موس گیمینگ، نتیجه بازی را رقم می‌زند!

0
(0)

موس گیمینگ خوب برای گیمرها همانقدر اهمیت دارد، که انتخاب کفش مناسب برای کوهنوردان!

با گرم شدن بازار بازی‌ های ویدیویی افراد زیادی این بازی‌ ها را به صورت حرفه‌ای دنبال می‌نمایند. حتی بعضی از گیمرها از طریق همین کار به درآمدهای روز افزونی نیز می‌رسند. پس دیگر نمی‌توانیم این بازی های دیجیتالی را فقط به چشم یک تفریح بنگریم. گویی کمپانی‌ های بزرگ نیز به این تحول توجه ویژه‌ای دارند. این را می‌توان از رقابتشان بر سر تولید ابزارهای بازی فهمید.

پیش از این در مقاله‌ای با عنوان «نرخ تازه سازی تصویر گوشی‌های هوشمند، برگ برنده‌ای برای گیمرها» از درمورد اهمیت نرخ تازه سازی موبایل‌ های شیائومی برای گیمرها گفته بودیم. به نظر می‌رسد شیائومی قصد دارد در دل گیمرها نیز برای خود جای مطمئنی باز کند! ابتدا با طراحی گوشی‌ های گیمینگ و حالا با تولید موس‌ های گیمینگ.

در این مقاله قصد داریم محصول جدید شیائومی، یعنی موس گیمینگ لایت (Xiaomi Gaming mouse Lite) را بررسی نمائیم.

زیبایی، اولویت شیائومی در طراحی موس گیمینگ

 در اولین نگاه، آنچه تفاوت این موس را با موس‌ های دیگر این برند نشان می‌دهد، ظاهر جوان پسندش است. معمولاً از محصولات گیمینگ توقع ظاهری اغراق آمیز و شلوغ را داریم اما شیائومی حتی در ساخت یک محصول مخصوص بازی مانند گوشی های گیمینگ خود نیز از ایده‌ های مینیمال خود دست بر نداشته است. اما این بدان معنی نیست که در هنگام بازی احساس هیجان و قدرت را به شما القاء نمی‌نماید. شیائومی کاملاً برعکس یک سلاح حرفه‌ای و شکیل را در اختیارتان قرار داده است. درست مانند محبوب ترین قهرمان ها که ظاهری ساده اما هوش و سرعتی مجذوب کننده دارند.

طراحی بدنه این موس به گونه‌ای است که انگشتان به درستی روی دکمه‌ها بنشینند. دو دکمه در سمت چپ بدنه تعبیه شده‌اند تا به شما کمک کنند نبض بازی را در دست بگیرید. از طرفی نوار RGB که در قسمت پشت موس قرار گرفته است، جلوه ویژه‌ای به آن بخشیده است. اغلب گیمرها علاقه بسیاری به تنظیم رنگ‌بندی نور RGB و شخصی‌ سازی رنگ‌ ها برای هر بازی دارند.شیائومی امکانی به وجود آورده تا بتوانید رنگ نور RGB را بدون نیاز به نصب نرم افزار مخصوص، تنظیم کنید. برای این کار کافی است با دکمه‌های روی بدنه موس رنگ مورد نظر خود را انتخاب نمائید تا دیگر مشکلی با نرم افزارهای تنظیم رنگ RGB نداشته باشید.

تا سال‌ ها از خرید موس گیمینگ بی‌نیاز خواهید شد.

از دیگر امکانات این محصول شیائومی، کلیدهای میکرو حرکتی ضد غبار TTC هستند. همانطور که می‌دانید یکی از علت های کُند شدن سرعت‌العمل موس‌ ها، گرد و غبارهایی هستند که میان شیارها قرار می‌گیرندکه مانع حرکت سریع و روان موس می‌شوند. شیائومی با استفاده از این امکان، طول عمر موس شما را افزایش داده‌ است. بنابراین اگر شما هم قصد دارید مانند جنگجویان کلاسیک، با اسلحه خود اُنس بگیرید، موس شیائومی مدت زمان زیادی، بدون کند شدن کلیدها می‌تواند همراه شما باشد.

نبض DPI را در دست بگیرید!

Dots per inch به معنای تعداد نقاط در هر اینچ است. به طور کلی هرچه عدد DPI بالاتر باشد، نشانگر حساسیت بالاتر موس شماست. اما این موضوع به عوامل دیگری نیز بستگی دارد. شما نمی‌توانید هنگام خرید موس، خواهان بالاترین DPI باشید بی‌آنکه به متغیرهای دیگر توجه داشته باشید. اگر تراکم پیکسلی مانیتور شما پایین باشد و موسی با DPI بالا انتخاب نمائید، این مسئله برای شما دردسر بزرگی ایجاد می‌کند. با کوچک‌ترین حرکت، موس جا به جایی برزگی در تصویر خواهد داشت و کنترل بازی از دستتان خارج می‌شود. موس شیائومی بازه‌ تغییر این حساسیت را طوری طراحی نموده تا بر اساس نوع بازی و مشخصات مانیتور خود، عدد DPI را بین 400 – 800 -1600 -3200 -6200  تنظیم نمائید. این دسترسی برای طرفداران بازی های کامپیوتری از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

ویژگی‌ هایی برای سرعت بیشتر

نرخ نمونه برداری 1000Hzو پردازنده 32 بیتی نیز از مشخصات فنی این موس می‌باشد که به نوبه خود فوق‌العاده است. سرعت حرکت موس بازی شیائومی، حداکثر 220 اینچ در ثانیه می‌باشد که سرعت قابل قبولی برای اکثر بازی های کامپیوتری محسوب می‌شود. با وجود این که شیائومی برای رسیدن به این سرعت، مجبور به حذف امکان اتصال بی‌سیم این موس گیم شده، اما جای نگرانی وجود ندارد؛ چرا که وزن 72 گرمی این موس، حرکت‌ های روان و سریع را برای شما ممکن می‌سازد.

در حال حاضر موس گیمینگ لایت شیائومی فقط در بازار چین عرضه شده، اما احتمال عرضه جهانی آن نیز وجود دارد. برای اطلاع از موجودی این کالا در ایران و جهان اخبار فنآوری تسک میران را دنبال نمائید.

آیا این مطلب برایتان مفید بود؟

روی ستاره کلیک کنید تا به این مطلب امتیاز دهید!

میانگین امتیازها: 0 / 5. تعداد رای‌ها: 0

هیچ رای داده نشده، اولین نفر باشید!