مقایسه ردمی 12 5G و ردمی 13 سی 5G

ردمی 12 5 جی
4
(32)

شیائومی به تازگی گوشی Redmi 13C 5G را عرضه کرده است. این گوشی برای کاربرانی که در جستجوی یک دستگاه 5G مقرون به صرفه هستند، قابلیت‌های درخوری را ارائه می‌دهد.  در مقابل گوشی Redmi 12 5G قرار دارد که همان مخاطبان را هدف قرار می‌دهد. بیایید این دو گوشی هوشمند را با هم در تسک‌میران مقایسه کنیم تا تفاوت‌های آن‌ها را بررسی کنیم و دریابیم که کدام گوشی هوشمند ارزنده‌تر است.

طراحی و نمایشگر

هر دو گوشی هوشمند دارای طراحی شیک، لبه‌های صاف و پوشش شیشه‌ای در پنل پشتی هستند. با این وجود در رنگ طیف رنگی متفاوتی ارائه شده‌اند: Redmi 12 با رنگ مشکی Jade و رنگ آبی پاستلی ظریف (به جز نوع نقره‌ای Moonstone)، زیبایی مینیمالیستی را به نمایش می‌گذارد در حالی که Redmi 13C با گزینه‌های رنگی پر زرق و برق خود جلب توجه می‌کند.

قابل ذکر است که Redmi 13C دارای یک بریدگی قطره مانند برای دوربین سلفی است، در حالی که دوربین جلویی ردمی 12 5G با سوراخ پانچ ارائه می‌گردند. Redmi 13C فاقد فرستنده مادون قرمز است در حالیکه این گزینه درگوشی ردمی 12 5G است.

از نظر صفحه نمایش، Redmi 12 5G دارای صفحه نمایش بلندتر با اندازه 6.79 اینچ در مقایسه با Redmi 13C 6.74 اینچی است. نه تنها این، بلکه Redmi 12 5G با رزولوشن Full HD+ پیشتاز است، در حالی که Redmi 13C تنها دارای صفحه نمایش HD+ است. این تمایز به لطف پنل رزولوشن بالاتر، باعث می‌شود تجربه بصری بیشتر در Redmi 12 5G ایجاد شود.

کارایی و عملکرد

ردمی 12 توسط Snapdragon 4 Gen 2 تامین می‌شود، در حالی که ردمی 13C 5G بر روی تراشهMediaTek Dimensity 6100+ کار می‌کند. وقتی صحبت از عملکرد به میان می‌آید، ردمی 12 5Gبر Redmi 13C 5G برتری دارد. البته این برتری به لطف پردازنده قدرتمندتر اسنپدراگون 4 نسل 2 است.

دوربین

گوشی ردمی 12 5G دارای دوربین اصلی 50 مگاپیکسلی با سنسور عمق 2 مگاپیکسلی است، در حالی که ردمی 13C 5Gدارای دوربین اصلی 50 مگاپیکسلی، لنز ماکرو 8 مگاپیکسلی و لنز کمکی است. از نظر دوربین، هر دو گوشی عملکردی مشابه داشته‌اند. البته که هر دو گوشی مقرون به صرفه، در شرایط کم نور با چالش‌هایی مواجه هستند، همچنین استفاده از حالت اختصاصی شب نیز در این گوشی‌ها کاملاض قابل قبول است. با این حال، تصاویری که در نور روز توسط هر دو دستگاه گرفته شده‌اند رضایت بخش هستند و جزئیات کافی را به خوبی به نمایش می‌گذارند.

باتری و شارژ

هر دو گوشی هوشمند به باتری 5000 میلی آمپر ساعتی مجهز هستند و از شارژ 18 واتی پشتیبانی می‌کنند. Redmi 12 5G شامل یک شارژر 22.5 واتی همراه است، در حالی که Redmi 13C 5G به همراه یک شارژر 10 واتی ارائه می‌شود.

کدام یک را باید بخرید؟

گوشی‌های میان رده شیائومی هرکدام توانمندی به خصوص خود را دارند. بنابر این، هرکدام از این گوشی‌ها کارایی ویژه خود را در عملکردهای مختلف، عکاسی و تماشای فیلم، بازی و…دارند. Redmi 12 5G با عملکرد عالی و نمایشگر چشمگیر در مقایسه باRedmi 13C 5G بیشتر به چشم می‌آید.

آیا این مطلب برایتان مفید بود؟

روی ستاره کلیک کنید تا به این مطلب امتیاز دهید!

میانگین امتیازها: 4 / 5. تعداد رای‌ها: 32

هیچ رای داده نشده، اولین نفر باشید!