بهترین گوشی های شیائومی را بشناسید

5
(1)

شیائومی به عنوان جوان‌ترین نماینده آسیایی در تولید و عرضه‌ی گوشی ‌های موبایل شیائومی، ردمی و پوکو در سراسر جهان شناخته شده است. این مجموعه از سال‌های ابتدایی فعالیت خود، اصل را بر گسترش تولیدات و تنوع بالای محصولات گذاشته بود. شاید بتوان گفت شیائومی در میان رقبای خودش، از بالاترین تنوع گوشی هوشمند برخوردار است. همین هم باعث شده تا مخاطبان بیشتری داشته باشد. بنابر این محبوبیت برند گوشی شیائومی در بین مخاطبین، دور از انتظار نبوده است.

شیائومی در تولید گوشی‌ های پرچمدار، میان رده و اقتصادی موفق ظاهر شده است؛ همچنین هرکدام از این دسته‌ها نیز با نام‌ها و مدل‌های متعدد در بازار حضور داشته است. از این رو سخت است درباره‌ی بهترین گوشی شیائومی به راحتی به نتیجه برسیم، بهترین‌ها در هر کلاس و قیمتی با توجه به جدیدترین گوشی های شیائومی موجودند. ما در این مطلب به بهترین گوشی های شیائومی پرداخته‌ایم، با تسک‌میران همراه باشید.

چرا گوشی های شیائومی متنوع هستند؟

گوشی های شیائومی در دسته بندی معمول خود سه زیر برند گوشی Poco و Redmi را در کنار Xiaomi دارد.

  1. شیائومی (Xiaomi)
  2. گوشی‌ شیائومی پوکو (Xiaomi POCO)
  3. شیائومی ردمی (Xiaomi Redmi)

برترین نمونه گوشی‌ های شیائومی با نام Xiaomi ری‌برند شده‌اند، زیرا که در گذشته به نام Mi در بازار جهانی شناخته شده بودند. هر کدام از این زیرمجموعه‌ها نمونه‌های درخشان بسیاری را در قیمت‌های مختلف با ساختار و طراحی متفاوت و سخت افزارهای ارزنده شامل می‌شوند.

تاکنون قدرت هر یک از این مجموعه‌ها در زمینه‌ای نسبت به گروه دیگر، بیشتر بوده است. برای مثال بهترین گوشی شیائومی برای عکاسی گوشی‌هایی هستند که از تعداد و یا کیفیت بالای دوربین‌ برخوردارند. چنین قابلیتی را می‌توانید در گوشی شیائومی 13 الترا (xiaomi 13 ultra) پیدا کنید که با دوربینی از شرکت سازنده‌ی دوربین لایکا، به عنوان بهترین گوشی شیائومی برای عکاسی شناخته می‌شود.

در واقع شرکت شیائومی قصد دارد نظر همگان را به خود جلب کند، از این رو برای شما که مشتاق عکاسی از خودتان هستید یک دوربین سلفی 32 مگاپیکسلی در نمایشگر قرار می‌دهد، یا حتی با دو دوربین سلفی چهره‌تان را در کادر می‌اندازد؛ نظیر گوشی Xiaomi 13 lite.

همچنین برای کسانی که علاقه به بازی‌های ویدئویی دارند یک پردازنده عالی از تبار اسنپدراگون با حافظه داخلی بالا تدارک می‌بیند تا مخاطب گیمر خویش را نیز راضی نگه دارد مانند گوشی شیائومی پوکو f4 GT.

در این بین گوشی‌های هوشمند میان رده و اقتصادی (گوشی هایی در بازه قیمتی زیر 15 میلیون تومان) که برای وب‌گردی و کاربرد روزمره مناسب هستند: نظیر گوشی شیائومی ردمی نوت 12 به صاحبان محبوب خود تعلق می‌گیرند.

نباید فراموش کرد که این گوشی‌های شیائومی، علاوه‌بر بالا بودن کیفیت از بهترین پردازنده‌های کوالکام نیز برخوردارند. اسنپدراگون 8 نسل 2 برای گوشی‌های پرچمدار سال 2023، از بهترین انتخاب های شیائومی بود.

