بهینه سازی و بهبود عمر باتری گوشی شیائومی

3.3
(8)

به طور معمول گوشی‌های شیائومی در مقایسه با برندهای دیگر از کیفیت بیشتری در باتری برخوردارند، اما با این وجود کاربران به دنبال راهی برای استفاده بهینه از باتری هستند. از این رو بهینه سازی گوشی شیائومی در استفاده بلند مدت اهمیت بیشتری پیدا می‌کند. البته توجه داشته باشید که باتری گوشی‌های شیائومی دیرتر شارژ خالی می‌کنند، پس جای اضطراب و نگرانی وجود ندارد. شما می‌توانید با به کارگیری این روش‌ها در افزایش طول عمر باتری تأثیرگذار باشید. در بررسی بهینه سازی گوشی شیائومی با تسک‌میران همراهی کنید.

Battery Saver اولین گزینه بهینه‌سازی‌ باتری گوشی شیائومی

گزینه Battery Saver در قالب یکی از آپشن‌های گوشی در مواقع خالی شدن شارژ به داد آدم می‌رسد؛ در واقع با فعال کردن این گزینه می‌توانید تا حدودی کاربردهای ضروری را به انجام برسانید و همچنین تا زمان معینی گوشی را روشن نگه دارید. این گزینه در منوی بالای صفحه قابل دسترسی است؛ ابتدا منو را به سمت پایین کشیده و آیکون آن را لمس کنید.

Battery Saver عملکرد بالایی در گوشی موبایل دارد که موجب کاهش مصرف شارژ می‌شود. در واقع با محدودکردن فعالیت برنامه‌ها و متوقف کردن برنامه‌های پس زمینه گوشی، از مصرف بی‌رویه شارژ جلوگیری می‌کند، همچنین در حینی که صفحه گوشی قفل می‌شود نیز قادر است کش برنامه‌ها را به صورت خودکار پاک کند.

البته در نظر داشته باشید که قابلیت Battery Saver قادر است در سه سطح متفاوت عمل کند:

  • Battery Saver: مصرف بهینه باتری
  • Balanced: مصرف نرمال و معمول باتری و عملکرد متوسط گوشی
  • Performance: عملکرد بالای گوشی و مصرف زیاد باتری

با نگه داشتن دست روی آیکون Battery Saver می‌توانید میزان بهینه‌سازی‌ باتری گوشی شیائومی را کنترل کنید.

به یاد داشته باشید که برای اجرای بازی ها مختلف و برنامه های سنگین، عموما نیاز هستن که در بخش باتری، از مقدار Performance بهره ببریم. برای افزایش سرعت در گوشی های شیائومی روش های دیگری نیز وجود دارد که قرارگیری باتری روی حالت Performance، یکی از آنهاست.

قابلیت Ultra Battery Saver و ‌بهینه‌سازی‌ باتری گوشی شیائومی

از دیگر قابلیت‌های مطلوب گوشی شیائومی، قابلیت Ultra Battery Saver‌ است که با ذخیره انرژی بیشتر دسترسی شما را به برنامه‌ها محدود می‌کند. در صورتی که این گزینه را فعال کنید تنها می‌توانید از 6 الی 9 برنامه استفاده کنید، در واقع این حالت تنها برای تماس‌های ضروری مناسب است.

استفاده از App Battery Saver برای بهبود عملکرد باتری

با ایجاد محدودیت برای برخی از برنامه‌ها می‌توان در بهینه سازی باتری دستگاه نقش داشت؛ برای انجام این کار باید:

  1. وارد منوی دستگاه شوید
  2. بر روی آیکون Ultra Battery Saver ضربه بزنید
  3. در بالای صفحه تب Battery را لمس کنید
  4. وارد بخش App Battery Saver شده و برنامه‌های مدنظر را انتخاب کنید
  5. در آخر گزینه Restrict Background apps را انتخاب کنید.

توجه داشته باشید که ممکن است برخی از برنامه‌ها مانند Music Player‌ و Download Manager با مشکل مواجه شوند.

