پَتِنت گوشی جدید شیائومی متعلق به پرچم داران است یا میان رده ها؟

0
(0)

شیائومی هر ساله تعداد بالایی از مدل های گوشی های هوشمند خود را رونمایی می‌کند تا به عنوان جدیدترین گوشی ها مشخص شوند. در 25 سپتامبر سال 2020، نرم افزار موبایل شیائومی پکن از ثبت طراحی یک اختراع جدید در سیستم طراحی بین المللی لاهه (پایگاه طراحی صنعتی مالکیت معنوی جهانی (WIPO) رونمایی کرد. با انتشار اسناد و مدارکی در تاریخ 15 اکتبر 2021 میلادی مشخص شد، این گوشی هوشمند دوباره طراحی شده تا با جدیدترین گوشی های شیائومی 2022 به بازار آید؛ هرچند هنوز مشخص نیست که این گوشی متعلق به پرچم داران شیائومی است یا میان رده ها؟

مشخصات بارز پتنت جدید از شیائومی

با توجه به پتنت ثبت شده، گویا سازنده چینی گوشی های هوشمند طراحی نوینی برای جدیدترین گوشی های موبایل خود در نظر دارد. یکی از این ویژگی ها صفحه نمایش منحنی زیبایی است که شاید بتوان آن را نمونه ساده تری از گوشی شیائومی آبشاری که هنوز به مرحله تولید نرسیده، پنداشت. همچنین با نگاه به ساختار دوربین های پشتی، در میان دوربین های سه گانه، دوربینی با لنز تله فوتو توجه را جلب می‌نماید.

نسل تازه ای از گوشی های سبک

به نظر می‌آید گوشی جدید شیائومی کناره هایی گرد و صفحه نمایشی منحنی داشته باشد. از طرفی احتمال دارد این دستگاه بسیار باریک بوده و حفره های قابل مشاهده ای در بالا و پائین بدنه داشته باشد و برای دوربین سلفی نیز حفره ای در گوشه بالا سمت چپ تعبیه شود. همچنین در این گوشی ها صفحه نمایش نسبت به گوشی شیائومی می 11 (Xiaomi Mi11) بیشتر به سوی منحنی شدن پیش رود.

آیا باید منتظر پرچم داری جدید بود؟

صفحه نمایش منحنی و نمایشگری با لبه های باریک این گمان را ایجاد می‌نماید که پتنت جدید شیائومی متعلق به موبایلی پرچم دار باشد. این باور وقتی که به دوربین های سه گانه پشتی توجه نمائیم، بیشتر تقویت می‌گردد.

دوربین های سه گانه مانند پرچم داران دیگر شیائومی

سه دوربین در قسمت مرکزی بدنه پشتی قرار گرفته‌اند که احتمالاً مانند نسل جدید پرچم داران شیائومی از دوربین اصلی108MP ساخته شوند. همچنین به نظر می‌رسد دوربین زاویه دید فوق عریضی که در دایره ای کوچک پتنت قرار گرفته و دوربین زوم پریسکوپ که در ساختار مربعی شکل طراحی شده است، دیگر دوربین های گوشی جدید شیائومی باشند. یک فلش مستقیم بالای این ساختار نیز مشاهده می‎شود.

سلفی در محلی نامتعارف

مشخص است که دوربین سلفی این گوشی جدید شیائومی در وسط دستگاه قرار گرفته که این چیدمان، مقداری از فضا را به خود اختصاص می‌دهد. به همین دلیل، بسیاری از تولیدکنندگان گوشی های هوشمند خواستار قرارگیری دوربین سلفی در بالا سمت چپ گوشی های خود هستند. این چیدمان دوربین سلفی در گوشی جدید شیائومی، یادآور گوشی شیائومی ردمی نوت 9 تی (Xiaomi Redmi Note9T) است که دوربین سلفی در آن نیز در قسمت مرکز و بالای نمایشگر قرار گرفته است.

منتظر تغییرات بعدی باشید!

در تصویری که به دست آمده، هیچ دکمه یا اتصالی قابل مشاهده نیست. ممکن است این موارد بعدها اضافه شوند؛ درست مانند اکثر گوشی های شیائومی که اطلاعات بیشتر را با تغییراتی تازه اعلام می‌نمایند.

زمان و مدل پتنت جدید شیائومی

از طرف دیگر طرفداران شیائومی منتظر هستند تا از زمان رونمایی از این گوشی که هنوز نامی ندارد، مطلع شوند؛ اما این تاریخ هنوز مشخص نشده است. همچنین سوالی که این گوشی جدید شیائومی متعلق به کدام دسته از گوشی های شیائومی می‌باشد، یکی دیگر از کنجکاوی های طرفداران است که برخی آن را ادامه مسیر گوشی شیائومی 12 (Xiaomi 12) می‌دانند.

گوشی شیائومی 12 در اول سال میلادی 2022

احتمال دارد اواخر امسال خط تولید شیائومی 12 در چین افتتاح شود. همان طور که پیش تر اعلام شده بود، سری گوشی های شیائومی 12 از سه مدل تشکیل می‌شوند که ممکن است در سه ماهه اول 2022 به تولید جهانی برسند. بر اساس شایعاتی جدید، شیائومی 12 با صفحه نمایش به روز، بازسازی شده و منحنی تولید خواهد شد.

شیائومی یا ردمی؟

با توجه به تمام نکاتی که گفته شد، پتنت جدید از گوشی هوشمند جدید شیائومی هنوز در دسته خاصی قرار نمی‌گیرد. از آن جا که امسال گوشی های شیائومی توسط این کمپانی با حذف نام می، به دسته های شیائومی و ردمی تقسیم شدند و با توجه به موارد ذکر شده درباره پتنت جدیدترین گوشی شیائومی، به نظر می‌آید باید این گوشی را از جمله گوشی های شیائومی پرچم دار نامید.

منبع

آیا این مطلب برایتان مفید بود؟

روی ستاره کلیک کنید تا به این مطلب امتیاز دهید!

میانگین امتیازها: 0 / 5. تعداد رای‌ها: 0

هیچ رای داده نشده، اولین نفر باشید!