بهترین گوشی های بالارده شیائومی

بنابر «مشت نمونه‌ی خروار است» شیائومی بهترین گوشی های هر زیربرندی را با برترین تراشه، کیفیت دوربین فوق العاده، ساختار ویژه، امکانات چشمگیر نمایشگر و باتری قدرتمند عرضه می‌دارد. در هر یک از این نمونه‌ها، شیائومی بهترین محصول خود را در بهترین حالت به بازار روانه کرده است.

ناگفته نماند که شیائومی برخلاف برند سامسونگ بهترین نمونه‌های خود را در هر رده، به همراه شارژر در جعبه گوشی عرضه کرده است؛ پس جای هیچ نگرانی در این‌باره وجود ندارد.

گوشی شیائومی 13 پرو 5G

گوشی موبایل شیائومی 13 پرو دیگر از نام شیائومی فراتر رفته و به عنوان یکی از بزرگترین پرچمداران اندروید شناخته شده است. وجود سه لنز 50 مگاپیکسلی لایکا در ماژول پشتی دوربین با لرزشگیر اپتیکال با قدرت عکاسی و فیلمبرداری فوق العاده، در کنار پردازنده اسنپدراگون 8 نسل 2 ترکیبی از جالب‌ترین قطعات دنیای تکنولوژی است.

پنل جلویی یک نمایشگر LTPO آمولد را شامل می‌شود که با داشتن نرخ تازه سازی 120 هرتز پیک روشنایی 1900 نیت را نیز داراست. ظرفیت باتری این دستگاه 4000 تا 5000 میلی‌آمپر ساعت تعریف شده است.

گوشی شیائومی 12T pro

گوشی شیائومی 12 تی پرو از جمله محصولاتی بود که در مقایسه با پرچمداران عصر خود به بازار روانه شد. بنابراین، شیائومی با استفاده از تراشه Snapdragon 8+ Gen 1 در قلب این محصول ثابت کرد که به دنبال ارائه بهترین‌ها است. مسئله قابل تأمل دوربین واید 200 مگاپیکسلی این دستگاه است البته که با دو سنسور 8 و 2 مگاپیکسلی دیگر نیز همراه شده است.

ویژگی‌های درخور پرچمداران در نمایشگر یک قاتل پرچمدار حرفه‌ای جایگاه ویژه خود را دارد؛ 120 هرتز نرخ تازه سازی با رزولوشن بالای تصویر و قابلیت دالبی ویژن. همچنین باتری 5000 میلی آمپرساعتی به‌کار رفته در این دستگاه با یک شارژر 120 وات همراه شده است.

بهترین گوشی های میان رده شیائومی

گوشی های میان‌رده شیائومی نیز متین و موقر جایگاه خاص خود را دارند؛ شیائومی تلاش کرده تا ساختار کلی گوشی‌های هدفمند، پرقدرت و زیبا را در این گوشی‌ها حفظ کند. پوکو و ردمی انبوه از مدل‌های مختلف با قیمت‌های منصفانه‌اند.

یک اصل در تمامی گوشی‌ها وجود دارد، اینکه ساختار و پیکربندی گوشی باید از لحاظ قدرت و عملکرد باهم سازگاری داشته باشند، یعنی کارت گرافیک با پردازنده، دوربین و حافظه دستگاه بر کیفیت عکس‌ها و سرعت بازی‌ها تأثیرگذار است. شیائومی این اصل را در تمامی محصولات خود مدنظر قرار داده است.

گوشی ردمی نوت 12 پرو 5G

بهترین نمونه گوشی ردمی، گوشی شیائومی ردمی نوت 12 پرو، با تراشه MediaTek Dimensity 1080 فعالیت می‌کند. به تبع آن، بهترین پردازنده شرکت هلیو در قلب این گوشی به کارگرفته شده تا در همکاری با دوربین‌های سه گانه 50، 8 و 2 مگاپیکسلی بهترین کیفیت را ارائه دهد.

نمایشگر OLED با نرخ تازه سازی 120 هرتز و رزولوشن بالای تصویر قادر به ارائه کیفیت درخور توجه نمایشگرهای هم‌رده است؛ همچنانکه از قابلیت‌های دالبی ویژه و +HDR10 نیز پشتیبانی می‌کند.

باتری‌های لیتیوم پلیمری این دستگاه در کنار ظرفیت 5000 میلی آمپر ساعتی خود از شارژر 67 وات درون جعبه شیائومی تغذیه می‌شوند.

