گوشی شیائومی ساخت کدام کشور است؟

2.3
(6)

شرکت نام‌آور شیائومی در چین ریشه دارد، اما به همت توسعه‌دهندگان و محصولاتش، این نام در اقصا نقاط جهان پیچیده است. این شرکت الکترونیکی در پکن چین مستقر است. شرکت چینی پیش از آنکه به نام گوشی شیائومی در جهان شناخته شود، به تولید و فروش محصولاتی در حوزه سبک زندگی مشغول بوده است. در ادامه با شناخت بیشتر این برند و محصولاتش با تسک‌میران، نمایندگی رسمی گوشی‌ های شیائومی در ایران، همراه باشید.

توسعه گوشی موبایل شیائومی

لی جون در آوریل 2010 این شرکت را تأسیس کرد؛ طولی نکشید که این شرکت به موفقیت‌هایی دست یافت؛ در سال 2014، شیائومی بزرگترین شرکت گوشی هوشمند در چین بود. در حال حاضر، شرکت شیائومی یکی از پنج فروشنده برتر گوشی‌های موبایل در جهان است. سری‌ مختلف گوشی‌های شیائومی شامل مانند Mi ،Mi Note ،Mi Max ،Mi Note Book ،Redmi ،Black shark و Poco است.
برای مشاهده‌ی تمام گوشی های هر دسته و اطلاع از جزئیات، مشخصات و قیمت گوشی ها، می‌توانید بر روی دکمه های قرار داده شده کلیک کنید:

لی جون در سال 2010 رام MIUI را بر اساس اندروید گوگل ایجاد کرد. ایده پشت توسعه MIUI، ارائه عملکردهای بیشتر و رابط کاربری بهتر از اندروید بود. در آمارهای اولیه، حدود 291.6 میلیون کاربر در به‌روز‌رسانی‌های MIUI فعال بودند. MIUI توانست محبوبیتی را که شایسته آن بود به دست آورد. طبق گزارشات در مارس 2020، MAU (کاربران فعال ماهانه) MIUI به 330.7 میلیون در سراسر جهان افزایش یافت.

این شرکت در کنار گوشی به ارائه‌ی لپ‌تاپ، اپلیکیشن‌های موبایل، لوازم جانبی موبایل، پوشیدنی‌ها، لوازم خانگی و دستگاه‌های خانه هوشمند نیز می‌پردازد.

درباره برند شیائومی

لوگوی این شرکت عبارت «MI» را نشان می‌دهد که با رنگ سفید در داخل یک مستطیل نارنجی نوشته شده است. در واقع «MI» مخفف «اینترنت موبایل» است، اما شیائومی بیان کرده که می‌توان آن را «ماموریت غیرممکن» نیز خواند که نشان‌دهنده تمام چالش‌هایی است که شرکت تاکنون با آن روبرو بوده است. معنی کلمه شیائومی، «ارز» است و در برخی گزارش‌ها نیز به معنای “برنج” نیز هست. لی جون کلمه «شیائو» را به مفهوم بودایی مرتبط می‌کند که یک دانه برنج به بزرگی یک کوه است، که نشان‌دهنده استقامت شرکت است.

از رقبای اصلی شیائومی می‌توان به سامسونگ، اپل، هوآوی، وان پلاس و اوپو و… اشاره کرد. شرکت سازنده گوشی شیائومی توانسته است با به‌روزرسانی، بهینه‌سازی مداوم و ارائه محصولات با قیمت‌های مناسب، جایگاه برتر خود را حفظ کند. اپل و سامسونگ گوشی‌های با کیفیتی ارائه می‌کنند در حالیکه از لحاظ قیمتی نیز در بالادست قرار دارند اما این شرکت توانسته تعدادی ویژگی چشمگیر را با قیمت مناسب در قالب گوشی موبایل شیائومی ارائه دهد.

«محصولات با کیفیت و قیمت منصفانه» تقریباً می‌تواند نیاز اکثر افراد هر جامعه‌ای را برطرف کند. البته شرکت بنیانگذار گوشی شیائومی طرفداران پیگیر و مجزای خود را در رده محصولات درجه یک خود دارد، گوشی‌های بالارده نیز در مقایسه با بالارده‌های برندهای دیگر با فناوری پیشرفته و قیمت‌های مناسب ساخته شده‌اند. شرکت شیائومی در بیش از 100 کشور و منطقه حضور دارد، همچنین در سال 2014 به عنوان باارزش‌ترین استارت آپ فناوری جهان شناخته شده است.

خدمات شرکت سازنده گوشی‌های شیائومی

در سال 2018، شیائومی Mi Credit را برای دسترسی آسان به وام‌های شخصی راه اندازی کرد. این شرکت همچنین خدمات مختلف اینترنتی با ارزش افزوده مانند Mi Music ،Mi Video و Mi Game را ارائه می‌دهد.

در سال 2011 شیائومی با عرضه گوشی Mi One وارد بخش سخت افزار شد. تمرکز تیم شیائومی بر ایجاد دستگاه‌های سخت‌افزاری با کیفیت و فروش آن‌ها با هزینه‌های نسبتاً پایین‌تر در بازار بوده است، تا بدین ترتیب بتوانند از طریق خدمات و محتوای خود درآمد کسب کنند. این شرکت امروزه علاوه بر توسعه گوشی موبایل، در زمینه اپلیکیشن‌های موبایل، پوشیدنی‌ها، لوازم خانگی و دستگاه‌های هوشمند خانگی نیز فعالیت دارد.

چشم انداز شیائومی این است که به معنی واقعی «نوآوری برای همه» را با «فناوری باکیفیت» تحقق بخشد تا در دسترس همگان قرار گیرد. این شرکت تاکنون توانسته با ارائه محصولات با کیفیت و خدمات قابل توجه، این امکان را فراهم کند.

شیائومی در گزارش‌های خود اعلام کرده بود که دیگر محصولات خود را با برند Mi عرضه نخواهد کرد. این غول فناوری چینی مدتی است نام «MI» را از تمام محصولات خود کنار زده است.

شیائومی تمرکز خود را بر توسعه گوشی‌های موبایل 5G در میان رده، اقتصادی و بالارده حفظ کرده است و در نتیجه خواهان آن است که جایگاه خود را در بخش گوشی‌های موبایل ارزنده و برتر بهبود بخشد. این شرکت همچنین برنامه‌هایی دستی در سرمایه‌گذاری بزرگ در AIoT دارد.

شیائومی با سرمایه گذاری 10 میلیارد دلاری وارد بازار خودروهای الکتریکی شده است و اولین نمونه آن نیز توسط لی جون مورد بررسی قرار گرفت.

همچنین بخوانید؛ اخبار خودروی الکتریکی شیائومی

سخن آخر

قرن بیست و یکم با تکامل گوشی‌های موبایل در تاریخ پیشرفت فناوری و تکنولوژی ثبت شده است؛ شرکت‌هایی نظیر شیائومی با رشد و نمو خود در راستای همه‌گیر کردن فناوری توانستند گام‌های بلندی بردارند. در واقع گوشی موبایل راه را برای چندین نوآوری و اختراع هموار کرده است، بی‌سبب نیست که این شرکت پس از موفقیت در خط تولید گوشی شیائومی به تولید خودروهای التریکی روی ‌آورده است. در واقع گوشی موبایل نحوه عملکرد ما را برای همیشه تغییر داده است.

آیا این مطلب برایتان مفید بود؟

روی ستاره کلیک کنید تا به این مطلب امتیاز دهید!

میانگین امتیازها: 2.3 / 5. تعداد رای‌ها: 6

هیچ رای داده نشده، اولین نفر باشید!