمت راست گوشی شیائومی می‌باشد

شیائومی 12 زودتر از 12 پرو و 12 اولترا به بازار می‌آید!

بر طبق نظرات و اخبار شنیده شده، باید انتظار ورود گوشی شیائومی 12 به بازار چین در ماه دسامبر امسال را داشته باشیم. همچنین باید در ابتدای لیست فروش جهانی جدیدترین و بهترین گوشی های شیائومی در سال 2022، گوشی شیائومی 12 و احتمالاً گوشی های شیائومی 12 اولترا و شیائومی 12 پرو را کمی پائین تر قرار دهیم.

تصویر احتمالی از صفحه‌نمایش شیائومی 12

دلیل این پیش بینی، معرفی شیائومی می 11 اولترا (Xiaomi Mi 11 Ultra) سه ماه پس از عرضه گوشی شیائومی می 11 (Xiaomi Mi 11) می‌باشد. بنابراین، احتمال پیروی از چنین جدولی برای گوشی های سری 12 شیائومی نیز وجود دارد.

گوشی شیائومی می 11 اولترا

طراحی شیائومی میکس 5 آغاز شد!

علاوه بر این، دیجیتال چت استیشن از طراحی نسل جدید شیائومی میکس با نام شیائومی میکس 5 (Xiaomi MIX 5) خبر داده است. دلیل این طراحی موفقیت گوشی شیائومی میکس 4 (Xiaomi MIX 4) میان بهترین گوشی های شیائومی در سال 2021 در چین بوده است. احتمال دارد گوشی جدید میکس در سالگرد میکس 4 رونمایی شود، اما باید بررسی نمود که گوشی شیائومی میکس 5 مانند مدل قبلی خود تنها در چین قابل خریداری است یا به بازار تمام جهان وارد می‌شود. برای اطلاعات بیشتر در مورد این گوشی و دیگر محصولات شیائومی، کانال های خبری تسک میران را دنبال نمائید.

منبع

https://www.notebookcheck.net/Xiaomi-12-to-launch-earlier-than-12-Pro-or-12-Ultra-as-the-first-hint-about-MIX-5-arrives.577151.0.html

به روز رسانی شده 1400/09/20

طراحی گوشی های شیائومی 12، شیائومی 12 پرو و شیائومی 12اولترا به چه صورت است؟

تاکنون گوشی‌های سری 12 شیائومی بسیار مورد بحث سایت‌های خبری و متخصصین حوزه گوشی های موبایل بوده‌اند. یکی از این خبرگزاری‌ها که با اخبار جدید گوشی شیائومی 12 همراه کاربران است، تسک میران می‌باشد. پیش از این نمایندگی تسک میران با انتشار تعدادی عکس که از منابع گوناگون به دست آورده بود، طراحی احتمالی گوشی های سری شیائومی 12 را نمایش داده بود. اکنون گوشی های شیائومی 12 (Xiaomi 12) ، شیائومی 12 پرو (Xiaomi 12 Pro)، شیائومی 12 اولترا (Xiaomi 12 Ultra) بر اساس قاب محافظی که برای آ‌ن‌ها در نظر گرفته شده، ساختاری متفاوت را نمایش می‌دهند.

دوربین های سه گانه در گوشی های شیائومی 12 و شیائومی 12 پرو

تسک میران به نقل از وب سایت GSMArena اعلام می‌دارد، احتمالاً محدوده دوربین در گوشی شیائومی 12 و شیائومی 12 پرو کمی بزرگ تر از تصاویری که پیش از این منتشر شده، باشد. با توجه به طراحی این قاب ها، برای دوربین اصلی این دو گوشی جدید شیائومی کیفیت 50MP همراه دو ماژول کوچک تر دوربین در زیر آن‌ها در نظر گرفته شده است. کیفیت دوربین اصلی که با گوشی شیائومی 11 اولترا (Xiaomi 11 Ultra) و شیائومی ردمی 10 (Xiaomi Redmi 10) نیز یکسان است. در ساختار فرضی برای گوشی های شیائومی 12 و شیائومی 12 پرو، سمت چپ حسگرهای پائینی، فلش LED گذاشته شده که احتمالاً با جایگاه میکروفون نیز همراه است. اگر این ساختار درست باشد، این دو گوشی سری 12 شیائومی، سه گانه خواهند بود. البته همان گونه که بارها تسک میران تأکید کرده، هیچ یک از این تصاویر هنوز به تأیید قطعی نرسیده‌اند.

تعداد دوربین بیشتر در شیائومی 12 اولترا

بر اساس ظاهری که برای گوشی شیائومی 12 اولترا طراحی شده، ساختاری متفاوت با آن چه شیائومی تاکنون داشته، مشاهده می‌گردد. برجستگی دایره‌ای شکل بزرگی با هشت شکاف بر بدنه پشتی گوشی قرار گرفته است. به نظر پنج بریدگی از این شکاف ها، متعلق به دوربین هستند. اگرچه پیش از این چنین ظاهری را در گوشی های هوآوی سری مِیت 40 (Huawei Mate 40) و سری 3 مجیک آنِر (Honor Magic 3) شاهد بودیم، اما با توجه به فنآوری های نوینی که شیائومی استفاده می‌نماید، گوشی شیائومی 12 اولترا بهتر عمل می‌نماید. با این وجود از نوع حسگرها بر این بدنه هنوز اطلاعاتی به دست نیامده است. اگر تاریخ 12 دسامبر 2021 که برخی منابع زمان رونمایی گوشی های جدید شیائومی سری 12 می‌دانند صحت داشته باشد، اطلاعات قطعی این گوشی ها به زودی به دست خواهد آمد.

منبع

https://www.gsmarena.com/xiaomi_12_12_pro_and_12_ultra_cases_show_out_possible_back_designs-news-52239.php

آیا این مطلب برایتان مفید بود؟

روی ستاره کلیک کنید تا به این مطلب امتیاز دهید!

میانگین امتیازها: 0 / 5. تعداد رای‌ها: 0

هیچ رای داده نشده، اولین نفر باشید!