گوشی شیائومی پوکو F5 pro 5G

به تازگی پوکو، محبوب جدید خود را عرضه کرده است. در نظر داشته باشید که گوشی‌های پوکو مقاومت و ساختار خوبی دارند، این گوشی سه لنز 64، 8 و 2 مگاپیکسلی را با قدرت ارائه جزئیات و وضوح بالا در ماژول دوربین خود جای داده است.

همچنین تراشه به‌کاررفته در این دستگاه Snapdragon 8+ Gen 1 است؛ این یعنی شیائومی در این گوشی چیزی کم نگذاشته است. نمایشگر آمولد این دستگاه با نرخ تازه سازی 120 هرتز نسبت بالایی از پنل جلویی را به خود اختصاص داده که کاملاً رضایت بخش است. پنل با حداکثر 1400 نیت روشنایی در دیدرس خورشید فعالیت می‌کند. باتری بهترین گوشی شیائومی پوکو از ظرفیت 5160 میلی‌آمپر ساعتی برخوردار است.

گوشی شیائومی ردمی نوت 12 پرو پلاس

این عضو میان رده از خانواده‌ی ردمی نوت، در اواخر سال 2022 عرضه شد. در واقع این محصول با بهره‌گیری از یک تراشه MediaTek Dimensity 1080 برای ارائه بهترین عملکردها اعلام آمادگی کرده است. در کنار این پردازنده، وجود سه لنز واید 200 مگاپیکسلی، اولترا واید 8 مگاپیکسلی و ماکرو 2 مگاپیکسلی در ماژول دوربین می‌توان از کیفیت عکاسی و فیلمبرداری این دستگاه اطمینان خاطر داشت.

نمایشگر اولد 120 هرتزی نیز با بهترین کیفیت و رزولوشن بالا قادر به ارائه بهترین تصویر از محتواها است؛ در واقع تمامی ویژگی‌های برجسته یک نمایشگر کارآمد و مجهز در این پنل موجود است. ردمی نوت 12 پرو پلاس با پشتیبانی باتری 5000 میلی آمپر ساعتی فعالیت می‌کند.

برای مشاهده گوشی های میان رده تا 15 میلیون کلیک کنید.

بهترین گوشی های اقتصادی شیائومی

شرکت شیائومی بخش زیادی از موفقیت خود را در ارائه گوشی‌های اقتصادی و مقرون به صرفه به دست آورد. کاربرد روزمره از گوشی موبایل انتظارات چندانی از پردازنده و نمایشگر برنمی‌تابد. از این رو در این مدل‌ها ما از فرادست بالارده‌ها و مدل‌های رقابتی، به پایین دست گوشی‌های اقتصادی فرود می‌آییم. جاییکه هم گزینه‌های بسیاری پیش روی ماست، هم قیمت‌ها بسیار رضایت‌بخش هستند، هم کیفیت ساختاری قطعات، عملکرد قابل قبولی دارند.

گوشی شیائومی ردمی نوت 12s

شیائومی در این گوشی از پردازنده MediaTek Helio G96 سازگار با پیکربندی استفاده کرده است؛ به طور معمول مدیاتک هلیو عملکرد خوبی در تمامی فعالیت‌های گوشی‌های اقتصادی داشته است. ویژگی ارزنده این محصول اقتصادی وجود لنز 108 مگاپیکسلی در ماژول دوربین است که از قابلیت زوم بالایی برخوردار است. این سنسور با دو سنسور 8 و 2 مگاپیکسلی دیگر در ماژول گوشی شیائومی ردمی نوت 12 اس همراه شده است.

نمایشگر 90 هرتزی این دستگاه از نوع آمولد است، همچنین با رزولوشن 1080 در 2400 پیکسل کیفیت مطلوبی از محتواها ارائه می‌دهد. باتری از ظرفیت 5000 میلی آمپر ساعت پشتیبانی می‌کند، همچنین یک شارژر 33 وات با این دستگاه ارائه شده است.

گوشی شیائومی ردمی 12C

تراشه‌های مدیاتک قلق گوشی‌های اقتصادی را به خوبی بلدند؛ پس وجودMediaTek MT6769Z Helio G85 در قلب گوشی شیائومی ردمی 12c مایه خرسندی است. زیرا در کنار دوربین واید 50 مگاپیکسلی گوشی، قادر به ارائه عکس‌های باکیفیت است.