غیرفعال سازی انیمیشن‌ها

با غیرفعال سازی انیمیشن‌هایی که استفاده کمتری دارند به گوشی خود جان تازه‌ای می‌دهید، همچنین از مصرف بی‌رویه انرژی دستگاه جلوگیری خواهید کرد. مراحل غیرفعال کردن انیمیشن‌های MIUI در گوشی موبایل شیائومی:

  • در ابتدا وارد منوی گوشی موبایل شوید
  • سپس وارد قسمت تنظیمات شوید
  • قسمت More Options را انتخاب کنید
  • در قسمت آپشن‌ها باید گزینه Developer Options را انتخاب کنید
  • با اسکرول صفحه به سمت پایین گزینه window animation را دریابید
  • همه گزینه‌ها را روی 0X قرار دهید.

برای غیر فعال سازی انیمیشن ها در MIUI 12 و بهینه سازی باتری، به شکل زیر عمل کنید:

بررسی اپلیکیشن‌های گوشی موبایل

اپلیکیشن‌ها بیشترین مقدار شارژ را مصرف می‌کنند، پس بی‌جهت نباید در پس زمینه گوشی باز باشند. به منظور بهینه سازی باتری، باید وارد برنامه امنیت (Security) گوشی شوید، سپس حافظه ذخیره موقت اپ‌های خود را پاک کنید و بعد اپلیکیشن‌های باز را ببندید. همچنین می‌توانید گزینه بازشدن خودکار برنامه‌ها را خاموش کنید.

آپدیت اپلیکیشن‌های گوشی شیائومی

با به‌روزرسانی دستگاه به جدیدترین نسخه‌ها، هم می‌توانید از شر مشکلات نرم افزاری احتمالی در MIUI خلاص شوید، هم از مصرف بی‌رویه باتری جلوگیری کنید.

برخی از روش‌های کاربردی برای بهینه سازی باتری گوشی

مواردی که ذکر می‌کنیم بیشتر در ارتباط مستقیم با نمایشگر گوشی هستند برای مثال با کاهش روشنایی نمایشگر به پایین‌ترین میزان می‌توانید مصرف شارژ دستگاه را کنترل کنید. همچنین با فعال کردن Dark Mode نیز به بهینه سازی باتری کمک می‌کنید.

علاوه بر این موارد، با خاموش کردن اتصالات وای‌فای، بلوتوث، NFC، GPS‌، Hotspot و دیتای سیم‌کارت نیز به صرفه‌جویی در مصرف شارژ گوشی کمک کنید. در کنار همه این موارد فراموش نکنید که رابط کاربری باید آپدیت باشد. همچنین نسخه اندروید گوشی نیز باید به‌روز باشد تا بهترین سازگاری را با MIUI ارائه دهد.

همچنین بخوانید؛ چگونه گوشی شیائومی را آپدیت کنیم؟

پیشنهاد تسک‌میران

برای داشتن یک باتری سالم باید استفاده درستی از گوشی داشته باشیم، سعی کنید از نحوه اجرای برنامه‌ها و کار با آن‌ها، امکانات متفاوت گوشی اطلاعات داشته باشید تا بتوانید از دستگاه بهتر استفاده کنید، در غیر این صورت علاوه بر اشغال حجم و اتلاف وقت، از عمر مفید باتری گوشی نیز می‌کاهید.

روش های گفته شده در اکثر گوشی های شیاومی یکسان هستند، اما اگر در هر قسمت دچار ایراد شدید (به دلیل نسخه‌های MIUI متفاوت)، می توانید در بخش کامنت مشکل خود را بیان کنید تا کارشناسان نمایندگی تسک میران، در سریع ترین زمان ممکن، پاسخ شما را بدهند.

آیا این مطلب برایتان مفید بود؟

روی ستاره کلیک کنید تا به این مطلب امتیاز دهید!

میانگین امتیازها: 3.3 / 5. تعداد رای‌ها: 8

هیچ رای داده نشده، اولین نفر باشید!