در پنل این گوشی یک نمایشگر IPS LCD برای ارائه محتواها و تصاویر به‌کاررفته است. با در نظر گرفتن رزولوشن 720 در 1650 پیکسل می‌توان تصاویر و محتواهایی با کیفیت را از این نمایشگر انتظار داشت. باتری طبق سیاست‌های شیائومی قدرتمندتر از کل پیکربندی گوشی در این دستگاه جای دارد.

بهترین گوشی های بازی شیائومی

گوشی‌های بازی برای عملکرد و سرعت متناسب، معمولاً از یک پردازنده حرفه‌ای برخوردارند. همچنین کارت گرافیک به‌کار برده شده در این گوشی‌ها از سازگاری خوبی با پردازنده برخوردار است. در ضمن این گوشی‌ها به علت توانمندی بالا می‌توانند بسیاری از فعالیت‌ها را انجام دهند؛ در واقع مولتی تسکینگ بالایی دارند. گوشی موبایل شیائومی در دسته‌های متفاوت قادر است کلاس بازی‌های متفاوت را با توجه به CPU و رم اجرا کند.

گوشی شیائومی Xiaomi 13

شیائومی 13
شیائومی 13

گوشی موبایل شیائومی 13 در صدر جدول بهترین گوشی های شیائومی جای دارد؛ بهره‌وری از تراشه Snapdragon 8 Gen 2 از قابلیت‌های چشمگیر این دستگاه در انجام وظایف به حساب می‌آید. همچنین این دستگاه به پردازنده گرافیکی Adreno 740 در کنار این CPU مجهز است.

مشاهده مشخصات و قیمت خرید گوشی شیائومی 12 پرو

بنابر این به راحتی می‌توانید بازی‌های سنگین را در این گوشی راه‌اندازی کنید و حتی خیالتان از بابت رم و حافظه داخلی و سرعت انجام بازی‌ها نیز آسوده باشد چرا که یک پرچمدار، بازی‌گردان شما است. نمایشگر 120 هرتزی AMOLED نیز در این راستا شما را همراهی می‌کند؛ حواستان را جمع کنید، سرعت این دستگاه جای اشتباه برای شما باقی نمی‌گذارد.

گوشی شیائومی بلک شارک 5 پرو

این دستگاه که در سال 2022 عرضه شده محصول اختصاصی بازی‌های ویدئویی است. بنابر این تراشه به کار رفته در قلب این گوشی، Snapdragon 8 Gen 1 است. توجه کنید که شیائومی 13، نسل دوم این تراشه را در خود جای داده. با این وجود عملکرد بلک شارک‌ها در بازی زیر سوال نمی‌آورد، علی‌الخصوص این محصول نهایی و فوق پیشرفته و سرسخت. علاوه بر حافظه و رم پشتیبان سرعت بازی، وجود کارت گرافیک Adreno 730 به ویژن‌های بازی شما جلوه ویژه‌ای می‌بخشد.

شیائومی از یک نمایشگر اولد 144 هرتزی در این گوشی مدد گرفته تا سرعت و روانی فوق العاده‌ای را به گیمرها هدیه دهد. در کنار این ویژگی‌های ارزنده، وجود لنز واید 108 مگاپیکسلی در ماژول دوربین از اتقای سطح کیفی در عکاسی گوشی‌های بازی خبر می‌دهد.

بهترین گوشی شیائومی عکاسی

بهترین گوشی‌های عکاسی شیائومی قاعدتاً بهترین دوربین‌ها را دارند. شیائومی اخیراً در ساخت گوشی‌های بالارده و پرچمدار از شرکت لایکا در طراحی دوربین‌ها کمک گرفته است، همچنین در برخی از گوشی‌ها با استفاده از دوربین‌های قدرتمند سونی و سامسونگ، در ارتقاء محصول نهایی خویش کوشیده است. در ادامه چند نمونه از بهترین گوشی های شیائومی با بهترین دوربین‌ها را بررسی می‌کنیم:

گوشی شیائومی 13 اولترا

گوشی شیائومی 13 اولترا با بهره مندی از چهار لنز 50 مگاپیکسلی لایکا در ماژول دوربین به عنوان فاخرترین گوشی عکاسی اندروید شناخته می‌شود. چیزی که تا به حال نظیر آن را در جایی شاهد نبوده‌ایم. همچنین کیفیت عکاسی و ثبت لحظه‌ها با وجود پردازنده اسنپدراگون 8 نسل 2 در کنار پردازنده گرافیکی Adreno 740 سرعت در گوشی Xiaomi 13 ultra با نهایت کیفیت در عملکرد همراه است.

نمایشگر LTPO3 AMOLED به کاررفته در این دستگاه از حداکثر روشنایی 2600 نیت برخوردار است. در واقع شیائومی هربار با مجموعی از ویژگی‌های برجسته، به بازار رقابت‌های پرچمداران تلنگر می‌زند.

گوشی شیائومی 12 اس اولترا

گوشی موبایل شیائومی 12 اس اولترا با سه دوربین 50، 48 و 48 مگاپیکسلی قادر به ارائه کیفیت بالایی در عکاسی است. آنچه این گوشی‌ها را در وظایفی نظیر بازی یا عکاسی چشمگیر می‌کند تنها کارایی یک قسمت از سخت افزار و نرم افزار نیست؛ در واقع تمامی اجزای پیکربندی گوشی به این منظور در کنار هم قرار می‌گیرند تا از یک ویژگی برجسته برخوردار باشند.

این روادید در هر دوره از برنامه‌های شیائومی تکرار می‌شود، یا به عبارتی محصولاتی به میدان می‌آیند که نویدبخش ظهور برترین‌ها خواهند بود. در واقع شیائومی 12 اس اولترا با داشتن سه دوربین 50، 48 و 48 مگاپیکسل از استعداد بی‌نظیر شیائومی در پیشرفت خبر داد. این دستگاه با تراشه اسنپدراگون 8 نسل 1 به همراه Adreno 730 نه تنها یک گوشی فوق العاده در عکاسی، بلکه یک دستگاه مولتی تسکینگ با قدرت پردازشی بالا به شمار می‌آید.

جدول بهترین گوشی های شیائومی 2022

گوشی شیائومی پردازنده دوربین دوربین سلفی نمایشگر باتری
Xiaomi 12 Ultra Snapdragon 8+ Gen 1 50/48/48 MP 20 MP AMOLED LTPO 4800 mAh
Xiaomi 12s Snapdragon 8+ Gen 1 50/13/5 MP 32 MP AMOLED 4500 mAh
Xiaomi Poco F4 GT Snapdragon 8 Gen 1 64/8/5 MP 20 MP AMOLED 4700 mAh
Xiaomi Redmi K50 Ultra Snapdragon 8+ Gen 1 50/8/2 MP 20 MP OLED 5000 mAh
Xiaomi Redmi Note 11 Pro MediaTek Helio G96 108/8/2/2 MP 16 MP Super AMOLED 5000 mAh

جدول بهترین گوشی های شیائومی 2021

شیائومی پردازنده دوربین دوربین سلفی نمایشگر باتری
Xiaomi Mi 11 Ultra Snapdragon 888 5G 50/48/48 MP 20 MP E4 AMOLED 5000 mAh
POCO F3 Snapdragon 870 5G 48/8/5 MP 20 MP AMOLED 4520 mAh
Redmi Note 10 Snapdragon 678 48/8/2 MP 13 MP Super AMOLED 5000 mAh
Mi Mix 4 Snapdragon 888+ 5G 108/13/8 MP 20 MP AMOLED 4500 mAh
Mi 10s Snapdragon 870 5G 108/13/2 MP 20 MP AMOLED 4780 mAh

جدول پرفروش ترین گوشی های شیائومی 1402

شیائومی پردازنده دوربین دوربین سلفی نمایشگر باتری
Poco F5 pro Snapdragon 8+ Gen 1 64/8/2 MP 16 MP AMOLED 5160 mAh
Poco F5 Snapdragon 7+ Gen 2 64/8/2 MP 16 MP AMOLED 5000 mAh
Xiaomi 12X Snapdragon 870 5G 50/13/5 MP 32 MP AMOLED 4500 mAh
12T Pro Snapdragon 8+ Gen 1 200/8/2 MP 20 MP AMOLED 5000 mAh
Xiaomi Poco X5 Pro Snapdragon 778G 5G 108/8/2 MP 16 MP AMOLED 5000 mAh

آیا این مطلب برایتان مفید بود؟

روی ستاره کلیک کنید تا به این مطلب امتیاز دهید!

میانگین امتیازها: 5 / 5. تعداد رای‌ها: 1

هیچ رای داده نشده، اولین نفر باشید!